Mistä kaupungista Suomen uusi pääkaupunki?

  • Viestiketjun aloittaja "Irina"
  • Ensimmäinen viesti
"Irina"
Nyt kun Hesan velat paukkuu ja ratisee, niin voitaisiin valita uusi pääkaupunki. Vanhahan on oikea kivireki muulle Suomelle.

oma ehdotukseni on Tampere. Kaunis ja eläväinen kaupunki, jossa dynamiikkaa. Puuttu sellainen Hesalainen paskantärkeys ja kiireellä kerskailu.
 
jessus
Monesko aloitus on tällä viikolla tästä samasta aiheesta Helsinki vastaan muu Suomi? Mun mielestäni uusi pääkaupunki voisi olla Savonranta. Siis kotikaupunkini. Josta onneksi olen tajunnut ajoissa lähteä sivistyksen pariin.
 
Almost_stadilainen
Helsinki on paras vaihtoehto. Jos PK:ta ei olis vaihdettu 1812 (??? tms), niin sitten sama poru kohdistuisi Turkuun. Pääkaupunkeihin aina ajautuu eniten sitä lahjakasta ja fiksua jengiä ja siitä se kateus kumpuaa. Sama ilmiö on kaikissa maailman valtioissa.
 
Jeaaah...!!!
Helsinki on paras vaihtoehto. Jos PK:ta ei olis vaihdettu 1812 (??? tms), niin sitten sama poru kohdistuisi Turkuun. Pääkaupunkeihin aina ajautuu eniten sitä lahjakasta ja fiksua jengiä ja siitä se kateus kumpuaa. Sama ilmiö on kaikissa maailman valtioissa.
Kyllä sinne ajautuu myös eniten pohjasakkaa ja kaikenmaailman mamuja sinne pääkaupunkiin!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28060574]Pulkkila, se on suomen keskipiste.[/QUOTE]

Valitettavasti ko kuntaa ei enään ole ja keskipiste sijaitsee Piippolassa ;)
Tosin kyllä Pulkkila yrittää olle koko kunnan napa. Onneksi ei onnistu siinä.
 
"vieras"
Mun mielestä on ollut täysin idioottimaista laittaa pääkaupungiksi merenrantakaupunki. Jos kartalle piirtää ympyrän siten, että Tuomiokirkko on keskipisteenä, niin puolet menee meren päälle. Eipä siis ihme, miten kallista asuminen pääkaupunkiseudulla on, kun eteläpuolelle ei voi rakentaa.

Kaikkein paras sijainti pääkaupungiksi olisi Jyväskylä tai Kuopio. Kunnon liikenneyhteyksien ansiosta siellä voisi käydä töissä parinsadan kilometrin säteellä.
 

Yhteistyössä