Mistä asioista tunnistat ns. yläluokkaisen ihmisen?

  • Viestiketjun aloittaja "jees"
  • Ensimmäinen viesti
"versatile"
Vinkkejä miten voi yrittää näyttää sellaiselta..

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/muotifriikit/1860045/miten-naytan-varakkaalta/

Lähinnä typerää mun mielestä.
 
Vihjeitä!
Todellinen yläluokka on hyvin ystävällistä, joskin alentuvasti, alempiarvoisia kohtaan. Vaikka kohteleekin loppupeleissä heitä kuin ilmaa, sen vuoksi Suomessakin on yhä vahva herraviha.

Yläluokkaan kuuluvan henkilön sukutausta on yksi velvoittava tekijä, mikäli suvulla on pitkät ja kunniakkaat juuret, ja on lähtöisin aatelis- tai pappissäädystä. Täytyy muistaa, että yläluokkaisiakin sukuja on talonpoikaistunut, olen tavannut sellaisien sukujen jälkeläisiä, heistäkin huomaa että sivisneisyyden haamuja on - käytöstavat ovat edelleen hallussa ja tulevat luonnollisesti, ei teennäisen opetellusti.

Yläluokkaan kuuluva osaa käyttäytyä ja on tuttavallinen tiettyyn rajaan asti. Ulkonäöstä on vaikea tietää, kuka kuuluu yläluokkaan. Ulkoisetkaan puitteet, kuten suuri talo tai kalliit harrastukset eivät vielä kerro mitään. Yksi varma tapa on tunnistaa yläluokkainen siitä, ettei ainakaan mainitse tai tee selväksi sitä, että on rahaa. Yläluokka saattaa olla köyhää, mutta ei ainakaan tee numeroa rahasta, toisin kuin nousukkaat joilla sitä ei ole ennen ollut.

Mistä tunnistat yläluokkaisen, ota selvää sukutaustasta ja seuraa hänen käyttäytymistään kanssaihmisten seurassa. :)
 
"vieras"
[QUOTE="heh";23667626]Mä taas väittäisin että iso osa aidosti perinteikkään yläluokan edustajista ei tee suurta numeroa asemastaan, heidän ei tarvitse. Vaan ne jotka suurimpaan ääneen nostavat itseään muiden yläpuolelle ovat ennemminkin näitä uusnousukkaita joille äkillinen menestys on kihahtanut hattuun.[/QUOTE]

Samaa mieltä. "Yläluokkainen" voi vaikuttaa jopa vaatimattomalta joka taas ihmetyttää niitä joilta kokemus "yläluokkaisuudesta" puuttuu. "Tavis" haluaa retostella ja hehkuttaa varallisuutta tai saavutustaan koska se on niin uutta ja ihmeellistä ja kokemuksena uusi myös lähipiirille.
 
123
Menen hänen jälkeensä vessaan. Jos haisee ruusu, kyse on yläluokkaisesta ihmisestä. Jos paska, kyseessä on tavis. Menetelmä on yhtä hyvä ja yhtä hyvin yleistettävissä kuin mikä tahansa muukin tuntomerkki :)
 
"vieras"
Käytöstavat, hillitty olemus. Ja jos pääsee tällaisen ihmisen kotiin, niin siellä ei kaikki huonekalut ole lastulevyä, vaan asioilla ja tavaroilla on historia.

En niinkään kadehdi rahaa tai muuta omaisuutta mutta siitä olen vähän kateellinen ettei meillä suvussa ole mitään sukupäivällisiä jne perinteitä.
 
"vieras"
[QUOTE="sunflower20";23667519]En mä tiedä onko se nyt niin yläluokkaista, mutta käytöstavat ja luonteva olemus on sellainen joka paljastaa ihmisen "alkuperän". Yleensä yläluokassa pidetään huolta siitäe ttä osataan käyttäytyä paikassa kuin paikassa, miten pitää tervehtiä, esitellä, puhua ym.
Jos oon ns duunarin lapsi, etkä ole joutunut pahemmin juhliin ym tilaisuuksiin niin ei välttämättä tilannekäyttäytyminen ole niin luontevaa kuin yläluokan tyypeillä.

Mikään ulkoinen olemus, talo tai auto tai vaatteet ei kerro mitään ihmisen alkuperästä.[/QUOTE]

Täys peesi tälle!
 
Lunatic
Perinteisestihän yläluokkaiset ihmiset on perin nukkavieruja, eivätkä todellakaan ajele urheiluautoilla tai elä ökysti.

Ökyilijät on nousukkaita, äkkirikastuneita juntteja siis suomeksi sanottuna.
 

Yhteistyössä