Missä asennossa nukutatte noin 2 vkon ikäistä vauvaa.....

Mä nukutan aina kyljellään jos sattuu vaikka pulautella...mut jostain luin että pitääs nukuttaa selällään....???

Esikoinen nukkui tuossa iässä aina vattallaan kun ei muuta asentoa ollut kun vauva oli lonkkalastassa...

Eli tälläinen "tyhmä" kysymys mulla tuli viime yönä mieleen kun vauvan kanssa valvoskeltiin... ;)
 
masullaan... :wave:
on kääntäny päätään hienosti jo 2 viikon iästä alkaen ja kun mahallaan nukkuu jopa 6-8 tunnin unia ja selällään,kyljellään vain 2 h pätkiä....
njoo,meidän valinta on masullaan.

sama ollut muiden lasten kanssa.
 
Kyljellään nukkuu, laitan peittoa vähäsen selän taa ja eteen ettei pääse kääntymään, just sen takia kun pulauttelee ja jos on silloin selällään niin alkaa hirveä köhiminen ja maito menee nenäänkin asti. mahallaan meidän kk:n ikänen ei viihdy yhtään.
 
Meillä nukkuu aina kyljellään, vaihdan aina kylkeä jos nukkuu levottomasti =) Sairaalassa jo minulle sanottiin, että pientä vauvaa pitää aina nukuttaa kyljellään. Tosin neuvoja on monia...
 
..eikö toi vatsalla nukuttaminen noin pienenä ole vaarallista? Luin vaan tosta kätkyt kuolemasta ja vatsallaan nukuttaminen on yksi vaaroista...?Niin pienen vauvan keuhkot ei ole kuulemma niin vahvat että jaksaisi nukkua noin monta tuntia vatsallaan.. Itse annoin ekan poikamme nukkua vatsallaan vasta sitten kun itse osasi kääntyä ja kakkosen kanssa teen samoin.Selällään ja kyljellään.
 
Kyljellään vaihtaen aina syöttöväleillä sitten toiselle. Mahallaan on suurempi kätkyt- ja tulehtumisriski ja selällään voi tukehtua puliin. :wave: Päätän vauvan asennon niin kauan kunnes ite nukahtaessaan haluaa ja osaa kääntyä mihin haluaa.
 

Yhteistyössä