Missä hyvät lapsikuvat pk-seudulla?

  • Viestiketjun aloittaja FastOne
  • Ensimmäinen viesti
FastOne
Valokuvaamoita miljoonia, eikä aavistusta niiden tasosta... Auttakaa!! Lapsi pitäisi viedä kuvaukseen pääkaupunkiseudulla, mutta mihin? Kertokaa hyvät paikat!
Mikä oli hinta kuvaukselta ja mitä siihen kuului?
Oliko kuvaamossa millaista rekvisiittaa?
Miten kauan kuvaus kesti?
Muuta mitä mieleen tulee... Kommeteista kiitollinen olen!!
 
Mymmlan
Me kuvautettiin esikoinen Iso Omenassa studio Omenassa ja aivan loistavat kuvat saatiin ja muutenkin erittäin positiivinen kokemus. Oli kahta eri hintaa en nyt ihan 100% ole meneekä nää nyt ihan metsään mutta muistelisin että 59? sisältää koevedokset ja yhden ison kuvan ja 79? koevedokset ja 3pienempää kuvaa. Meillä lapsi oli tosi kova vierastamaan ja varattiin reilusti aikaa kuvaukseen mutta koko homma oli 20min ohi ja joka kuva oli aivan loistava. Siellä oli ihanaa kuvausrekvisiittaa; puisia tuoleja, keinutuoli, arkku, leluja ja jotain nalleja käytettiin meidän kuvissa. Nyt olis tarkotus muutaman kuukauden päästä viedä toinen lapsukainen samaiseen paikkaan kuvattavaksi.
 
Mä kuvautin lapseni leikkipuiston järjestämässä kuvauksessa. Sinne siis tuli kuvaaja eräästä lastenkuvaamosta. Otatin yksityiskuvat ja sisaruskuvat, eli 3kpl, 3 kuvan sarjaa. Maksoi yhteensä 69?. Eli yhden hinnalla kolmet kuvat. Kuvaaja oli tosi hyvä, pehmoleluja veteli laukusta esiin ja pojat nauroivat ihan "hulluna" joka kuvassa.
Tietysti, ei joka puistos järkätä, mut aattelin kuitenkin kertoa.
 
Mä kävin tuttujen suosittelemassa FotoJesperissä Tikkurilassa (vaikkei ihan lähellä asuttukaan). Kuvapaketti maksoi vain 55,- ja siihen kuului iso läjä koekuvia (ilman leimaa, joka oli mielestäni tosi kiva juttu!), yksi 20x25cm kuva ja 3 pienempää kuvaa sarjana. Rekvisiittaa oli jonku verran, mutta me hommattiin itse syysunelmallemme syksyisiä vaahteranlehtiä kasapäin ja studion rekvisiitasta lainattiin ihania vanhoja puuportaita. Mukaan kuvaan pääsi myös isukin vanha ja repalainen nalle. Kuvauksessa meni kaikkineen päivineen vajaa tunti. Kuopus oli kelpomalli. :)
 
Banda
Mäkin suosittelen isom omenan kuvaamoa studio omenaa. Kuvaaja oli aivan loistava ja rekvisiitat hyviä kuten joku tuossa jo mainitsikin. Meille makso 79 ? ja siihen kuului kuvaus, koevedokset ja sitten kolmen kuvan kansio tai yksi iso kuva. Mäkin olin varannu tunnin kuvaukseen mut siinä meni 15 minuttia. Kannattaa vaikka soittaa sille kuvaajalle niin siel voi käydä kattoon rekvisiittaa ja siel on seinillä paljon kuvia joista saa hyviä vinkkejä. Suosittelen! Me ei enää muualla käydäkkää ku siellä.
 
Hei
Pakko suositella jalasjärvistä liikettä vaikka pääkaupunkiseutu
on kyseessä. Käymme aina tuolla kuvissa http://www.nic.fi/~fotopor1/
itse asiassa poikamme on lapsikuvissa se joka on vasara kädessä
haalarit ja huivi päässä autoa korjaamassa ja koirani on sivellin suussa picassona :eek:)

Suosittelen todella jos vaikka olisi sukulaisia / tuttavia etelä-pohjanmaalla niin ei kun fotoporttiin kuviin. Mukavaa väkeä ja kaikenlaista sälää löytyy.. tosin tuo auto minkä kanssa poikani poseeraa on meidän oma.
 
Banda
Joo siis siellä on vaikka mitä rekvisiittaa. Vanhoja tuoleja ja penkkejä ja sellanen kirstu minkä päällä voi istua. sit siel on valkonen talja ja vaikka mitä muuta mut ei nyt muistu mieleen. Kannattaa käydä ihan siellä studiossa katsomassa etukäteen mitä kaikkea löytyy niin tietää sit miten pukea lapsi ja ei tartte sit alkaa miettiin et mitä kuvaan otettais. Siellä on 2 seinällä paljon kuvia joista saa hyviä ideoita eli suosittelen et käytte paikanpäällä kattomassa mitä löytyy.
Mä soitin suoraan sille kuvaajalle ja kysyin et millon voisin tulla vilkaseen pikaseen ja käytiin sit kattomassa mitä löytyy.
 

Yhteistyössä