Missä iässä päikkärit jätetty pois??

Missä iässä teidän muksut ei oo enään nukkuneet päikkäreitä?? Meidän poitsu on nyt 1v 10 kk ja jos nukkuu päikkärit niin valvoo illalla melkein puoleen yöhön ja herää aamulla sitten 9-10 välillä.
Mutta jos hän ei nuku päikkäreitä niin menee nukkumaan illalla 20-21 ja herää aamulla siinä 8-9 aikaan välillä jopa 10. Eli oisko paha jos jätettäis päikkärit pois?
 
Bonita
6v kun lähti eskariin, siihen päivään lopetti. Siihen asti halusi itse mennä päikyille, joskus nukkui monta tuntia, joskus vain lepäsi aikansa. Lupa päikkyjen lopettamiseen meiltä vanhemmilta oli jo annettu 5v paikkeilla, muttei halunnut luopua hyväksi toteamastaan tavasta ;o)
 
Minä itse olen ollut pienenä huono nukkumaan ja niin on meillä esikoinenkin.Nukkui vauvana vain jotain 30min pätkiä ja sitten lopetti totaalisesti nukkumisen kun oli 1v7kk.Ja olisko sen jälkeen nukkunut 5 kertaa päikkärit ja nyt kuitenkin kohta jo 4v.Meillä menee neiti nukkumaan 20.30 ja herää aamulla sitten seiskalta.Meillä olisi saanut nukkua pidempään mutta kun nukkumaan meno meni siihen että 2-3h sai nukuttaa ennen kun meni edes päikkäreille joten sitten päätin että jos ei nuku niin ei nuku.
 
Snow
Meidän lapset nukkuneet eskari-ikään ja ekalla luokalla ekana syksynä jos tarvetta tuli, eli kun huomattiin käytöksestä et nyt pitäs päästä levolle. Luulenpa, et jos iltaunille meno alkaa venyä liian pitkälle, on aika jättää päikkärit tai ainakin lyhentää niitä. Eskari-iässä riitti n. 30 -45 min. torkut, muuten ei illalla tullut unta. Riippuu myös miten edellinen yö oli nukuttu, jos paljon heräilyä tms. niin ehdottomasti tarvitsivat päivälevon, ja lepäileehän ne eskarissakin vaikkei nukkuisikaan kaikki..
 

Yhteistyössä