missä kaikissa suomen kaupungeissa olet asunut?

  • Viestiketjun aloittaja iloinen ilona
  • Ensimmäinen viesti
Silja.S
Keuruu, Kemi, Jyväskylä, Turku, Tornio, Mikkeli.

En muuttaisi enää Turun seudulle, ylipäätään Etelä-Suomeen en tahdo takaisin. Voisin kuvitella muuttavani Kilpisjärvelle tai vaikka Karigasniemeen :heart:
 
Citygirl
[QUOTE="vieras";26490128]Tarpeeksi iso otanta kyllä.

Sitäpaitsi aina siellä käydessäni aistin suurta tuskaa kaikkien vastaantulevien kasvoilta. Ei tunnu paljon iloa olevan kaupungissanne.[/QUOTE]

Uskomatonta maalaiskyläfantasiointipaskaa. Olen asunut monessa Suomen isoimmista kaupungeista: Tampere, Oulu, Pori ja Lahti. Muutin Helsinkiin 2008 ja aluksi ajattelin hieman negasti, mutta nyt kun on neljä vuotta asunut, niin tajuaa asiat toisin.

Ja itse olen kotoisin alle 10 000 asukkaan "kaupungista". Siellä tuli elettyä lapsuus ja nuoruus. Hieno sellainen, mutta en vois kuvitella enää asuvani siellä. Ja kyllä sitä sieluttomuutta (maksimissaan pikkusieluisuutta) sieltäkin löytyi. Ja ennakkoluuloista ja kateellista porukkaa kanssa pilvin pimein. Ei toki kaikki...
 
[QUOTE="vieras";26490128]Tarpeeksi iso otanta kyllä.

Sitäpaitsi aina siellä käydessäni aistin suurta tuskaa kaikkien vastaantulevien kasvoilta. Ei tunnu paljon iloa olevan kaupungissanne.[/QUOTE]

Jep, ja senpä takia täällä etelässä tehdään vähiten itsemurhiakin.
 
Lappeenranta, Mäntsälä, Lahti, Lempäälä, Valkeakoski, Forssa,Turku, Salo, Riihimäki, Kemijärvi, Saariselkä, Tampere, Viiala. Näistä takaisin en ikinä muuttaisi Forssaan enkä kyllä Riihimäellekään.
 
muuh
Niinno Suomessa on mun mielestä vaan yksi kaupunki ja siellä olen asunut 6 vuotta. Toki olen pikkukaupungista kotoisin (Rauma). Ulkomailla asunut sitten isommissakin paikoissa (Lontoo, Seattle, Toronto, Tukholma, Berliini, Oslo). Suomi on sen rakkain kummiskin, mutta täällä Hki ainoa toivottova vaihtoehto.
 
Jyväskylässä asun ja haluan täältä pois ! Sisäänlämpeävää porukkaa, joka puukottaa selkään senkun kerkeää ja ärsyttäviä ihmisiä. Tekemistä ei ole niille, jotka ei halua shoppailla tai ryypätä kapakoissa.

Myöskään en haluais muuttaa etelä-suomeen, en pääkaupunkiseudulle varsinkaan, enkä Turkuun tai muuallekkaan rannikolle sinne.
En myöskään Oulua korkeammalle, tai jonnekkin pikkuseen tuppukylään, jossa juoruakat juoruaa päivät pitkät toisistaan ja kaupassakin kytätään mitä laittaa ostoskärryyn ja siitä puhutaan sitten seuraavat puoli vuotta.

Mieluiten muuttaisin Kuopioon, Seinäjoelle tai Ouluun.
 
"vieras"
Olen asunut Espoo, Tampere, Helsinki, Pori, Mänttä ja Kiuruvesi kaupungeista sekä pienemmistä paikkakunnista Sonkajärvi.
En nyt äkkiseltään osaa sanoa mihinkä en missään nimessä muuttaisi, tuo pääkaupunkiseutu nyt ei kauheasti houkuttele. Isommista kaupungeista ehkä Tampereelle voisin kuvitella vielä joskus muuttavani mutta ihan hyvä täällä nykyiselläkin paikkakunnalla on asua.
 
Marjut.
Olen syntynyt Porissa ja asunut siellä 19v asti (sitten opiskelemaan Helsinkiin). Helsinki, Vantaa, Espoo (aika sama), Turku, Jyväskylä. JKL on ihan kiva paikka mun mielestä. Helsinki on silti aina Helsinki, mutta hintataso yms. tekee kyllä sen, että JKL taitaa olla mulle parempi. Onneksi pääsee välillä Helsinkiin tuulettumaan.
 

Yhteistyössä