Missä törkein asiakaspalvelu?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Oulun Iskussa:
Minä: Katselen tässä näitä jatkettavia sänkyjä lapselle, mutta näissä ei ole turvalaitaa..Onko mahdollista ostaa erikseen sellainen?
Mies myyjä: Ei ole mutta ei sitä tarvi, muutaman kerran kun se tippuu siitä sängystä, niin kyllä se oppii ettei enää tipu.

:eek: just just..
 
Oulun Stockmanille menin innoissaan ostaan Disney dvd: Pieni Merenneito ja Tuhkimoa kun kuulin että ne on kantiksessa 9,90e. Yleensä klassikot on siinä parinkympin tietämillä.
Menin ne aarteet kädessä kassalle onnessaan ja sanoin myyjälle: Nää on niin ihania! Onko tosiaan 9,90e. Myyjä: Tuskimpa! Jämähin lanttu auki kattoon sitä ja toinen myyjä siitä vierestä hiljaa sanoi että on ne tosiaan kantiksessa nyt 9,90e kpl..
 
Alkuperäinen kirjoittaja sweet baby J:
Oulun Iskussa:
Minä: Katselen tässä näitä jatkettavia sänkyjä lapselle, mutta näissä ei ole turvalaitaa..Onko mahdollista ostaa erikseen sellainen?
Mies myyjä: Ei ole mutta ei sitä tarvi, muutaman kerran kun se tippuu siitä sängystä, niin kyllä se oppii ettei enää tipu.

:eek: just just..
:LOL: Ei ole totta! Voi herra isä mitä myyjiä!
 
Oltiin katselemassa vihkisormusta. Oltiin sitten pienellä paikkakunnalla taikka isommassa kaupungissa alkuun esiteltiin aina niitä pienimpiä timatteja ja halvimpia sormuksia. Sekin hyvin nyreästi.
Farkkuihin ja farkkutakkeihin pukeutuneella pariskunnalla kun ei kuitenkaan ole varaa mihinkään isoon ja kalliiseen sormukseen.

Kiltisti aina katseltiin ne pienet ja halvat ja sen jälkeen sanottiin että meillä oli kyllä mielessä hieman kalliimmat. Kummasti aina myyjän ryhti ja tapa palvella muuttui.
Silloin vähän ärsytti, nyt jo huvittaa.

Sama oli kiinteistövälittäjien kanssa, omaa kotia oltiin etsimässä mutta hyvin huonosti palvelua saatiin.
Eräässäkin liikkeessä keskustelin välittäjän kanssa asioista jotka ensiasunnon ostajaa kiinnostaa, välittäjääpähän ei kiinnostanut palvelu enää sen jälkeen kun toinen asiakas tuli ovesta sisään.
Mitään sanomatta jätti mut siihen keskelle toimistoa hoona seisomaan. Totesin ettei tämän firman kautta meille asuntoa osteta.
Toisessa liikkeessä oli ihana välittäjä otti meidät vakavissaan ja kaupat hänen kanssaan kävikin toteen.
Hänet valittiin välittäjäksi sitten myöhemmin kun oli aika asunto myydä, taidettiin sanoakin että kun viimeksi saatiin häneltä niin hyvää palvelua että sen vuoksi hänet valittiin uudestaan.
 
Parissa postin konttorissa olen saanut todella surkeaa palvelua. Kerran lähetin sellaista nättiä kuorta, jossa postitin lahjaa. (Tää on ihan mitättömän pieni juttu, mutta raivostuttavaa käytöstä.) Mulla oli valmiina vihkollinen kivoja merkkejä, jotka oli valittu vastaanottajan ja lahjan teeman mukaan. Kysyin "paljonko tälle tulisi postikuluja?" Se punnitsi kuoren ja läimäs suoraan sen tarran kuoreen ja sanoi hinnan. Mä sanoin ihan kohteliaasti, että anteeksi vaan, kysyin hintaa, mutta mulla oli tässä merkit varta vasten tuota kuorta varten (olin laskenut ne siihen tiskille). Tää "asiakaspalvelija" alkoi pahantuulisena tiuskimaan ja repi sen maksutarran siitä kuoresta, niin että kuori meni ihan ruttuun ja kuoren pinnasta repesi paperia irti kunnon riekale. Mä olin ihan sanaton, jäin haavi auki katsomaan. Sillä tais olla vähän huono päivä. Se sit huomas, kuinka tyrmistynyt mä olin ja rauhoittui vähäsen. Huomautti, että olisi hyvä ensi kerralla erikseen mainita, että on merkkejä valmiina. Mä en saanut mitään järkevää suustani, mutta olisi pitänyt kyllä vähän antaa palautetta.. Olisi voinut kysyä liimaanko tähän maksutarran, tai kun virhe oli tapahtunut, olisi voinut kysyä, että haluatko että koitetaan irrottaa tämä ja laitetaan sun merkit tilalle, vai miten tehdään. Oliko pakko mennä pilaamaan koko kuori.

Olen huomannut, että Alkoissa saa nykyään monesti tosi hyvää palvelua. :flower: Tampereen Kalevan Prisman Alko on oikein jäänyt mieleen avuliaista myyjistä, kun on kysellyt esim. viineistä.
 
siis
Koti-ideasta ostettiin lipasto, joka oli nettisivun mukaan tarjouksessa. Liikkeessä lipastossa oli kuitenkin kalliimpi hinta kuin netissä ilmoitettu. Kysyttiin myyjältä hintaa, että kai se on mikä netissä on mainittu. Myyjä tarkisti koneelta, että hinta on se. Ok, sanoimme, että ostamme sen. No mutta voi, kello oli yli 18, ja varastomiehet olivat jo lähteneet, joten emme voineet saada lipastoa mukaamme silloin (liike oli auki klo 19 asti). Oltiin vähän ihmeissämme, mutta sovimme, että haemme lipaston seuraavana päivänä ennen klo 18. Varausmaksu tietysti piti maksaa.

Seuraavana päivänä menimme sitten hyvissä ajoin ennen klo 18 hakemaan lipastoa, mutta... voi kun ne varastomiehet lähtivät juuri viemään jotain huonekalua kotiinkuljetuksena. Siis...!! Oltiin aika tyrmistyneitä. No myyjä lähti sitten varastoon etsimään, jos löytäisi niitä lipastoja sieltä. No ei se tietenkään löytänyt, soitteli sitten jollekin ja sanoi että ei hän nyt tarkasti osaa sanoa, mutta ehkä ne varastomiehet tulevat puolen tunnin päästä takaisin! Olin jo valmis sanomaan, että pitäkää lipastonne, mutta mies sit alkoi tingata lisäalennusta, kun jouduimme siellä ravaamaan monta kertaa ja odottamaan. Saatiinkin vielä jotain 10e alennusta. Ja se lipastokin lopulta, mutta hiukan meni maku koko Koti-ideasta.
 
No se on varmaan ehdottomasti täällä omassa rakkaassa kiinteistöhtiössämme...kävipä tässä viikonloppuna sellasta, että asuntoihin sopiva talon yleisavain varastettiin ja kuinka ollakaan, satuimme olemaan koko perheen voimalla poissa - minä ja lapset mökillä, mies matkoilla.
Palasipa sitten mies matkoilta väsyneenä, rinkka selässään ja siitäpä ihmettelemään, jotta onko hän hulluksi tullut kun avain ei sovi lukkoon..pyöräkellariin ja ulko-oveen sopii kyllä, mutta kotiin ei pääse. Mies siitä minulle soittamahan ja hoihoi, lopulta selviää että LUKOT OVAT VAIHDETTU poissa ollessamme eikä, yllätys yllätys, kukaan ole siitä meille ilmoittanut. Vaikka olihan siitä kuitenkin lappu laitettu postiluukusta sisään.... :whistle: :headwall:
Selitys; huoltomiehellä ei ollut puhelinnumeroamme.

Toinen tapaus; saimme autopaikan ja menin kirjoittamaan papruja alle. Kiinteistöyhtiön täti lykkäsi 2 lätkää kouraani ja kun tiedustelin, mitä ne olivat niin hän sanoi ettei tiedä kehoittaen menemään ja kokeilemaan. Muuten ihan kiva, mutta hän ei osannut edes kertoa, missä autohalli on. :kieh:
 
Saara
oulussa ikäheimon kultasepänliikke:

Olimme ostamassä vihkisormusta ja sanoimme myyjälle heti alkuun että halvimpia mitä on ja ne pitää ollla kuitenkin oikeaa kultaa ei sekoitetta.

myyjä kysyi. "miksi halpaa vihkisormukseksi?

minä: meillä ei ole nyt varaa ostaa tonnin sormusta,että ihna sellanne 200-300euron rinkula riittää


sovitelin ehkä 10 HALPAA rinkulaa

myyjä: jaaha, no sitä ei kannata edes kaiverruttaa jos mieluisa löytyy

mä: miten niin? tottakai siihe nimet ja hääpäivä tulee

myyjä: sanokaapa neiti, onko mahdollista että miehenne ostaa teille joskus kalliimman sormuksen tuon HALVAN sormuksen tilalle?

mä: Miten nii? Mulle on sama onko mulla sormessa 200? sormus vain avaimenperän rinkula

myyjä: no sittenhän sormusta ei kannata ostaa ollenkaan niin säätyy se vähäkin raha

mä ja mies : sanottiin vaan et kiitos ja näkemiin


enää e i mennä sinne
 
Perhoinen84
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
oulussa ikäheimon kultasepänliikke:

Olimme ostamassä vihkisormusta ja sanoimme myyjälle heti alkuun että halvimpia mitä on ja ne pitää ollla kuitenkin oikeaa kultaa ei sekoitetta.

myyjä kysyi. "miksi halpaa vihkisormukseksi?

minä: meillä ei ole nyt varaa ostaa tonnin sormusta,että ihna sellanne 200-300euron rinkula riittää


sovitelin ehkä 10 HALPAA rinkulaa

myyjä: jaaha, no sitä ei kannata edes kaiverruttaa jos mieluisa löytyy

mä: miten niin? tottakai siihe nimet ja hääpäivä tulee

myyjä: sanokaapa neiti, onko mahdollista että miehenne ostaa teille joskus kalliimman sormuksen tuon HALVAN sormuksen tilalle?

mä: Miten nii? Mulle on sama onko mulla sormessa 200? sormus vain avaimenperän rinkula

myyjä: no sittenhän sormusta ei kannata ostaa ollenkaan niin säätyy se vähäkin raha

mä ja mies : sanottiin vaan et kiitos ja näkemiin


enää e i mennä sinne

mä olen saanut melkein samanlaista kohtelua kultasepänliikeessä korsossa kun kerrottiin että korkeintaan saa sormus maksaa 500e! Niin HALPOJA ei kuulemme heiltä löydy!
 
Pienissä kaupungeissa saa yleensä huonompaa palvelua.Se johtuu ihan siitä,että asiakkaista ei ole sillätavalla kilpailua tai pula. Voi myös olla tällaisia "sisäänpäin lämmenneitä putiikkeja" joita sama irma on pitänyt 50v. Itse muutin Kuopiosta Helsinkiin ja voin allekirjoitaa,että Helsingissä saa parempaa palvelua kuin Kuopion liikkeissa.
 
vaunuterroristi
täti huuteli vaan pöydän takaa että "varo ettei jää vaatteet rattaiden pyörien alle". Juu kiitos ja lähdin ostamaan töihin paluutani varten vaatteet saman kerroksen toisesta liikkeestä, joita eivät rattaani häirinneet.
Pikkujuttu, mutta oon tottunu saamaan hyvää palvelua ja moinen tökerö huutelu ärsytti. Enkä mee ilman rattaitakaan enää, vaikka ihan kivoja rytkyjä oon sieltä aiemmin saanu.
 
kriblene
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alajärvellä eräs valtakunnanvaikuttajan rouvan ylläpitämä vaateliike on kyllä ihan pohjanoteeraus. Jos rouva putiikinpitäjä vaivautuu tulemaan asiakkaitaan palvelemaan, niin saattaa kyllä erittäin suorasukaisesti ja kovaäänisesti huomautella asiakkaan vartalon ongelmakohdista.

Toinen ällötys on Jyväskylän Halonen. Siellä ei alle 50-vuotiaita palvella lainkaan.


Joo : )

Ihan vitun kamalan törkeitä muijia notkuu rekkien ja tiskien välissä. Ihan sylettää.
 
entinen tilaaja
En ole koskaan, enkä missään saanut yhtä huonoa asiakaspalvelua kuin Sanoma Magazines suoltaa asiakkailleen. Siinä firmassa ei toimi mikään. Yksikään lehtitilaus, niiden laskut tai tilaajalahjat eivät ole onnistuneet ilman perään soittamista. Asiakaspalvelusta nenäkkäät ämmät sysäävät syyt tilaajan eli ostajan eli heidänkin palkkansa maksajan kontolle. Onkohan se yhä suurempien voittojen tavoittelu tämänkin ongelman syynä?
 
huooooooHHH!!
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no kaipa tämäkin on asiakaspalvelua kun menin tästä kakkosesta ekalle neuvola käynnille, niin terkkari kysyi sitten yhdessä välissä, että "onko lapsi toivottu?" . musta se oli vähän tökeröä, mutta elämä on
Miksi te raskaanaolevat ette tajua että se on rutiinikysymys?
Nuoret äidit kuvittelevat ett' heiltä kysytään kun ovat nuoria ja vanhat taas iskis että ovat niiiiiin vanhoja.. Loput närkästyvät muuten vaan.

SE ON RUTIINIKYSYMYS, ja jos sitä ei ole kysytty on toimittu väärin.
 
jkl
Jyväskylässä oleva siwa, itäisessä kaupunginosassa... Myyjät keskustelevat/tervehtivät vain joillekin asiakkaille, ja niille jutellaankin sitten vaikka kassalla olisi toinen asiakas. Tätä "palveltavaa" asiakasta ei esimerkiksi tarvitse tervehtiä, jos juttu edellisen "tutun" asiakkaan kanssa on kesken. Ja ei kai sitä nyt kiittää tarvitse, tai sanoa summaa paljon ostokset tekee. Pyydät vain "boooonuskorttia??" ja se riittää.

En mene enää ko. paikkaan.
 
tyytyväinen asiakas
mukavaa palvelua, ja kiitoksen paikka...

minä olen vakiasiakas ...

en ehkä niin kovin makasava mutta olen tykännyt paikasta

ja tiedoista . . .. harva paikka missä tykkään asioida
mutta tästä paikasta minä tykkään . ..

ajattelevaa osaamista . . .

tämä on vasta veto sille etttä sitä paikkaa haukutaan . . .

katso peiliin niin se kertoo . . . tietty päästä riipuu mitä se kertoo, piste.


.t.tyytyväinen asiakas . t .
 
K-kenkä Sello
Sellon K-kengässä saa takuu varmasti ylimielistä ja hapanta palvelua. Kerran oli joku nuori tyttö, joka oli normaali asiakaspalvelija. Mutta hänet varmaan on irtisanottu asiakkaille hymyilyn vuoksi... Ei siellä mitään tapahtumien kulkua ole. Ilmeet ja asenteet vaan on sellaiset, että siellä kyllä tajuaa tulleensa häiritsemään ja jos selvää asiaa tai kysyttävää ei ole, niin ei ole mitään asiaa kiertelemään ja katselemaan, vaan ulos kaupasta pikapikaa. Ja tää ei ole siis mitään kertaluonteista, vaan jo pitkään jatkunut. Siellä kuitenkin useita kertoja vuodessa käyn, kun kierrän muistakin Sellon kenkäkaupoista jotain etsimässä.
 
"..."
Jumbon Iittala. Minä, nuorennäköinen, mutta jo ihan aikuinen ihminen, menin kaverini kanssa ostamaan siskolleni 30vuotis lahjaa. Tiesin jo etukäteen mitä haluan. Kävelimme hyllyn luokse, jossa Aalto-maljat ovat ja siinä sitten seistiin ja odotettiin, että joku myyjä jotain tekisi. Katsoimme vuoroin myyjiä vuoroin hyllyä varmaan 10 minuutin ajan. Tiskin takana seisoi kolme myyjää, yksi pakkasi jotain lahjapakettiin, kaksi muuta seisoi vieressä. Vihdoin yksi vaivautui raahustamaan luoksemme ja kun kerroin mitä haluan, alkoi tämä esittelemään jotain tuhkakupin kokoista maljaa. Sanoin, että ei kiitos, haluan ihan tuon kunnon kokoisen.

Myyjä katsoi päästä varpaisiin ja kertoi, että se maksaa sen ja sen verran. Nyökkäsin ja sanoin, että juu kiitos sen haluan ja pakettiin. Myyjä kysyi, että kuinka nopeasti sen tarvitsen. Vastasin, että heti ja, hieman huvittuneena, että eikö teillä ole sitä sitten täällä vai? Myyjä selittämään, että on on, hän vain aatteli kun sen saisi ensi kuussa halvemmalla. Meinasin jo lyödä hanskat tiskiin ja myyjä sen taisi huomata, sen verran sukkelasti rupesi maljaa kaivaamaan ja paketoimaan. Toiste en mene.
 

Yhteistyössä