missä vaiheessa "oikeaan"sänkyyn

Juu elikkäs meilä tyttö 1v3kk ja mielessä on käynyt jo monesti että missä vaiheessa siirtäis lasten jatkettavaan sänkyyn, kun pinnasänky on sillä lailla hiukka ahdas paikka jo ,mutta en ole vielä hankintaa tehnyt, koska tuntuu että miten se nukkuis omassa oikeessa sängyssä. nyt se on ollut helppo iltaisin vaan viedä sänkyyn,nukhataa itsekseen kun ei pääse mihkään. entäs sitten jatkettavassa mallissa,onko jollain jakaa kokemuksia ja kertoa miten on sujunut=)

Kiitos jo etukäteen vink vinkeistä=)
 
kermu
meijän saman ikänen tyttö on nukkunu kuukauden päivät jo jatkettavassa sängyssä.. ihan hyvin se on siellä kestäny,parina ekana iltana lähti pois vaan ku vei takas ni sinne nukahti... yöks ollaan laitettu aina patja lattialla viereen ku tyttö kova kierimään,vaikka laidat onki..
 
joo :)
eliikäs meiän poitsu on kohta 2v. ja nukkuu semmoisessa matkasängyssä..olen yrittänut monta viikkoa et sais sen nukkuun jatkettavaan sänkyyn mut tuloksetta!!
2viikon ajan yritin..nukahti ihan hyvin,mut yöllä tuli kolmen aikoihin pois sängystään ja takasin vieminen ei auttanut vaan sinne sen viereen piti jäädä hetkeksi :( no sitten heräsikin jo aamulla 6 :(
Tätä siis kesti parisen viikkoa,sitten yksi ilta en enää jaksanut tapella vaan luovutin ja kaivoin vanhan sängyn esille..nukahti taas hyvin ja nukkui koko yön 8 asti..nykyään siis ja ennen jatkettavaan kokeilemista nukkui hyvin!!
Täytyy taas joku päivä koittaa jos nukkuis uudessa sängyssään!
 
pinnasängyssä voi nukkua niin kauan kuin jalat suorina sinne mahtuu. Paitsi jos alkaa kiipeilemään sieltä pois :whistle:
Meillä lapset siirtyneet laidalliseen jatkettavaan sänkyyn noin parivuotiaina.
 
Meillä vaihdettiin isojen sänkyyn viikonloppuna. Poika on nyt 1v8kk. Pinnis jäi ahtaaksi ja nukkuu nyt paremmin isossa sängyssä. Olin aivan varma ettei sängyn vaihto onnistu näin kivuttomasti. Pojalla kun oli pinniksen kanssakin tarkkaa missä nukkuu..eli jos olin vaihtanut huoneessa sängyn paikkaa, ei suostunut nukahtamaan ilman huutoa :/ Mutta, yllätys yllätys, yö-ja päiväunet on nukuttu hienosti omassa uudessa sängyssä. Eikä ole ainakaan vielä tullut sieltä itse pois. (KOPKOP puuta). Että meillä vaihto onnistui PALJON paremmin mitä olisi luullut..onneksi =)
 
mä vaan
poika 1v9kk nukkuu vielä pinniksessä.

ehkä lähempänä 2,5v vois ajatella siirtää jatkettavaan ellei ennen sitä yritä kavuta sieltä pinniksestä pois. siihen asti saa nukkua pinniksessä.
 
meillä
Muuton jälkeen,kun saatiin pojan huone siihen kuntoon että sinne sänky mahtuu.Eli ikää oli tuolloin 1v1kk.Ja sänkynä ihan normaali junnusänky ei jatkettava.Siinä on puoli-laita.(Unipuun sänky)
Hyvin sinne on mennyt nukkumaan. ensin muutamat päiväunet ja sitten yöt.
Aluksi ei edes tajunnut että sieltä pääsee poiskin.
 
Luulenpa että siirrän tuon kuopuksenkin tavalliseen sänkyyn vasta sitten kun alkaa kiipeämään pinnasängystä itse pois. Niin tein isompien lastenkin kanssa. Helpompi laittaa lapsi illalla nukkumaan kun pysyy siellä sängyssä eikä tarvitse kymmentä kertaa viedä takaisin tai istua vieressä niin kauan että nukahtaa. :D
 
Meillä on sellainen treenivaihe menossa, poitsu 1,5v. Siirtyi matkasänkyyn (jossa siis kunnon patja lisänä) viime syksynä, kun nukkui pinniksessä niin levottomasti kolhiessaan itseään pinnoihin. Matkasängyssä unet parani heti huomattavasti! Meidän versiossa on jalkopäässä sellainen vetoketjulla avattava luukku, josta lapsi voi itse kulkea. Nyt se on auki yötä päivää, kun levottomimmat yöt on loppuneet (eli ei nouse enää unissaan seisomaan ja kaadu minne sattuu). Välillä tulee sieltä itse pois ja menee sinne, välillä unohtaa koko jutun. Mutta mahdollisuus vapauteen siis on. Ei ole karkaillut vielä.

Isojen sänkyyn ajattelin siirtää päiväunet kesän alussa, kun saadaan lastenhuone remontoitua valmiiksi. :attn:
 
Hei! Meillä pojat alkoivat nukkua omissa sängyissään siinä vaiheessa kun oppivat pinnasängystä itse kömyämään pois. Ikäeroa 1,5 v.Omaan sänkyyn siirtymistä helpotti se kun veljekset nukkuivat samassa huoneessa, oli turvaa toisistaan. Tottakai alussa oli öisin sellaista levottomuutta, että hipsittiin äidin ja isin väliin nukkumaan. Monesti raijasinkin takaisin omaan sänkyyn. Päiväunia nukkuivat isossa sängyssä toinen toisessa päässä sänkyä. Kolmas nuorimmainen nukkuu vielä pinnasängyssä. On 1v 1kk vanha. Ei ole vielä alkanu sängyssä kiikkumaan, jotenka omaan sänkyyn siirtymiseen on vielä aikaa. Kylläkin oppinut nukkumaan aivan pienestä pitäen omassa huoneessa. Meillä kun on ihan makkarin vieressä pikkuinen huone. Meillä tutuilla oli lapsen sänky ihan oman sängyn vieressä, jossa sitten pikkuinen sai opetella omassa sängyssä nukkumista lähellä vanhempiaan.
 

Yhteistyössä