Mirenasta kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Hankala kroppa
  • Ensimmäinen viesti
Hankala kroppa
Olisi kiva kuulla hormoonikierukasta kokemuksia. Mulla näyttäisi olevan vain kolme vaihtoehtoa enää jäljellä ehkäisyksi ja ne ovat kondomi, sterilisaatio tai hormoonikierukka. Olisi kiva kuulla kokemuksia?

Epäilyttää, että jos tuo ei sovikaan ja sen joutuukin ottamaan pois. Mulla on siis ollut raskaushepatoosi, on aurallinen migreeni sekä erittäin runsaat, pitkä kestoiset ja kivuliaat menkat. Kroppa reagoi aina hormooneihin suht voimakkaasti. Siksi epäilyttää ja mietityttää. Kokemuksia siis kaipailen vahvistamaan päätöstä suuntaan jos toiseen.

Tosiaan sitä mietin myös onko kannattava, jos kolmatta lasta haaveilemme tässä 2,5-5 vuoden sisään.
 
"piika"
Mulla samat vaivat siis raskaus hepatoosi ollut, aurallista migreeniä ja hankalat kuukautiset ja aina kroppa menee aivan sekaisin/pilalle hormoneista. Nyt käytetään kondomia mutta kumin mentyä rikki pari kertaa lähiaikoina on varmaan aika hankkia jotain muuta, mutta mitä?
 
Hankala kroppa
Ei sopinut sinulle?

Mietityttää just se että tuleeko jotain jatkuvaa pms oiretta tai masennusta kun sellaisia sain pillereistä... ja muutenkin hivenen lähipiiriä rassaavat pms:t. Tuo on vielä hivenen kallis vaan kokeiltavaksi. Mutta kokemuksia lisää?
 
ei ikinä enää
ekat 3kk vuosin päivittäin..en paljoo mut sidettä piti pitää koko ajan..
vuodot runsastu aika paljon
plussaa oli et kuukautiskivut hävis kokonaan
1v6kk laiton jälkeen raskaus plussa...

eli todella huonosti sopi mulle. Nyt sterilisaatio tehtynä!!
 
Hankala kroppa
[QUOTE="piika";22898149]Mulla samat vaivat siis raskaus hepatoosi ollut, aurallista migreeniä ja hankalat kuukautiset ja aina kroppa menee aivan sekaisin/pilalle hormoneista. Nyt käytetään kondomia mutta kumin mentyä rikki pari kertaa lähiaikoina on varmaan aika hankkia jotain muuta, mutta mitä?[/QUOTE]

Sama kysymys pyörii mullakin päässä: Mitä nyt?

Nuvaring, e-pillerit, kuparikierukka, minipillerit (en muista ottaa kun on kellon tarkka juttu) yms. ei sovi. Hankalaa. :/ Tuo kierukka on nyt harkinnassa. Juttelin siitä terkkan kanssa joka vähän silleen jännästi sano et : "nii. Onhan sekin silleen hiukan hankala kun saattaa tiputtaa pitkään..." Muuta ei siitä sitten sanonutkaan. Siksi nyt kyselen.
 
tykkäsin
Mulle laitettiin kolmosen jälkeen. Tykkäsin tosi paljon, menkoista ei juuri tietoakaan, ei kipuja, ei mitään sivuvaikutuksia. Mun mielestä kannatti laittaa, vaikka se poistettiinkin jo nyt (kolmonen 1v 7kk) kun päätettiin, että vielä yksi saa tulla vaikkei alunperin pitänytkään enää.
Haluan myös jatkossa mirenan.
 
JONSERED Karhunkantaja
Ei siis sopinut minulle, migreenit eivät lisääntyneet, mutta raivohulluksi tulin. Sama implantantin, pillerien, laastarin ja yhtään minkään vähääkään hormonaalisen kanssa. niagara-kuukautisista huolimatta kuparikierukka on ollut ainoa sopiva.
 
Hankala kroppa
Mulle ei kuparikierukkaa suostuta laittamaan kun vuodan jo nyt kuin niagara. E-pillerit mulla aiheutti ton migreenin joka jäikin sit pysyväksi riesaksi. ja sit ne aiheutti masennusta..

Onko niillä keillä on ollut pillerit ja kierukka niin miten ollut noi oireet eroavia? Vai onko ollu samankaltaiset oireet?
 
"piika"
Sama kysymys pyörii mullakin päässä: Mitä nyt?

Nuvaring, e-pillerit, kuparikierukka, minipillerit (en muista ottaa kun on kellon tarkka juttu) yms. ei sovi. Hankalaa. :/ Tuo kierukka on nyt harkinnassa. Juttelin siitä terkkan kanssa joka vähän silleen jännästi sano et : "nii. Onhan sekin silleen hiukan hankala kun saattaa tiputtaa pitkään..." Muuta ei siitä sitten sanonutkaan. Siksi nyt kyselen.
juu hankalaa on aurallisen migreenin takia mulla ainakin kaikki estrogeeniä sisältävät kuten yhdistelmäpillerit, nuvaring ja laastarit kiellettyjä. Minipilleriä oon kokeillu cerazetteä josta oli jatkuva runsas vuoto 3kk putkeen, akne ja hiustenlähtöä tuli. Mielelläni mä jonkun pillerin ottaisin kun kuitenkin muistan kyllä ottaa ne ajallaan mutta kun tulee niin pirullisia vaivoja niistä. Kuparikierukkaa en uskalla edes miettiä kun on jo niin kovat kuukautiskivut ja vuotoa suht runsasta ja kuparinen kuulemma lisää niitä. Hormonikierukka jää ainoaks vaihtoehdoks mutta onkohan vaikutus sama kun minipillereissä kun molemmat ovat kuitenkin keltarauhashormonia. Ja tosiaankin se hinta on aika kova jos joutuukin heti pian ottamaan pois.
 
"piika"
Mulle ei kuparikierukkaa suostuta laittamaan kun vuodan jo nyt kuin niagara. E-pillerit mulla aiheutti ton migreenin joka jäikin sit pysyväksi riesaksi. ja sit ne aiheutti masennusta..

Onko niillä keillä on ollut pillerit ja kierukka niin miten ollut noi oireet eroavia? Vai onko ollu samankaltaiset oireet?
mulla kävi samoin, ennen ei ollut migreeniä mutta kun aloitin pillerit tais olla Yaz tuli migreeni joka ei lähtenyt edes lopettamalla pillerit...
 
JONSERED Karhunkantaja
Mulle ei kuparikierukkaa suostuta laittamaan kun vuodan jo nyt kuin niagara. E-pillerit mulla aiheutti ton migreenin joka jäikin sit pysyväksi riesaksi. ja sit ne aiheutti masennusta..

Onko niillä keillä on ollut pillerit ja kierukka niin miten ollut noi oireet eroavia? Vai onko ollu samankaltaiset oireet?
Samat oireet ainakin minulla...
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="piika";22898252]juu hankalaa on aurallisen migreenin takia mulla ainakin kaikki estrogeeniä sisältävät kuten yhdistelmäpillerit, nuvaring ja laastarit kiellettyjä. Minipilleriä oon kokeillu cerazetteä josta oli jatkuva runsas vuoto 3kk putkeen, akne ja hiustenlähtöä tuli. Mielelläni mä jonkun pillerin ottaisin kun kuitenkin muistan kyllä ottaa ne ajallaan mutta kun tulee niin pirullisia vaivoja niistä. Kuparikierukkaa en uskalla edes miettiä kun on jo niin kovat kuukautiskivut ja vuotoa suht runsasta ja kuparinen kuulemma lisää niitä. Hormonikierukka jää ainoaks vaihtoehdoks mutta onkohan vaikutus sama kun minipillereissä kun molemmat ovat kuitenkin keltarauhashormonia. Ja tosiaankin se hinta on aika kova jos joutuukin heti pian ottamaan pois.[/QUOTE]

Jos Cerazette ei sovi, tuskin hormonikierukkakaan... Näin minulle sanottiin.
 
Hankala kroppa
[QUOTE="piika";22898252]juu hankalaa on aurallisen migreenin takia mulla ainakin kaikki estrogeeniä sisältävät kuten yhdistelmäpillerit, nuvaring ja laastarit kiellettyjä. Minipilleriä oon kokeillu cerazetteä josta oli jatkuva runsas vuoto 3kk putkeen, akne ja hiustenlähtöä tuli. Mielelläni mä jonkun pillerin ottaisin kun kuitenkin muistan kyllä ottaa ne ajallaan mutta kun tulee niin pirullisia vaivoja niistä. Kuparikierukkaa en uskalla edes miettiä kun on jo niin kovat kuukautiskivut ja vuotoa suht runsasta ja kuparinen kuulemma lisää niitä. Hormonikierukka jää ainoaks vaihtoehdoks mutta onkohan vaikutus sama kun minipillereissä kun molemmat ovat kuitenkin keltarauhashormonia. Ja tosiaankin se hinta on aika kova jos joutuukin heti pian ottamaan pois.[/QUOTE]

Saakohan siitä kierukasta mitään hyvitystä jos sen joutuu melko pian poistattamaan? Kuitenkin on todella kova hinta jos sen esim. kolmen kuukauden kuluttua joutuu poistamaan. En osaa sanoa noista vaikutuksista. Mitä oon ymmärtänyt niin hormoonikierukasta se hormooni imeytyis enemmän paikallisesti eli vaikuttais vähemmän kroppaan kun minipillerit jotka sit kulkee isompi hormooni määrä koko kropan läpi. molemmat kuitenkin vaikuttaa koko kroppaan mut kierukassa ois vähemmän hormoonia mikä erittyis? Joku saa korjata jos meni väärin. Molemmat siis erittyy vereen mut ilmeisesti tuo kierukka vähemmän??
 
Minipilleri
Sama kysymys pyörii mullakin päässä: Mitä nyt?

Nuvaring, e-pillerit, kuparikierukka, minipillerit (en muista ottaa kun on kellon tarkka juttu) yms. ei sovi. Hankalaa. :/ Tuo kierukka on nyt harkinnassa. Juttelin siitä terkkan kanssa joka vähän silleen jännästi sano et : "nii. Onhan sekin silleen hiukan hankala kun saattaa tiputtaa pitkään..." Muuta ei siitä sitten sanonutkaan. Siksi nyt kyselen.
Cerazettea syön, joka on minipilleri. Siinä ottamisten kellonaika saa heittää 12 h. Jos se on vielä kellontarkka juttu, ni jo on kumma :D
 
"rupsukka"
Mulla on mirena, enkä pois vaihtais! Ei vuotoja ollenkaan, ihanaa! :) Migreeni on kyllä joo, mutta en osaa sanoa oisko nyt sen pahempi taikka parempi, siitä sentään tietää, että kierto pelaa...:) Sen kanssa oppii elämään, eikä mulla onneks ihan toimintakykyä halvauttava särky yleensä ookaan. Eka kierukka oli n. 3 v kunnes päätettiin hankkia vielä yksi lapsonen, tulinkin aivan saman tien raskaaksi, kun se poistettiin. Nyt menee kolmatta vuotta tämä ja ilman muuta jatkan tällä. Tiputtelua on alkuun, puoli vuotta kannattaa ainakin yrittää sinnitellä enneku poistaa!
 

Yhteistyössä