Missä vaiheessa vaatteet alkaa kiristää?

Ensimmäinen raskaus menossa rv 5. Olen normaali vartaloinen, mutta pidän yleensä aika tiukkoja vaatteita.. On jo kamalan turvonnut olo...

Millä viikolla olette joutuneet alkaa käyttää väljempiä vaatteita tai ostaneet ensimmäiset äitiysvaatteet?
 
En muista esikoisen kanssa monennella viikolla olin, mutta veikkailen että jotain rv 16 viimeistään on alkanut silloinkin pieni kumpu näkyä aina vain selvemmin.

Tässä raskaudessa nyt on jo selvä vauvamaha, ja viikkoja on 21+0. Yleensä tuo ihan alkuviikkojen mahdollinen turvotus on nimenomaan juuri vain sitä. Mutta toki jokaisen vatsa kasvaa omaa vauhtia, eikä sitä kannata tuijotella että miten muilla kasvaa :)
 
Mulla kiristi melkein pahemmin ihan alkuvaiheessa kun sit vähän myöhemmin, turvotus oli niin kovaa, että masu oli ainakin yhtä iso kuin nyt viikolla 21+0. Nyt siis osa turvotuksesta poissa ja oikeampi vauvamasu pilkistää.
 
Minuakin kiristi vaatteet alkuvaiheessa, mutta nyt on rv 14+2 menossa ja omat housut menee edelleen. Välillä tuntui, onko tuolla mahassa ketään... Vararavintoa on kyllä vyötäröllä ja ulkoiluhousut kiristää, mutta menee vielä :)
Esikoista odottaessa kuljin puoliväliin raskautta omissa housuissani, nyt en varmaan niin pitkälle pääse
 
Joo niinhän ne yleensä sanoo, että mitä useampi raskaus takana, sitä nopeammin ja suuremmaksi maha saattaa kasvaa :D Jos se pitää paikkansa, niin alan kyllä olee huolissani.. Esikoisesta oli itelläni aika jättikokoinen masu loppuvaiheessa!
 
Jo
Komppaan edellisiä, alussa turvotti ja oli tukala olo sen takia. Itse olen kanssa normaalivartaloinen ja käytän ihan normivaatteita tyyliin tiukahko toppi + farkut tai joku hame.
Jossain viikon 8-9 paikkeilla turvotus laski ja n. viikkoon 13 asti maha oli ihan sama kun ennenkin. Iltapäivällä housejen nappia avaamalla pärjäs ihan hyvin.
Nyt on alkanut kasvaa oikeeta vauvakumpua, tänään 16+4 ja ihan tuskaa löytää mitään suht mukavaa vaatekaapista. Huomenna shoppaamaan mammavaatteita.
 
Rv 24 olen joutunut yleensä siirtymään työpaikalla omien housujen käyttöön. Olen töissä miesvaltaisella alalla, eikä vaatevaraston valikoimiin kuulu kuin miesten mustat suorat housut. Onneksi mustia äitiyshousuja löytyy helposti.
 
Tänään 38+6 ja yhtään äitiysvaatetta en ole ostanut. Samat farkut edelleen käytössä kuin ennen raskautta, muutaman pidemmän paidan ja topin olen ostanut (Gina Tricot ja Vera Moda).

Ja selvyyden vuoksi olen 164cm ja paino ennen raskautta 73kg. Vatsan ympärys tänään 110cm. Eli vatsalla on kyllä kokoa :D
 
Joo se alun turvotus oli kyllä järkyttävää ja pidin töissä löysiä paitoja mut normi housut kyllä meni jalkaan..

Vielä pari viikkoo sitten pystyin pitämään normi housuja töissä mut nyt mammahousut käytössä ja rv 18 menossa..JA vaikka housut meniskin jalkaan niin mukavemp ion pitää löysiä ja puristamattomia vaatteita..:)
 
Pikkusen ahdistaa housujen vyötärö jo nyt, 12. viikko menossa. Painoa on tullut kilo, ja tuntuu (ja näyttää!) että olen turvonnut ainakin viiden kilon edestä. Mittaa on 162 cm eli pienikin painonnousu näkyy aika helposti. Kesää ja hellemekkoja odotellessa :)
 
Toinen raskaus menossa ja jouduin viikolta 8 lähtien käyttämään jo raskaushousuja. Vatsani vaan yhtäkkiä "pompahti" ulos. Nyt viikot 10+ menossa. Viime raskaudessa käytin varmaan viikosta 12+ lähtien joitan raskaushousuja. Olen hoikka/normaalivartaloinen.
 
vko 35+ menossa ja yhtäkään mammavaatetta en ole ostanut. matalavyötäröiset farkut tai legginsit ja pitkä paita ovat riittäneet ihan hyvin. Kolmas raskaus menossa. Tältä lihonut vähiten, mutta maha saman kokoinen kuin kahdelta aiemmaltaki.
 
Jo
Mä tuossa aiemmin viikolla kirjottelinkin, että nyt täytyy lähteä ostamaan jotain väljempää. Ja voi ihanuutta, nyt ei kiristä - ostin sellasen mahatuubin, joka jatkaa paidanhelmaa reilusti yli vyötärön ja piilottaa sopivasti aukijätetyt napit ja vetoketjut. Ja jotenkin on itellä vähemmän paksu olo kun nyt tuo pieni kumpu ei oo enää "piilossa" pitkän roikkuvan paidan tai mekon alla vaan söpömmin näkyvillä selvänä alkavana vauvamahana. Tuubi on vielä vähän iso, mutta käytän sitä kun ei napit mene enää kiinni housuissa. Suosittelen! Tällä ratkasulla mennään nyt varmaan vielä muutama kuukausi, tai ainakin yks. Mistä sitä tietää kuin se alkaa kasvamaan...

Ja nyt siis 16+6
 
Olen pieni ihminen ja löysempiin housuihin piti siirtyä viikolta 7 lähtien. Turvotusta oli paljon, eikä vatsani normalisoitunut missään vaiheessa. Tämä on eka raskauteni. Nyt on viikko 19 menossa ja 7 kiloa tullut painoa lisää. Äitiyshousut ostin muistaakseni viikolla 11.
 
en oo minäkään vielä ostanu äippävaatteita,omat menee vielä. Tosin farkuista piti luopua jo jokunen viikko sitten. lökö verkkarit on kova sana ja kuminauhavyötäröiset housut. Oon aina ollu mahakas,joten löysiä vaatteitta on kaapissa. masu näkyy kivasti silti!
 

Yhteistyössä