Mistä ihmeestä pieraisen rahat reissuun johon on pakko lähteä (miehen paras kaveri menee Espanjassa naimisiin)

  • Viestiketjun aloittaja "Liinu"
  • Ensimmäinen viesti
"Liinu"
Mua ärsyttää: miehen paras kaveri menee Espanjassa (Barcelonan kupeessa) naimisiin ja ollaan tietysti lähdössä häihin - mikä on hienoa! MUTTA - mulla on puolet pienempi palkka kuin miehellä ja mietin miten ihmeessä maksan lennot (n. 200€) ja osani hotellimajoituksista (mies ei halua yöpyä motelleissa, joten majoitus tulee olemaan vähintään 50€ henkilöltä/yö).

Eli pitäisi raapia toukokuun loppuun mennessä jostain noin 400€ PLUS tietysti käyttörahat mitä matkalla tarvitaan... Mies ei ole tarjoutunut maksamaan (meillä muutenkin kaikki menee puoliks) ja heitin vinkkinä hälle että et olekaan koskaan vienyt mua mihinkään matkoille, että olisko tämä sellainen reissu, että sinä maksaisit? Vastaus oli että ei ole.

Jotenkin tosi kurjaa. Mies kertoo kuitenkin koko ajan miten paljon jää rahaa säästöön nyt kun taloudessa asuu kaksi ihmistä. Eli kai hänellä olisi varaa tämä matka kustantaa..
 
"vieras"
[QUOTE="Joopa";23423586]Mä sanoisin miehelle etten sitte tule kun rahaa ei ole :) Mitäs se siihen sanois :p[/QUOTE]

Mä sanoisin kanssa että en nyt kyllä valitettavasti raaski käyttää viimeisiä säästöjä tähän, olisin tullut muuten mielelläni ja kerrohan onnittelut.

Miettisin kyllä pari kertaa muutenkin vakavammin suhteen jatkoa. Miten kun olet kotona lasten kanssa ja kuka maksaa lapsien kulut ym? Kituutatko sä kuluneissa kirpparivaatteissa ja syötte kaurapuuroa kun mies palaa töistä uudella autolla uusissa vaatteissa ravintolassa syöneenä?
 
[QUOTE="vieras";23423599]Niin voihan sen tehdä niinkin että asut eri hotellissa ja lennät halpalentoyhtiöllä, jospa osuvat samaan aikaan perille.[/QUOTE]

No on se jo kumma jos se mies ei suostu lentään halvemmalla ja yöpyyn yhen tähen hotellissa vaimonsa takia :D
 
ennakointia
[QUOTE="vieras";23423606]Miettisin kyllä pari kertaa muutenkin vakavammin suhteen jatkoa. Miten kun olet kotona lasten kanssa ja kuka maksaa lapsien kulut ym? Kituutatko sä kuluneissa kirpparivaatteissa ja syötte kaurapuuroa kun mies palaa töistä uudella autolla uusissa vaatteissa ravintolassa syöneenä?[/QUOTE]

Jutelkaahan sitten tää ensin selväksi ennen ehkäisyn lopettamista :(
 
Sen kun tietäisi! Rahasta se ei ole kiinni - hän tienaa lähes 70 000€ vuodessa... (minä tosiaan yli puolet vähemmän)

Vaikka pääsisi alle 200e niin se on silti liikaa. Sitä paitsi käsittääkseni Ryan air ei lennä Barcelonaa??
Aijuu voi olla..No ainakin norwegian lentää Barcaan, samoin tietääkseni easyjet. Mutta ne voikin olla sitten tuon 200 menopaluu...En kyllä ole varma.

Miehesi on ällöttävän itsekäs, näin suoraan sanottuna. Sanot, että et ole tulossa.
 
"vieras"
Sen kun tietäisi! Rahasta se ei ole kiinni - hän tienaa lähes 70 000€ vuodessa... (minä tosiaan yli puolet vähemmän)

Vaikka pääsisi alle 200e niin se on silti liikaa. Sitä paitsi käsittääkseni Ryan air ei lennä Barcelonaa??
Meillä on tuloero suunnilleen sama, mutta mies maksaa laskut ja käy pääsääntöisesti kaupassa. Minä ostan omat ja lasten vaatteet, siinä se melkein onkin. Jos koko perheenä mennään johonkin mies maksaa, jos menen lasten kanssa johonkin reissuun, mies useimmiten antaa lapsille rahaa heidän ostoksiinsa ja muihin pakollisiin kuluihin, minä sitten maksan sen mihin ne ei riitä.
 
ap.
Aijuu voi olla..No ainakin norwegian lentää Barcaan, samoin tietääkseni easyjet. Mutta ne voikin olla sitten tuon 200 menopaluu...En kyllä ole varma.

Miehesi on ällöttävän itsekäs, näin suoraan sanottuna. Sanot, että et ole tulossa.
Jep, näin taidan tehdä. Olin kyllä niin innoissani häistä kun niistä kuulin, että! Mutta nyt joudunkin sanomaan miehelle, että kuule mun budjettini ei tätä salli :( vituttaa todella...

Jotenkin olis ollut kiva kerrankin elämässään tuntea olevansa hemmoteltu...
 
Sen kun tietäisi! Rahasta se ei ole kiinni - hän tienaa lähes 70 000€ vuodessa... (minä tosiaan yli puolet vähemmän)

Vaikka pääsisi alle 200e niin se on silti liikaa. Sitä paitsi käsittääkseni Ryan air ei lennä Barcelonaa??
Ryanair lentää Reusiin, joka on alle 100 km:n päässä Barcelonasta. Tampereelta ensin Lontooseen tai Frankfurtiin ja sieltä Reusiin, tosin kannattaa laskea kulut tarkast, voi tulla jopa kalliimmaksi kuin ns. perinteisten lentoyhtiöiden lennot jos ne halvimmat liput on jo myyty.
 
Kyllä meilläkin on miehen kanssa omat rahat ja maksetaan itse omat laskumme ja yhteiset laskut maksetaan puoliks. Ruokaostokset menee myös puoliks suurinpiirtein,ei nyt ihan tarkkaan niitä lasketa. Mun mielestä meille sopii sellanen järjestely paremmin,eipä tule riitoja siitä et toinen käyttää enemmä yhteisiä rahoja kun toinen. Molemmat käyttää rahansa miten tykkää ja miten on varaa ja hyvin on toiminu. ehkä sitten kun joskus pääsen kunnolla palkattuun työhön ja tienattais suurinpiirtein edes samanverran,voisin harkita jonkinlaista yhteistä tiliä mutta missään nimessä en haluis ainooks tiliks yhteistä tiliä.

Sitten aiheeseen, jos mulla ei ois varaa lähtee ja mies ei suostuis auttaan,jäisin kotiin. On kyllä aika röyhkee mies jos sitten edelleen lähtee yksin...
 
rakkauttako?
[QUOTE="vieras";23423660]Meillä on tuloero suunnilleen sama, mutta mies maksaa laskut ja käy pääsääntöisesti kaupassa. Minä ostan omat ja lasten vaatteet, siinä se melkein onkin. Jos koko perheenä mennään johonkin mies maksaa, jos menen lasten kanssa johonkin reissuun, mies useimmiten antaa lapsille rahaa heidän ostoksiinsa ja muihin pakollisiin kuluihin, minä sitten maksan sen mihin ne ei riitä.[/QUOTE]

Eli sinä olet ollut miehen spermalle vain se kanaemo joka synnyttää munan ulos :O
Sinulla ei siis ole muuta virkaa, no entä kun sinä vanhenet ja et voi enään toimia "sijais synnyttäjänä" sinut korvataan nuoremmalla?
 

Yhteistyössä