Mirenan poisto;sattuuko??

Mirena ollut puolisen vuotta, arvelen sen vaikuttavan mielialaani. Alakuloisuutta, masennusta yms. ja haluan poistattaa. Laittaminen oli epämiellyttävää ja pyörrytti. Sattuuko poistaminen? Aiheuttaako tuota pyörrytystä? Onko kukaan poistanut itse??
 
älä nyt itse sitä poista!
mulla on kahdesti poistettu, ekalla kerralla kerenny etes huomata, tänään positettiin toinen, luonnollisesti hiukan kirpaisi kun on kohtutulehdus päällä. kipu nippasee vain kohdussa, jos on nipatakseen.
 
Kyllä sattui mulla poisto, kun lääkärin piti kaivella kauan aikaa, että löysi ne lankat !! Toiselta puolelta irtosi ihan hyvin, mutta toinen puoli on vieläkin kipeä kaivelusta. Antoi antibiottireseptinkin epillereiden lisäksi. Verta tuli jonkin verran.
 
Varasin tänään ensi maanantaiksi Mirenan "poistoajan" , ja heti ma-aamulla kahdeksan aikoihin sitten pitäisi olla lääkärin vastaanotolla... Olen sellainen tyyppi, joka jännittää mahallaan , joten veikkaan että saan useamman kerran sunnuntai-iltana juosta vessassa :D . Lisäksi arvelen nukkuvani su-ma välisen yön melko heikosti :( . Kannattaiskohan mun ottaa kaiken varalta jonkun sortin kipulääkettä etukäteen ? Entäs kuinkas isoja siteitä tarvis ottaa mukaan ? Olisi tosi kiva kuulla muiden Mirenasta luopuneiden kokemuksia että miten itse poisto tapahtui, ja miten loppupäivä sujui; olitteko kovastikin kipeitä ?


EDIT 8/6

Oon nyt reilun tunnin ollut kotona Mirenan poiston jälkeen. Ihan turhaan pelkäsin koko toimitusta; ei se tehnyt yhtään kipeetä... enemmän minusta sen laittaminen sattui. Nyt sitten vaan odotellaan koskas eka vuoto alkaa ;) .
 
Onko kukaan käynyt yksityisellä poistattamassa kierukkaa? Miten kallista se on?

Koitin varata aikaa terveyskeskuksesta ja ajan saa vasta elokuulle! Ei edes voinut vielä varata, vaan pitäisi soittaa vasta heinäkuun lopulla. En millään viitsisi odottaa kahta kuukautta...

Mullakin on nuo piuhat tosi lyhyet, joten poisto voi olla aika ikävä toimenpide.
 
Mä kävin yksityisellä ( on ollut mun "luottogyne :flower: jo reilut 18 v), enkä mä joutunut maksamaan yhtikäs mitään B) . Kun toimenpide oli ohitse, mä kysyin et mitäs tää homma oikeen maksaa, ja gyne vaan sano että "ei maksa mitään"... Mun päivä ei olis voinut paremmin alkaa :heart: .
 
Ohhoh mista! No, noin ei taida mun tapauksessa olla, kun ei ole mitään vakkari gyneä... Päätin kuitenkin varata nyt ajan ykisityiseltä, kun tuli pitkästä aikaa vähän vuotoa tänään eli olis siinä mielessä paras mahdollinen aika. Torstaiaamuna lähtee sitten tämän kapistus.

Toivottavasti lähtee yhtä helposti kun sullakin!
 
Satsuki; tsemppiä sinulle ensi torstaiksi :hug: !!

Toivon että sun kohdalle osuu sellainen gyne, joka osaa asiansa. Tällä mun gynellä on kymmenien vuosien kokemus alasta, joten tietää mitä tekee :kieh: . Koko hommassa ei mun arvioni mukaan menny kuin jotain muutama sekunti.. ekaks laitettiin se "ankannokka" sisuksiin, ja sitten just kun meinasin kysyy et kestääkö kauankin, ni gyne näytti sen kierukan mulle.. nopeeta toimintaa :wave: .
 
Kierukka on poistettu, ihanaa! Poisto sujui ihan hyvin. Itse poistoa en tuntenut lainkaan, mutta gyne joutui hetken aikaa etsimään lankojen päitä, mikä oli aika inhottavan tuntuista. Mutta ei todellakaan lähelläkään laittamisesta aiheutunutta kipua!
Eikä vuotoakaan ole tullut juurikaan, gynen mukaan sekin johtuu lähinnä siitä, että hän joutui etsiskelemään niitä piuhoja.

Niin, ja gynellä käynti maksoi yksityisellä 80 ?. Lisäksi otettiin papa, joka maksoi 45 ?. Kela tuli vastaan kokonaista 23 ?, joten kalliiksi tuli...
 

Yhteistyössä