Missä iässä unilelu/uniriepu?

Meillä 8 kk poika näyttäisi alkavan ymmärtämään unirievun päälle. Se on ollut jo jonkun aikaa pinnasängyssä ja olen laittanut sitä nukkuvan pojan käsiin ajatuksena saada siitä turvallinen uniriepu pojalle (ajatellen että joskus myöhemmin helpommin luopuu tutista, kun on vielä tuo uniriepu...) Nyt olen huomannut, että ihan kuin hän olisi alkanut itse hypistelemään käsillään uniriepua nukahdusvaiheessa...(?) Aikaisemmin on hypistellyt jo esim. peiton kulmaa, pinnasängyn pehmusteen reunoja ja nauhoja yms. ja siksi laitoin unirievun hänelle sänkyyn.

Niin kysymykseni: missä iässä olette huomanneet vauvanne ottavan itselleen unilelun/unirievun?
 
Minä olen varmaan kuukauden ikäsestä asti laittanut harsoa neidin käsien väliin. Vaunuihinkin sen laitan. Lisäksi yöllä on vielä semmonen Teddykompanietin uniriepulelu. Kyllä neiti ne aika heti omi omakseen eli ei nukahtamisesta tule mitään ilman harsoa. Hän hieroo niitä kasvojaan vasten ja nyplää nukahtaessaan. Ilman tuota lelua varmaan kyllä pärjäisi.
 
Meillä on noin 3,5kk iästä alkaen ollut neidin (nyt 8kk) kaverina riepu. Unilelukin oli aluksi, mutta otin sen pois, koska sillä oli kiva leikkiä ja unen tulo siirtyi. Riepua tykkää nyplätä (ei tosin aina), samoin peittoa, reunapehmustetta, tuttia jne. Neidin nukahdettua laitan rievun aina "hollille" käsien väliin tai viereen.
 
meil on kans iha vauvasta asti kulkenu rätti/harso mukana. esikoiseta huomas n 6-7kk iässä et tarvii nukahtamiseen sitä rättiä(nukahti paremmin).kuopus 7kk ja myös hänellä on rätti öisin. Esikoinen nyt 1v6kk ja hakee rätin sängystä heti ku alkaa tuleen väsy tai viim.sillon ku haluaa päikkäreille tai yöunille.
 
meillä kohta 7 kk tyttö, jolle korvamerkkasin yhden pehmeän nallen unileluksi pari kk sitten (siis on pidetty se siellä sängyn pää-päässä). Tähän asti on nukahtaessaan rapsutellut kanssa reunapehmustetta ym mutta nyt ihan parina päivänä alkanut kanssa hypistellä ko. nallea ja yöllä huomasin että oli ottanut sen jalan "tyynyksi". Pidettiin viikko sitten hyvällä menestyksellä unikoulua, liittyisikö sitten tuohon että nyt otti tuon nallen nukahtamisavuksi. Suloista joka tapauksessa :)
 
meillä on kanssa ihan siitä asti ollut rätti tytyllä tuolla sängyssä kun laitokselta kotia tultiin.on siellä sellanen vau´kirjakerhosta saatu unipupu systeemi ja sit toinen pupu myös,mutta rättiä toinen vunttaa aina silmille kun käy nukkumaan,tai nukuttamaan.
nyt tyty reilu 3kk.
 
Meillä poika kiinnostui unipehmoista vasta äskettäin, ikää 1v7kk-1v8kk. Vaikka niitä pehmoja on ollut koko iän sängyssä mukana. Pyytää illalla nallen kainaloon, jossa nalle pysyy 5sec. Mutta on vissiin nyt niin tärkeä juttu. Riepuja ei diggaa ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JenniK:
Meillä poika kiinnostui unipehmoista vasta äskettäin, ikää 1v7kk-1v8kk. Vaikka niitä pehmoja on ollut koko iän sängyssä mukana. Pyytää illalla nallen kainaloon, jossa nalle pysyy 5sec. Mutta on vissiin nyt niin tärkeä juttu. Riepuja ei diggaa ollenkaan.
Tosin tuli mieleen, että meillä oli käytössä unikirja jo alle 1v alkaen. Ilman kirjaa sängyssä ei ole sen jälkeen nukuttu... Nykyään se vielä pitää olla se kaikista isoin autokirja. Huokaus. Ja joskus myös pitää olla auto kainalossa...
 

Yhteistyössä