Mistä hyvä ruokaisa salaatti ohje noin 15 hengelle?!!! Juhannuksesi jo etsiskelen...:)

  • Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti
No,
vaik italiansalaatti jos majoneesista haluat.
Mä tekisin "broileri-cous cous-salaatin",nimessä mainittujen ainesten lisäksi laittaisi muutamaa erillaista salaattia,kirs.tomaattia,kurkkua,maissia,punasipulia,chili/pepperoni viipaleita ja oliiveja + valkosipulipatonkia.
 
Oon tehnyt tällaista pesto/pasta-salaattia moniin juhliin ja on tykätty

1/2 pussia farfalle-pastaa
valkosipulinkynsiä maun mukaan (itse laitan melkein kokonaisen sipulin)
1 prk pestoa
200g parmesaania
3 vihreää omenaa
1 vihreä paprika
ruukku basilikaa
mustapippuria
oliiviöljyä
balsamicoa

Keitä ja valuta pasta. Kuori ja silppua (älä purista) valkosipuli joukkoon. Lisää pestokastike ja oliiviöljyä niin paljon, että kastiketta on kaikessa pastassa reilusti. Raasta puolet parmesaanista ja sekoita joukkoon. Silppua joukkoon omenat ja paprika ja puolet tuoreesta basilikasta. Mausta mustapippurilla ja jos pidät balsamicosta, lorauksella sitä. Juuri ennen tarjoilua höylää loppu parmesaani kauniiksi lastuiksi ja koristele salaatti sillä ja lopuilla basilikan lehdillä.
 
Piika-äiti
Vaikka haluat majoneesipohjaista, niin tarjoan jo säilyvyyden, kuljettelun jne. takia toisenlaista vaihtoehtoa.

Paria erilaista salaattilaatua, herneenversoja, puntit tilliä ja persiljaa, tomaatit, kurkut, paprikat, nippu retiisiä ja toinen kesäsipulia. Lisäksi juustokuutioita, savukalaa ja munalohkoja, joista yksi neljännes koristeena ja loput salaatin seassa. Viereen kermaviili- tai jogurttipohjainen yrttikastike ja joku kaupan salaattikastikepullo.
 

Yhteistyössä