missäs teidän miehet on ollu kun olette ollu synnyttämässä?

Mukana molemmissa synnytyksissä. Ei tosin ihan koko ajan, minä kun ehdin olemaan esikoisesta melkein vuorokauden ja kuopuksesta 10 h synnärillä ennen kun päästiin tositoimiin ja kielsin miestä tulemasta mukaan kun lähdin synnärille, mutta onhan tuo ehtinyt useamman tunnin seurana olemaan, ja ponnistusvaiheessa ollut pitämässä kiinni kädestä.
 
Meillä oli alusta asti selvää, ettei mies tule synnytykseen. Oli kyllä mun kanssa sairaalassa synnytystä edellisen yön, kun olin tarkkailussa ja koko seuraavan päivän, kun käynnistettiin. Kun tuli lähtö saliin, mies lähti kotiin. Unohdin kännykkäni vuodeosastolle ja ukko oli koko yön koittanut soittaa mulle, että mitä tapahtuu. Kun tuli meitä seuraavana päivänä katsomaan, kertoi,ettei koko yönä nukkunut silmällistäkään, vaan itki koko yön, kun pelkäsi niin paljon, että meille sattuu jotain :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Kun tuli meitä seuraavana päivänä katsomaan, kertoi,ettei koko yönä nukkunut silmällistäkään, vaan itki koko yön, kun pelkäsi niin paljon, että meille sattuu jotain :heart:
meillä oli ihan sama juttu! :heart: siis sen jälkeen kun kolmen maissa yöllä pääsi kotiin lähtemään sieltä synnäriltä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:
Mukana oli vaikka lääkäri ensin hiukan vastustelikin ajatusta. (Espanjassa synnytykset).
Millaista oli synnyttää espanjassa?saako siellä kivunlievitykset niinkuin täällä jen...Aina kiinnostaa että onkohan ulkomailla samanlaista synnyttää kun täällä koto suomessa.=)

Saa siellä kivunlievitykset. Annetaan itseasiassa ilman pyyntöä automaattisesti epiduraali. Tuolla vaan lääkäri synnytyksessä kun Suomessa normisynnytyksessä kätilö. Sen lisäksi lapsi viedään syntymän jälkeen pois toiseen huoneeseen tutkittavaksi. Meillä kaikki lapset vielä vietiin RÖNTGENIIN!!! Keuhkoja kuvasivat kun rohisivat syntymän jälkeen. Ahtaat röörit todettiin vain nuorimmaisella. Monella muullakin oli vauvat kuvattu. Tiedä sitten onko toi röntgen siellä normikäytäntö. Ja itse ei päässyt mukaan mihinkään kun vauvaa tutkittiin. Piti odotella sairaalan käytävällä tai omassa huoneessa. Kaikista eriskummallisuuksista huolimatta henkilökunta oli aivan ihania ja palvelu hyvää.
 
Ensimmäistä synnyttäessäni mies nukkui autuaan tietämättömänä siitä, mitä on tekeillä; luuli tulevansa hakemaan minut seuraavana aamuna kotiin mahakkaana. Synnytykseen mukaan tulo ei ollut mahdollista, koska tuolloin (1983) oltiin erittäin tarkkoja siitä, että miehen oli pitänyt käydä valmenukset. Mies ei varsinaisiin syssytysvalmennuksiin päässyt, koska muutti jo uuden työn perässä toiselle paikkakunnalle.

Toisessa ja kolmannessa synnytyksessä mies oli mukana. Jos mies olisi ollut mukana ensimmäisessä, luulen, että se olisi jäänyt ainoaksi!
 

Yhteistyössä