Mistä johtuu menkkamaiset tuntemukset ovulaatiosta kuukautisiin?

Kierto on täysin kellontarkka 28 päivää, Yritystä on ollut nyt noin 6kk ilman tulosta. Useampana kuukautena ovulaation jälkeen on ollut kipua joka muistuttaa sitä kun kuukautiset alkaisivat. Kuitenkin kuukautiset itsessään ovat lähes kivuttomat. Ajoittain ennen kuukautisia on ollut myös vihlovaa kovempaa kipua.

Muutamana kuukautena on ollut myös ruskeaa tuhruvuotoa noin kp 26/28 alkaen,

Nyt viimeisen kuukauden aikana yritystä ei ole ollut eikä myöskään kipuja oviksen jälkeen.
 
Voi olla viatontakin mutta syitä on useita (kannattaa käydä gynellä). Mm. endometrioosi ja adenomyoosi voi aiheuttaa tuollaisia kipuja mutta usein kuukautisetkin on (todella) kivuliaat. Myoomat jne. voi myös aiheuttaa erilaisia kipuja.
Mulla on mahd. adenomyoosi ja endometrioosi on suljettu laparoskopialla pois. Raskautumiseen meni n. 9 kk. Kipuja oli ovulaation jälkeen voimistuen kuukautisia kohti ja itse menkat olikin jo todella todella kivuliaat. Pahimmat on oireet on pysyneet synnytyksen jälkeen kurissa. Mulla todettiin lisäksi muutama myooma kohdussa, tämä selvisi sektiossa.
Tuhruvuotoa minulla ei ollut mutta kyllä senkin vuoksi pitäisi lääkärissä käydä.
 
No jostain syystä mullakin alkoi ne kivut, kun alettiin pari vuotta sitten yrittämään lasta ja ne kestivät koko yrityksen ajan. Pillerit auttaa usein endometrioosikipuihinkin mutta sinuna kävisin gynellä. Voihan olla, ettei mikään ole pielessäkään ja ainakin itse elättelin toivoa tärpistä, jos kipuja ei tuntunutkaan.
 

Yhteistyössä