Mistä ja millainen takki puoli vuotiaalle vauvalle kesäksi?

  • Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä ei ollut viime kesänä vajaa puolivuotiaalla vielä takkia ollenkaan. Haalari oli mielestäni kätevämpi ja lämpimillä ilmoilla ihan sisävaatteet. Takki nousee helposti ylös, joten on helposti rytyssä lapsen alla eikä suojaa selkää. Vauvaa kuitenkin kanniskellaan paljon.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei ollut viime kesänä vajaa puolivuotiaalla vielä takkia ollenkaan. Haalari oli mielestäni kätevämpi ja lämpimillä ilmoilla ihan sisävaatteet. Takki nousee helposti ylös, joten on helposti rytyssä lapsen alla eikä suojaa selkää. Vauvaa kuitenkin kanniskellaan paljon.
PEESI.
 
ap
Missäs vaiheessa muuten siirrytään rattaisiin, joko se tapahtuu silloin puolen vuoden ikäisenä? Vai myöhemmin? Jos on jo rattaissa niin sitten ehkä haluaisin jonkun takin, vaunuissa sitä ei kyllä taida tarvita.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Missäs vaiheessa muuten siirrytään rattaisiin, joko se tapahtuu silloin puolen vuoden ikäisenä? Vai myöhemmin? Jos on jo rattaissa niin sitten ehkä haluaisin jonkun takin, vaunuissa sitä ei kyllä taida tarvita.
Sitten kun lapsi istuu jo aika hyvin. Me otettiin rattaat käyttöön kun lapsi 6kk.. Mutta ei silti mitään takkia hankittu kun on niin epäkäytännöllinen. Meillä oli perus vk-haalari.
 
Meillä puolivuotias on siirtynyt jo vaunujen ratasosaan ja kaupungilla matkarattaat aina. Meijän typy ainakin tykkää kun saa jo katsella ympärilleen =)
Ostin lindexiltä kevääksi ns "kaupunkitakin", sellasen tummanpunasen missä on leppäkerttutaskut. On tosi ihana!
Hennesillä on kanssa kivoja kesätakkeja vauvoille.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Missäs vaiheessa muuten siirrytään rattaisiin, joko se tapahtuu silloin puolen vuoden ikäisenä? Vai myöhemmin? Jos on jo rattaissa niin sitten ehkä haluaisin jonkun takin, vaunuissa sitä ei kyllä taida tarvita.
Osta joku perushuppari. Itse käytin haalari ilmojen jälkeen sellaista. Istuu paremmin pienen päälle,kun joku takki.
Ratasosaan sitten, kun lapsi ei enää viihdy makuuasennossa vaunuissa muuten kun nukkuessa. Eli siinä puolen vuoden paikkeilla ja ensin voi pitää vaikka puolimakaavassa asennossa.
 
mie
meillä oli viimekesänä vuoden täyttäneellä pojalla MALAN pehmoinen takki, takki siis velouria ja trikoovuorella. Sillä mentiin hyvin pitkälti :) Ja mä tykkäsin ihan sikana...Menee ehkä vielä tänäkin kesänä :)
 
Joo makin olen nahnyt nuo Hennesin ja Lindexin takit. Me ostettiin Zarasta tosi ihana (tosin vanhemmalle pojalle, kesalla 12kk+ mutta oli siella pienempiakin kokoja). Puolivuotiaalle siis joku ei-niin-kallis kun ei sita paljoa ehka kayteta, pehmea materiaali niin ei tunnu ikavalta selan alla. Ihan vaan huppari tai neulekin varmaan riittaa, jos on oikeasti kylma niin makuupussiin.
Meilla siirryttiin rattaisiin myoskin 6kk, useimmat vauvat haluavat tuossa iassa jo katsella ymparilleen ulkoillessa.
 

Yhteistyössä