Missä olet hyvä vai oletko missään?

  • Viestiketjun aloittaja keskinkertainen
  • Ensimmäinen viesti
keskinkertainen
Missä sinä koet olevasi hyvä? Oletko mielestäsi jossain asiassa parempi kuin muut? Mikä on sinun lahjasi?

Tätä olen miettinyt, kun sanotaan että jokainen on hyvä jossakin tai jokaisella on oma lahjansa, niin mikä se on minulla. Tuntuu ettei minulla ole mitään erikoisia taitoja tai luontaisia kykyjä. En ole koskaan ollut hyvä koulussa oikeastaan missään aineessa, keskinkertaisesti 7-8 joka aineesta. Ammattikoulu käytynä, enkä ollut mikään luokan priimus sielläkään. Alan töissä olen välillä ollut, mutta kaipaisin alaa jolle voisi oikeasti työllistyäkkin. Nyt siis mietin että mitä alkaisin elämälläni tehdä, olisi helppo valita ala kun olisi joku tietty lahja, mutta kun ei ole erityisen taitava missään...

Tälläistä vuodatusta...
 
Omassa "työssäni" olen hyvä. Tuo työssäni on siksi lainausmerkeissä että pitää sisällään montaakin eri työtä. Minut on helppo siirtää talossa työstä toiseen, koska tiedetään ettei aikaa opettamiseen jne mene. Työn pystyn aloittamaan oikeastaan heti, kun siihen siirryn.
 
keskinkertainen
jatkokysymys vielä eli liittyykö teillä työ mitenkään siihen missä olette hyvä? Vai oletteko työssä vain tienaamassa ja sitten harrastatte jotakin missä olette hyvä?
 
Suzyanne
En ole hirveän hyvä missään, mutta ihan kohtalaisesti (kai) osaan laulaa sekä tehdä sanoituksia.

Musiikki ei liity työhöni, ainakaan enää, kun ei aika riitä. Ennen lasta kävin keikoilla aina silloin tällöin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minäkin olen hyvä keskinkertaisuudessa.

Duunikin on sellaista, jossa pärjää melkein kuka tahansa täysjärkinen. Minkäänlaista kutsumusta en hommaani kohtaan tunne.
Harrastankin kaikkea supertavallista, johon ei tarvi mitään erityistaitoja.
 
Viimeksi muokattu:
keskinkertainen
Minäkin olen hyvä keskinkertaisuudessa.

Duunikin on sellaista, jossa pärjää melkein kuka tahansa täysjärkinen. Minkäänlaista kutsumusta en hommaani kohtaan tunne.
Harrastankin kaikkea supertavallista, johon ei tarvi mitään erityistaitoja.
Miten sinä koet keskinkertaisuuden? Häiritseekö sinua kun kaikki tuntuu olevan taitavia jossakin? Minua välillä häiritsee. Saanko kysyä millaista työtä teet ja harrastat?
 
En tiedä. Opin suhteellisen nopeasti uusia asioita (poikkeuksiaki on toki), mutta en koe että mulla ois mitään erityistä. Koulussa oon pärjänny hyvin (ka. 8,2-9), kaikki aineet 7 tai enempi, joissaki aineissa pärjänny sitte keskimääräistä paremmin (terveystieto, biologia, liikunta). Ei oo mitään erityislahjoja.
 
"mie"
Hyvä olen matemaattisisssa aineissa sekä loogisessa ajattelussa. Ja tarvitsen näitä ominaisuuksia työssäni ja tykkään kyllä rasittaa aivokoppaa, tosin vähän eri tavalla, myös vapaa-ajalla.
 
Fleur de la Cour
Mä olen loistava kodinhengetär! Mä olen hyvä ruuanlaittaja ja leipoja. Siivoan paremmin kuin kukaan muu. Osaan järkätä juhlia hyvin ja jaksan bilettää innolla ja mulla on maaginen lahja saada aina hyvännäköisten miesten huomio!
 

Yhteistyössä