Missä vaiheessa jäit yksin lasten kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Sinikka
  • Ensimmäinen viesti
Meillä pojat oli 3 viikon ikäisiä kun mieheni palasi töihin isyyslomalta. Reilun kuukauden päästä tästä miehelläni oli kuukauden kesäloma...mutta muuten ollaan oltu kolmisin päivät ja ihan mukavasti pärjäilty :)
 
Laskeskelin, että suunnilleen 3vkoa mies oli apuna ja sitten työt kutsuivat. Tosin sain todella kiitettävästi tarvittaessa apuja mummoilta (lähinnä öitä varten), miehen tehdessä aivan sairasta työrytmiä.

Kivasti alku meni, vaikka rankkaahan se oli - näin vuosien jälkeen katseltuna.
 
Mies meni töihin takas kun vauvat oli 4vk. Siitä asti sitten olen yksin hoidellut pikkuiset + kaksi isompaa (4 ja 5v), ja hyvin on sujunut, kun vaan hommat suunnittelee etukäteen..."Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty" ;)
 
näin meillä
Mun mies ei auttanut lainkaan kaksosten hoidossa...sille oli tärkeempiä omat harrastukset...monesti lähti ja jätti meidät vaikka syöttörumba oli just päällä ja vauvat itkivät odottaessaan ruokaa...onkin muutes exä tätänykyä..
 
Jäin kaksosten kanssa yksin kotiin kun olivat kolmeviikkoisia,mies oli isyyslomalla 2vkoa. Hyvin on pärjätty,viikolla hoidan yösyötöt yksin ja vloppuna mies auttaa. Tytöt nyt reilun kuukauden.
 
Hiiri Harmaa
Taisin jäädä noin viikon kuluttua sairaalasta tulosta molempien lasten kohdalla. Ekalla kerralla se jännitti melkoisesti, mutta lähti muistaakseni menemään ihan kivasti.

Mies osallistui kyllä ihan kiitettävästi lasten hoitoon työpäivän jälkeen, mutta valitettavasti hän joutui tekemään noihin aikoihin aika tavalla ylitöitä.
Ja meillä asiat ovat valitettavasti olleet niin, että lastenhoitoapua ei ole juurikaan saanut isovanhemmilta, vaikka asuvat kaikki tässä lälhellä :(
 
Tyttöt
Mies taisi olla kotona kuukauden verran ja sen jälkeen päivisin auttoivat sukulaiset usein.
Mies on osallistunut koko ajan todella hyvin lasten hoitoon. Hoitanut siinä missä minäkin kotia ja lapsia. =) :heart:
 
Silloin kun muutimme anoppilasta tänne omaan kotiin niin olin yksin vauvojen kanssa n2kk ja sit ukkeli jäi kuukaudeks vanhempain vapaalle viel mun kanssa..eli 4kk olivat neidot kun iskä palasi töihin taas.. =)
Oli kyllä ihana apu..
 

Yhteistyössä