Missä iässä olette lopettaneet purkkiruuat kokonaan??

  • Viestiketjun aloittaja Nimetön
  • Ensimmäinen viesti
Champion harmaana
Meillä kyllä meinataan antaa sillon tällön vielä pitkään, ovat niin helppoja! Serkun 3-vuotias tyttö tulee tarhasta kotiin ja sanoo äitillensä et saako syödä ihan vaan purkkiruokaa :) Ovat siis aika hyviä lasten mielestä, niin että miksi lopettaa kovin aikaisin jos lapsi tykkää...? Tämä siis mun mieli pide. Mä teen yhden lämpimän ruoan päivässä ja ostan toiseks ruoaks jotain valmista...
 
Nimetön
meinasin vaan siksi kysellä kun tunnen joskus huonoa omaa tuntoa puolitoista vuotiaan purkkiruokailuista. Purkkiruokailu johtuu osittain siitäkin että lapsi kovin huono syömään ja ei viiti alkaa tekeen aina yhdelle lapselle ruokaa ja vielä kun se ei syö...paljon helpompi ja ressaamattomampi antaa purkista syö mitä syö.....eikö niistä kuitenkin saa kaikki ravintoaineet sum muut`?
 
anne-68
oikeastaan mun nuorimmaiseni lakkasi syömästä purkkisafkaa kun tuli 1v täyteen.nyt on 1v3kk.Johtuu siitä että muksuja on 3,joten ruokaa on tehtävä joka päivä,ja 1v ikäinen saa jo syödä sitä mitä muutkin.Purkkeja otetaan hätävarax mukaan esim lomille ja muille matkoille.Mut kyl huomaa että äidin tekemä maistuu paremmalta,kyl niin nihkeästi menee perkkisafka.
 
archie
Meillä lapset 3.5 ja melkein 2.5v niin välillä vieläkin syövät purkkiruokia. Lähinnä matkoilla tai jos oikein laiskottaa enkä jaksa muuta ruokaa laittaa niin silloin. Nykyään kyllä aika harvakseltaan.
 
Pääsääntöisesti purkkiruuan syöminen on meillä loppunut siihen kun on täytetty 1-v. Poikkeuksena pidän kyllä aina kaapissa paria purkkia varalta, jos vaikka tulee tilanne, että ollaan jossain kylässä ja tullaan kotio minuuttia ennen päikkäri-aikaa ja ruoka pitää saada sitä ennen syötyä eikä mitään ole valmiina eikä ehdi tehdä. Menekki on siis noin purkki kuukaudessa tai kahdessa -luokkaa...

Lämpimän ruuan tein aina silleen, jos siis silloin kun oli vasta vaan yksi 1-vuotias lapsi, että tein aamupäiväksi isomman satsin, josta söimme molemmat ja sitten iltapäivällä lämmitin lapselle siitä toisen kerran ja söin itse, mitä jäi jäljelle ja leipää kaveriksi. Nyt on pari muksua päälle 1-v eli ihan reilusti saa ruokaa tehdä, mutta edelleen teen aamupäivällä isomman satsin, josta sitten lämmitän iltapäivällä toisen kerran. Ei tarvi miettiä kahta kertaa päivässä, että mitä syötäis...
 
Heli
Esikoinen sai satunnaisesti vielä varmaan parivuotiaana, siis lähinnä hedelmää välipalaksi. Kuopus ei ole saanut yhtään valmissosetta sen jälkeen, kun ikää tuli n.10kk... Ja sitten kaksi jotain siltä väliltä.
 
MaksimusMuksimus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 18:26 Arjensankari kirjoitti:
Meillä syödään joskus reissussa taikka joskus harvoi purkkiruokia. Poika(1v.2kk) syö samaa ruokaa, kun me. Hedelmäsoseita syö bulgarianjugurtin ja puuron kanssa päivittäin.
Meillä myös näin! :wave:
 
Poitsu 1v 10kk ja saa välillä purkkiruokaa. Ihan käteviä, jos ei ehdi laittaa ruokaa ja pojalla kova nälkä. Esim. jos ulkona kauan oltu, niin purkki vain mikroon ja syömään. Siksihän niitä on tehty, että lapset niitä syö. Ei omatunto kolkuta, miksi pitäisikään? =) Ja hedelmä- ja marjasoseita käytetään murojen ja puurojen seassa lähes päivittäin.
 
meillä on 1v7kk ikänen poika ja pääsääntösesti hän syö kotiruokaa mutta jos ollaan reissussa tai kyläilemässä niin sillon saa purkkiruokaa kun ne on niin helppoja ottaa mukaan, eikä tarviste jääkaappi säilytystä.
 
mulla kohta 1 vuotias, joudun syöttää vielä pitkään, kun on noita allergioita, olen jo katsellut 1,v purkkeja, niissä on vaikka mitä seassa, on ollu ongelma jo 8kk purkeissa. Älkää vaan ehdottako kotitekoisia soseita, niistä tuli hirveät vatsavaivat ja ihottumaa, mulla on 4 lasta, joten osaan kyllä tehdä itse soseet, mutta kun ei käy, niin ei käy, ja tietysti toi maitohomma, meillä juodaan apteekin maitoja, että vaikka tyttö tulee vuoden, eipä tilanne muutu.
 
iiris
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 21:54 Pampula kirjoitti:
Teen myös yhden lämpimän ruuan ja toisen annan purkista! Kun on vasta yksi lapsi...Hyvin kelpaa purkkiruoka ja itelle paljon helpompaa!! Tyttö 1v 8kk =)
:wave:
Samoin täällä.
Poika 1v 1kk
 
ammiina
tyttö nyt 1v2vkoa ja harvemmin enää syö purkkiruokaa. Sillon saatan antaa jos vaikka muille on pitsaa tms. Mut hedelmäsoseita annan välillä välipalaksi ja puuron sekaan laitan myös. 4v tykkää myös joskus syödä noita hedelmäsoseita. Oonkin ajatellut et parempi semmonen antaa kuin vaikka joku vanukas kun kerta tykkää..
 
Meillä tyttö alkoi syömään mun lautaselta ruokaa 1,3v ja sen jälkeen ei ole enää purkit kelvanneet :( , no terveellistä ja hyyväähän mä yleensä laitan. Välillä se ihan vaan harmittaa, kun sellainen purkki on niin kätevä ottaa reissuunkin mukaan, kun ei tarvitse säilyttää kylmässä. Ja sit tuntuu oikeesti ihan hirveeltä antaa tollaselle pienelle omasta grillimakkarasta kun se purkissa oleva olis niin paljon terveellisempää....mutta kun ei kelpaa niin minkäs teet :/ . Olen sitten ajatellut, että ei se sitä ns. retkiruokaa niin usein kuitenkaan saa, että ei kait se sitten haittaa :whistle:
 
Esikoinen taisi olla noin 1,5v kun alkoi saamaan kaksi kotiruokaa päiväsä (=mun aamupahoinvointi helpotti). Sitä ennen sai päivällä purkkiruuan ja illalla isin tekemän lämpimänruuan.

Kuopus ei ole enään suostunut syömään purkkiruokia. Ikää on nyt 1v4kk ja 1v synttäreiden jälkeen on harvassa kerrat jolloin olisi purkista ruoka maittanut (tulee mileen jopa yksi kerta).

Hedelmä soseita kyllä syövät juuri esim. puuron joukossa ja joskus on välipalana mukana reissussa.

Jos en ehdi ruokaa tehdä syystä tai toisesta, ostan kaupasta esim. kinkkukiusausta. Tai sitten jotain muuta mikrovalmista.
Yleensä teen kuitenkin illalla niin paljon ruokaa, että sitä jää lapsille ja minulle seuraavaksi päiväksi.
 
Pyrystiina
Meillä 1,5 v saa silloin tällöin purkkiruokaa, jos ollaan matkoilla tai on kiire/laiskuus. Purkkiruoka ei tosin kelpaa kovinkaan hyvin joten kertojen määrä tippuu kokoajan.
 

Yhteistyössä