Mistä apua 1-v (ja risat) uniongelmiin?

Onko olemassa ketään muuta,jonka 1-v lapsi ei nuku öitä?Tuntuu,että olen ainut väsynyt |O Meillä siis reilu 1-v poika,käy nukkumaan n.21-21.30 juoden maitoa pullosta ensin sylissä (ei nukahda siihen) ja sitten siirretään omaan sänkyyn,jonne pienen kitinän jälkeen nukahtaa.Mutta ensimmäinen herätys on jo tunnin-max.kahden tunnin päästä nukahtamisesta,herää siis itkemään eikä rauhoitu millään ilman pulloa ja ei aina silläkään.Ison mahani kanssa en jaksa kantaa häntä pitkin yötä (la ensi kuussa...) enkä tiedä olisiko se järkevääkään.Olisi vaan NIIN mukava saada tämä kuopus nukkumaan edes jotenkin ennen vauvan syntymää.Aamulla hän herää n.7.30-8.30.Yksillä pv.unilla,jotka n.1 1/2h maksimissaan eli aika vähän nukkuu vuorokaudessa sillä tosiaan saattaa tunninkin valvoa yöllä ennenkuin nukahtaa takasin ja sitten taas tunnin päästä ollaan hereillä.Tuttia ei syö.
Onko kellään vinkkejä tilanteeseen?
 
mä en kyl osaa neuvoa, meillä pojat nukahtaa tutille jos sattuu herään yöllä. Tuli vain mieleen eräs tuttavani, hänen poika on 1v7kk ja yöt ovat yhtä hulinaa.pojalla on paljo allergiota, joten ne tod.näk vaikuttaa tämän kyseisen pojan uniin. kokeile jättää yöpullo pois ja aina ku herää niin silitä uudestaan uneen, voisko se onnistua?jaksamisia sulle ku toinenki tulossa(itellä oli sama tilanne viime kesänä) ja toiv lapsen unet parantuu ennen vauvan tuloa.
 
meil on vähän samaa pian 1v tytönkanssa.. mutta on ollut paljon vaivaa hampaista jo 4kk iästä asti ja nuhaa ja yskää ja korvatulehdusta..siks en oo viä käyttänyt allergiatesteis kun tuntuu et aina hammasta tulossa tai korvavaivaa!! mut se on kyllä inhottavaa. no en tiä onko tää sama asia kun teillä silti,meillä kyllä jo selvästi nukkuu hyvin silloin kun on kaikinpuolin terve jne!! ja tuttia ei oo ikinä huolinut eikä yöllä kyllä syö mutta heräilyt ottaa aina voimille ja meille 3kk;npäästä tulossa kolmas lapsonen et kans ois kiva kun siihen mennes kaikki ois hyvin! ja nää flunssat ym loppuis!! allergioita myös väliin mietin, mutta vaikee alkaa miettiin että mille sitten ois!? mitä kaikkia oireita teillä kenen lapsilla allergiaa,on?
 
Meillä on todettu maitoallergia ja refluksitauti (sekä siitä johtuva astma),mutta nämä kaikki hoidossa joten ei kai niiden pitäisi valvottaa? Muita allergioita en ole ainakaan huomannut,joskin maitokin aiheuttaa "vain" suolioireet.Olen yrittänyt joo pulloa jättää pois,mutta varsinkin jo aamuyön puolella sitä on NIIN väsynyt,että tekee mitä vaan päästäkseen nukkumaan -vaikka antaa pullon :ashamed:
Niin meillekin siis kolmas syntyy ensi kuussa,esikko 3-v.
 
Täällä kohtalotoveri! :wave:
meillä on 1v2kk ikäinen vili vilpertti joka elää öisin aikamoista elämää.
Hänellä on maitoallergia ja muita allergioita , korvakierre (putket korvissa) ,atooppinen iho ja flunssan tullessa puhkeaa sitten iki ihana infektio astma.
Olimme tässä muutama viikko sitten yksityisellä käymässä kun poika valitteli taas korviaan. Korvat oli kuitenkin kunnossa , mutta nielusta löytyikin jo toisen kerran tulehdus. LÄäkäri lähetti röngteniin ja selvisi että pojan risat on suurentuneet ja ne pitää leikata pois. aikamoista rohina poika pitää nukkuessaan ja taitaa nuo risat olla syy korvakierteeseen ja huonoihin yöunihin.

kahdenviikon päästä olemme menossa risaleikkaukseen ja toivon että tästä ois apua ..alkaa olemaan pikkaset univelat.

meillä ei auta silittelyt eikä mitään, pelkästään pullo ja teen itse niinkuin helpomalla pääsen antamalla sen pullon..kyllä poika varmasti jossain vaiheessa siitä yöpullosta eroon pääsee . jos ei niin voi sitten isompana käydä itse kaatamassa maidon pulloon

jaksuja sinulle !! :hug:
 
Meillä on aika sama juttu, kun teillä Janette! Meillä refluksi on allergiaoireena ja se siis alkaa vaivata, kun ruokapuoli ei ole kunnossa. Lisänä on sitten kans se astma. Meidän lapsella allergioita on maidon lisäksi tosi paljon muitakin ja ruokavalio on edelleen 1v7kk aika rajattu. Meillä yöhulinointiin on aika usein ne kaksi klassista syytä eli ruokavalio ei ole kohdallaan ja refluksi alkaa vaivata tai sitten se, että astman lääkitys on liian pieni.
 
Meillä poika nukkunut tosi huonosti 3 kk iästä lähtien, oltiin jo ihan hätää kärsimässä väsymyksen kanssa. Neuvolasta sain unikoulun tiedot ja täällä Helsingissä on neuvontapuhelin ja varsinainen unikoulu ensikodin yhteydessä, jos ei enää kotona jaksa. Sain hyviä yksityiskohtaisia neuvoja puhelimitse, soitin muistaakseni 3 kertaa. Ohjeita noudattamalla opetin pojan nukkumaan kunnon päiväunet vaunuissa ulkona, sisällä nukkui vain puoli tuntia kerrallaan ja sitten kukkui yöt. Säännöllinen päivärytmi ja iltarutiinit tärkeää. "Tassuhoidolla" (netistä löytyy tietoa) opetettiin poikaa nukahtamaan itse, nykyään saattaa heräillä jonkun kerran (nyt 1 v), mutta nukahtaa itsestään tai pienellä avustuksella, yöruokailuja ei harrasteta. Eli jos vastaavaa neuvontaa paikkakunnallasi, suosittelen. Valvottiin lähes vuosi pojan kanssa, yhä ollaan väsyneitä, kun univelkoja ei saa nukuttua, mutta elämä huomattavasti helpompaa.
 
Tuo tekstisi oli ihan kuin minun kirjoittama, mutta meillä pullon sijasta oli tissi. Kun poika oli 1v 2kk, päätin, että nyt saa riittää ( heräsi siis monta kertaa yössä ja nukahti ainoastaan rinnalle). Pojan isä nukutti hänet ensimmäisenä iltana ja poika yritti kovasti protestoida. Minä nukuin yön maidon tuoksuisena olohuoneessa. Yö oli melko levoton ja vanhempien sydäntä raastava. Seuraava yö meni jo paremmin eikä poika enää edes hamunnut rintaa, vaikka heräilikin tosi usein. Vielä muutama vastaava yö oli ja sen jälkeen tämä kukkuja joka heräsi aijemmin vähintään 5 kertaa yössä on nukkunut omassa sängyssään ilasta aamuun (nyt jo2kk ajan)!!! Myös päiväunet paranivat sen myötä kun nukkui yöt hyvin. Eli neuvoni olisi, että jättäkää se pullo pois ja kestäkää ne muutama yö. Aluksi varmasti tuntuu, että lapsi ei rauhoitu ikinä eikä siitä mitään tule, mutta usko minua kärsivällisyys kannattaa. Mitään hysteeristä huutoa meillä ei tosin pojalla ollut vaan pelkästään sellaista "tahtokiukkua". Yritimme jo joskus aikaisemmin tuota vieroitusta, mutta silloin poitsu itki hysteerisenä ja sellaista en kestä joten luovutimme. Nyt kuitenkin poika oli selvästi itsekkin valmis luopumaan tisuttelusta kun moista itkua ei enää ollut... Jahas taisi tulla aika sekava kirjoitus :) Toivottavasti oleellisin tuli kuitenkin selväksi... Tsemppiä teille ja onnea uuden pienokaisen johdosta!!
 
niin tuttua!! meillä tuo yökukkuilu alkoi 1v tienoolla ja kesti reilut 4 kk, välillä saatiin jo paremmat yöt unikoululla, mutta sairastelut pisti taas kaiken sekasin... nyt taas nukutaan hyvin. eli meillä ekassa unikoulussa heitettiin tutit harakoille n.1v2kk. ja toisessa unikoulussa 1v4kk lopetettiin tuttipullojen kanssa läträäminen. muutama yö meni miten meni, mutta sitten kun tajusivat ettei pulloa tule, niin nukkuvat kuin tukit. päiväpulloistakin luovuttiin sitten pikkuhiljaa kokonaan.
 
Kiitos kaikille vastauksista :hug: Niin pitäisi lopettaa tuo yöpullo,mutta tänään alkoi hoito perhepäivähoitajalla,niin mietin että viitsinkö samaan syssyyn kaiken tehdä.Ja sitten tuo mun esikoinen hiukka "säälittää" jos koko yön joutuu valvomaan,niin ja kaikkein eniten se taidan olla minä itse joka keksin vain syitä kun se väsyttää yön hämärinä tunteina niin paljon |O Mutta se voisi olla pidemmän päälle sen arvoista kuitenkin.ak-67laittoi tuosta neuvontapuhelimesta,meillä ei täällä ole sellaista.Täytynee vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja heittää pullot pois ;)
 

Yhteistyössä