Missä te säilytätte joulutortut??

  • Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22659991:
En ole nyt leiponut, mutta yleensä kuopuksen vatsassa :D
ei kai ne nyt heti kaikki mee?! :D mut voiko niitä säilyttää huoneenlämmös vaikka jossain rasiassa?? Ku jääkaapis niistä tulee sitte niin kovia ja kylmiä.. :D
 
Keittiönoita
[QUOTE="aapee";22660029]ei kai ne nyt heti kaikki mee?! :D mut voiko niitä säilyttää huoneenlämmös vaikka jossain rasiassa?? Ku jääkaapis niistä tulee sitte niin kovia ja kylmiä.. :D[/QUOTE]
Menee ne. Mun ei pahemmin kannata leipoa. Tuntuu se tuoksu houkuttelevan pojan kaveritkin paikalle :D Mutta joo, jos jotain on jäänyt, olen säilyttänyt jääkaapissa. En kyllä osaa perustella miksi. Ehkä sen rasvan vuoksi.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";22660029]ei kai ne nyt heti kaikki mee?! :D mut voiko niitä säilyttää huoneenlämmös vaikka jossain rasiassa?? Ku jääkaapis niistä tulee sitte niin kovia ja kylmiä.. :D[/QUOTE]

No meillä aina säilytetty huoneenlämmössä, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tosin eipä niitä päivätolkulla säilytellä, syödään kyllä parissa päivässä pois.
 
"vieras"
Huoneenlämmössä säilytän, sen vajaan vuorokauden mitä ne säilyvät syömättä.
Mä oon säilyttäny pussissa tiskipöydällä. Saanko kysyä samassa ketjussa,että mitä laitatte torttuihin,ku meil ei kukaan tykkää oikeen luumuhillosta.
Mikä tahansa paistonkestävä marmeladi/hillo käy. Meidän suosikki on aprikoosi, omena-kanelia saa nykyään ihan torttutäytepurkissa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22660285]Voisko joku vastata asiallisesti, kun minäkin haluaisin tietää. Liskokin vaan yrittää vitsailla. Siis nehän menettää muovipussissa rapeutensa.[/QUOTE]

Kun ei niitä kannata oikeasti säilytellä. Parhaita ne on tuoreena. Äkkiä niitä paistaa uuden satsin, kun on tarvetta. Isoon muovirasiaan ne yleensä laitan. Minä pitäisin auki, että pysyvät rapeina, mies haluaa ehdottomasti kannnen päälle, kun hänestä ne kuivuvat.
 
"vieras"
Äkkiähän niitä tosiaan paistaa uuden satsin vaan kun niitä syödään ehkä pari kolme ja loput jää niin haluais kuitenkin vielä jokusen päivän säilyttää, jos tekisivät kauppansa.
 
ei missään
Meitä on neljä henkeä ja jos pellillisen paistaa tai vaikka 20 kappaletta, niin tekee vaan 5kappaletta henkeä kohti. ei ole paljon, jos jokainen syö vaikka heti lämpimänä 2-3, niin sitten vielä aamupalalle jää pari/henkilö.

tuoreina parhaita. säilytän korkeintaan 12 tuntia, aina syöty siinä ajassa pellillinen tai kaksi. pussissa vaan, kaupan hedelmäpussi.
 

Yhteistyössä