Mistä lähtien YH on ollut haukkumasana?

Katkerat vaimot/kotirouvat tuntuvat käyttävän sitä useimmiten.

Vaikka kirjoittaisi suklaakakun reseptistä, niin eiköhän joku tule aina vetämään sen YH kortin esiin :heart:

Miten voi, usein jopa naimisissa olevaa naista, häiritä niin hirveästi sinkkuäiti? Monien mielestä YH:t tuntuvat olevan uhkia avioliitolle (livenäkin koettua), koska tietysti SINKKUnainen, etenkin äiti (todistetusti joskus harrastanut seksiä) haluaa vampata itselleen jokaisen aviomiehen tai miehen ylipäätään.

Kyllä tuntuu olevan naisilla vaikeaa ja sääliksi käy aviomiehiä, tosin itsepä ovat roolinsa valinneet.
 
mä en ole kohdannut tota yh-yleistystä ja negaatioita siitä, että olen perheeni ainoa vanhempi. en pidä sanasta yh ja sinkkuäiti on vielä hirveämpi. en ajattele olevani kumpikaan. en ole kiinnostunut parisuhteesta, joten ehkä sekin, että olen elänyt näin alusta asti niin kukaan ei koe uhkaksi.
 
niooh
En ole katkera ja silti olen vakaasti tätä mieltä. Yksinhuoltajuus on huono valinta lapsen kehityksen kannalta. Typeryyttää sanoisin. Ellei kyseessä ole se että isä tai äiti on kuollut.
 
LIILII
Mä olen äiti joka elää lapsen kanssa kahden. Yksinhuoltaja vain paperilla. Sinkkuäiti on tosi karsea nimitys.
Ei kiinnosta mitä muut siitä tykkää, tykätkööt tai ei, kirosanaksi sitä en luokittele mut en myöskään luokittele äitejä kotiolojen mukaan.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja niooh:
En ole katkera ja silti olen vakaasti tätä mieltä. Yksinhuoltajuus on huono valinta lapsen kehityksen kannalta. Typeryyttää sanoisin. Ellei kyseessä ole se että isä tai äiti on kuollut.
Porvoosta huomenta! Oliko sulla tylsää ja huono aamu, piti tulla tänne keljuilemaan muille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja niooh:
En ole katkera ja silti olen vakaasti tätä mieltä. Yksinhuoltajuus on huono valinta lapsen kehityksen kannalta. Typeryyttää sanoisin. Ellei kyseessä ole se että isä tai äiti on kuollut.
Missäs vaiheessa ne vauriot alkaa mielestäsi näkyä? Ja onko jokaisen ihmisen tehtävä elää parisuhteessa eli lapseni kärsivät, kun eivät näe sitä mallia? Tosin näkeväthän he sen isiensä luona, sukulaisissa ja muissa tuttavissa vaikka äiti ei välttämättä tule elämään parisuhteessa laisinkaan heidän lapsuutensa aikana.

Käytännössä lapsiltani ei puutu muuta, kuin miehen malli saman katon alta ja sen miehen mallin he saavat kyllä muualtakin ja hyviä malleja, useimmiltakin ihmisiltä, ilman parisuhteilua, kuin kotoa.
 
rov
Jos joka puolella huomaa tuollaista "katkeruutta", voi syy löytyä myös oman pään sisältä. Toisin sanoen henkilö näkee ja kokee katkeruutta ympärillään, koska todellisuudessa aihe on hänelle itselleen kipeä tai arka ja hän tuntee sisimmässään epävarmuutta asiasta.

Toinen syy voi olla se, että henkilö on ns. vaikea ihminen tai hänellä on muutoin sikset ristissä monien ihmisten kanssa ja ne, joiden hermoille hän käy vetävät esiin "yh-kortin", koska haluavat loukata ja ajattelevat yksinhuoltajuus olisi tälle ihmiselle se arka paikka.
 
v
Ei se mun mielestä ole mikään haukkumasana, on hienoa että monet naiset uskaltaa lähteä huonoista suhteista ja pärjää yksin lasten kanssa hyvin. Mutta siinä kohtaa loukkaa vaan todella paljon kun nuorena on lapsen tehnyt ja joka kerta kun tutustuu uuteen ihmiseen tai menee uuteen työpaikkaan ja mainitsee että mulla on myös lapsi tulee ekana kysymys "onko sun lapsella myös isä" se on jotain niiin ärsyttävää koska tietääkseni en ole mikään neitsyt maria niin totta helvetissä lapsellani on isä.
 
merimies
Alkuperäinen kirjoittaja rov:
Jos joka puolella huomaa tuollaista "katkeruutta", voi syy löytyä myös oman pään sisältä. Toisin sanoen henkilö näkee ja kokee katkeruutta ympärillään, koska todellisuudessa aihe on hänelle itselleen kipeä tai arka ja hän tuntee sisimmässään epävarmuutta asiasta.

Toinen syy voi olla se, että henkilö on ns. vaikea ihminen tai hänellä on muutoin sikset ristissä monien ihmisten kanssa ja ne, joiden hermoille hän käy vetävät esiin "yh-kortin", koska haluavat loukata ja ajattelevat yksinhuoltajuus olisi tälle ihmiselle se arka paikka.
Tuota ensimmäistä kappaletta peesaan. Aika usein, jos joku asia ärsyttää tai "hyppii silmille" vika löytyy oman päämme sisältä.
 
nakku
Tunnustan, että aikaisemmin minulle yh oli haukkumasana.

Pienen vauvan (nyt 5kk) kanssa perspektiivi on muuttunut. En paljon muuta enempää arvostaa kuin yh:ta. En voi ymmärtää miten jaksavat. Tekevät erittäin hienoa työtä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niooh:
En ole katkera ja silti olen vakaasti tätä mieltä. Yksinhuoltajuus on huono valinta lapsen kehityksen kannalta. Typeryyttää sanoisin. Ellei kyseessä ole se että isä tai äiti on kuollut.
Huono on lapsen kannalta sekin jos kotona on täysi helvetti kun vanhemmat ovat yhdessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja niooh:
En ole katkera ja silti olen vakaasti tätä mieltä. Yksinhuoltajuus on huono valinta lapsen kehityksen kannalta. Typeryyttää sanoisin. Ellei kyseessä ole se että isä tai äiti on kuollut.
Huono on lapsen kannalta sekin jos kotona on täysi helvetti kun vanhemmat ovat yhdessä.
Tätä olen minäkin ajatellut, että minun lapsen ei ainakaan tarvitse koskaan seurata vierestä vanhempien riitelyä.
 
tuttusi
Alkuperäinen kirjoittaja rov:
Jos joka puolella huomaa tuollaista "katkeruutta", voi syy löytyä myös oman pään sisältä.
Näin juuri. On Emilyniin tainnut kalikka kalahtaa kun piti ihan oma aloitus tehdä. Ja mitä teetkään itse? Halvennat kotiäitejä ja sitten ihmettelet miksi sinua halvennetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuttusi:
Alkuperäinen kirjoittaja rov:
Jos joka puolella huomaa tuollaista "katkeruutta", voi syy löytyä myös oman pään sisältä.
Näin juuri. On Emilyniin tainnut kalikka kalahtaa kun piti ihan oma aloitus tehdä. Ja mitä teetkään itse? Halvennat kotiäitejä ja sitten ihmettelet miksi sinua halvennetaan.
:LOL: nimim. itsekin kotiäiti :LOL:
 
tuttusi
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttusi:
Alkuperäinen kirjoittaja rov:
Jos joka puolella huomaa tuollaista "katkeruutta", voi syy löytyä myös oman pään sisältä.
Näin juuri. On Emilyniin tainnut kalikka kalahtaa kun piti ihan oma aloitus tehdä. Ja mitä teetkään itse? Halvennat kotiäitejä ja sitten ihmettelet miksi sinua halvennetaan.
:LOL: nimim. itsekin kotiäiti :LOL:
No etkä sä voi vastata tuohon, että jospa susta vaan tuntuu siltä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Oletteko mielummin sinkkuäitejä? Minusta se on jotenkin todella alentava ilmaisu. Yksinhuoltaja hyvä.
Minulle se termi on käytännössä se ja sama. Yksinhuoltajahan sitä on virallisesti, tosin toisesta lapsesta on yhteishuoltajuus eli käytännön asioissa on kuitenkin käsillä kaksi huoltajaa. Kuopuksesta on kaikilta osin virallisesti yksinhuoltajuus, mutta lapsen isä on silti aktiivisesti vaikuttamassa lapsen elämään, vaikkei virallinen huoltaja olekaan = siis paperilla.
 
tuttusi
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Oletteko mielummin sinkkuäitejä? Minusta se on jotenkin todella alentava ilmaisu. Yksinhuoltaja hyvä.
Minustakin se kuulostaa ihan siltä, että ollaan haku päällä etsimässä lapsille uutta isää.
 

Yhteistyössä