Mistä lastenvaatteista et tykkää?

  • Viestiketjun aloittaja "Tyttöjen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="noh";24718230]Niin ja ne "hauskoilla teksteillä" varustetut bodyt ja pienet t-paidat. Taivas niiltä varjelkoon![/QUOTE]

JOO! Nää mä unohdin kokonaan. Mun äiti osti tytölle paidan jossa luki jotain että älä komenna tai muutan mummolaan tai jotain. Onneks se hajos jo kolmannessa pesussa...
 
No itsellä vain poikia, joten en osaa tyttöin vaatteista sanoa juuta enkä jaata.

Inhokkeja ovat kaikki tosi tummat(sininen, harmaa, musta, vihreä)asukokonaisuudet, eli sekä ala, että yläosa jotain tosi synkkää. Esim tummat housut ja kirkas paita menee kyllä.

Kaikki supersankariprintit, kuten nyt vaikka spiderman ja batman. Oikeastaan kaikki elokuvista yms. repäistyt hahmot on öööök. Bamse on ihan ykköskammotus ja Cars hyvä kakkonen.

Niin ja kaikki ylisöpöstelyvaatteet(onneksi suomesta ei juurikaan taida löytyä), joita anopi rahtaa ulkomailta. Siis sellaiset pastellinsävyiset hirvitykset, joissa esim. joku pitkäripsinen pupujussi näyttää niin ihqulta. Yleensä en termiä ihq käytä, mutta tässä tapauksessa ei osuvampaa sanaa löydy :x Niitä en pukisi edes tytölle, saatika pojalle...
 
KCACO
[QUOTE="Tyttöjen äiti";24718254]Samaa mieltä. :) Ja aikuisilla ne vasta kamalia onkin! :X[/QUOTE]

Mun pojalla on ollut yksi tekstipaita. Good looks run in the family. Sillä sai tyydytettyä kehutarpeet noin 15 vuodeksi.
 
Liekö sillä väliä.. 6- ja 8-vuotiaat tykkäävät mieluimmin örkkipaidoista, esim. Bionicle, muut Legon hahmot, Star Wars.. Kamalan mieluisia ovat myös MUSTAT ja vastapainoksi värikkäät vaatteet - jos niissä on jokin hyvä kuva tai teksti, jotkut värit kuten punainen menee sellaisenaan ;) Siistit yksiväriset poolot yms. jäävät pitämättä kaappiin, joten olen jo lakannut ostamasta.

3-vuotias RAKASTAA vaatteita, joissa on auto, traktorin, mopon kuva - tai Cars-hahmo on huippu, missä vain vaatteessa. Paita voi hyvin olla 80-luvulta peräisin ja kuva halkeillut.. mitäpä tuosta, tuumaa 3-vuotias. Uudet, kivansävyiset hupparit kalpenevat viime vuonna pieneksi jääneen Cars-hupparin rinnalla.

Joo, äiti päättää mitä ostetaan, mutta kyllä kuuntelen lapsiakin. Samapa tuo, tykkäänkö minä niistä örkeistä, kunhan vaate palvelee tarkoitustaan.
 
En tiedä, ei mulla oo mitään inhokkimerkkejä, Prisman Cirafit on kyllä laadultaan aika kökköjä (sisävaatteista vaan kokemusta, joku joskus kehui että ulkovaatteilla on mainio hinta-laatu-suhde mutta ei oo tullut kokeiltua kun ei oo niin mieleistä kuosia ollut).
Ticket to heaven-merkkisiä vaatteita en voi laittaa lapsille päälle kun mua kammottaa se nimi, kerran hullareilla mulla oli jo Ticketin takki kädessä kassalla mutta en vaan voinut ostaa sitä, taikauskoinenko ;)? Sen sijaan Molo on yks mun ja lasten lempparivaatemerkeistä :D
 
En tykkää tietyistä väriyhdistelmistä kuten harmaa-musta-valkoinen-punainen, kaikki samassa paidassa ja traktorin kuva päälle. Yh. Bamse-vaatteet on kamalia myös.

Niin ja tosiaan kaikki supersankarijutut ja Cars-hahmot jollain yksivuotiaalla joka ei tajua edes mitä siinä on :D
 
Viimeksi muokattu:
Liian synkät sävyt (musta, harmaa tms), kamalat printit paidoissa (cars, spiderman yms). Tyttöni kyllä käyttävät satunnaisesti Hello Kittyä, koska ovat saaneet niitä lahjaksi, mutta itse en sellaisia osta ikinä.
 
"vieras"
Riihipeikko, yöks! Kappahlista harvoin löytyy sisävaatteita. Cirafia on tässä ketjussa paljon moitittu, enä itsekään ole ollut kannattaja, mut paikallisessa S-marketissa kattelin, että nyt on tullu cirafilta tosi nättejä vaatteita, laadusta en osaa sanoa, kun en osatanu, vielä
HM ei myöskään nappaa, popin vaatteista tykkään kyllä noin periaatteessa, mut harvoin sieltä mitään ostettavaa löytyy, ulkovaatteita lukunottamatta
 
Klassikko
Ihana ketju :) Kiva kuulla että on muitakin jotka ei tykkää

- retrokuoseista
- printtipaidoista / bodyista
- Batman, Spiderman, robotti-, pääkallo-, hirviö- traktori- kaivinkone- jne jne aiheisista RUMISTA poikien vaatteista
- venäläishenkisestä rimpsujen ja rusettien pukemisesta tytöille
- synkistä/rajuista väriyhdistelmistä kuten sininen+musta, punainen+musta
- "hauskat" tekstipaidat ja bodyt. AAAAARGH.

KappaAhlin tarjonnasta ostan pojalle ainoastaan niitä jarrusukkia, jossa on tähtiä pohjassa. Ne on kivoja. Pop:lta olen ostanut vain yksivärisiä tai muuten rauhallisia kuoseja (yksivärinen pohja, jossa raitoja). Sekametelikuosit ei miellytä, oli ne sitten jotain halpista tai PoP:ia. Tässä ketjussa nuo esimerkkikuvat oli osuvia.
 
Vähän ihmetyttää tuo Cirafin huono arvostelu,itse olen ollut siihen merkkiin tyytyväinen,ovat pysyneet hyvinä kauan ja kivoja värejä ja kuoseja löytyy. Ja Ticketistä tykkään. Tosin en varsinaisesti mitään merkkiä inhoa,varmasti kaikilta löytyy tosi kivoja ja niitä vähemmän kivoja.
 
tn
Tässä mun inhokit:

1.Tekstibodyt ("pikkasen komiasta suvusta" tms. --> myötähäpeäaalto iskee heti :D)
2.Bamse (Se ei edes ole mikään Bamse, vaan Rasmus-Nalle!!!)
3.Lapsen pukeminen pelkästään vaaleansiniseen/vaaleanpunaiseen vaatetukseen

Tuosta Cirafista en tiedä, mutta ainakin naperon bodyt ovat olleet laadukasta paksua puuvillaa ja olen ollut varsin tyytyväinen. H&M:ltä on saanut myös hinta/laatusuhteeltaan hyviä vaatteita!
 
"piki"
Tässä mun inhokit:

1.Tekstibodyt ("pikkasen komiasta suvusta" tms. --> myötähäpeäaalto iskee heti :D)
2.Bamse (Se ei edes ole mikään Bamse, vaan Rasmus-Nalle!!!)
3.Lapsen pukeminen pelkästään vaaleansiniseen/vaaleanpunaiseen vaatetukseen

Tuosta Cirafista en tiedä, mutta ainakin naperon bodyt ovat olleet laadukasta paksua puuvillaa ja olen ollut varsin tyytyväinen. H&M:ltä on saanut myös hinta/laatusuhteeltaan hyviä vaatteita!
Mun on pakko takertua tuohon rasmus-nalleen. Se on täysin eri hahmo, kuin bamse. Bamse on aikanaan suomennettu maailman vahvin nalle-nimiseksi sarjakuvaksi/piirretyksi.
 
"vieras"
No ei ole mitään merkki inhokkia, mitä taas laatuun tulee, niin meillä vaatekoot vaihtuu jatkuvasti, joten vaatteiden ei ainakaan vielä tarvi kestääkkään ikuisuutta. Inhoan epämukavan näköisiä ja yksivärisiä tummia vaatteita lapsilla.
 
Minä en ole koskaan tykännyt, kun pikkupojat puetaan kanttihousuihin, semmoisiin joissa kumminkin kuminauhavyötärö ja liiviin ja alle kauluspaita ja vielä joku rusetti. Semmoinen minikokoinen mies, mutta kuitenkaan ei oikea puku.
 
"vieras"
Mä en pidä esim. Me&I vaatteista, varsinkaan äitien päällä. Onko mitään kamalampaa kun lörpähtänyt kotiäiti joka yrittää kätkeä vatsamakkaransa lastenkuosisen velour-tunikaan :X
Ja en muutenkaan jurikaan piittaa näistä retro-henkisistä kärpässieni yms kuvista.
Seppälä ja Ciraf sekä cittarin naperot ovat kaikki melko kaameita, poikkeuksena sanottakoon seppälän tyttöjen farkkulegginsit, ihan mahtavia laadultaan ja ok nääkösiä.
H&M ja Lindex edustavat kait eniten sitä mitä lapsten kaapeista löytyy, nyt kenties enempi lindexiä kun h&m. Vaikka näilläkin on paljon sellasia mitkä on ihan nou-nou.
Ja esprit sekä benetton löytyvät sieltä tykkään osaltolta :)
 
"vieras"
En tykkää mustan ja kirkkaanpunaisen yhdistelmästä, tekstibodyista enkä pojilla tunkkaisista, tummansinisistä asukokonaisuuksista. Enkä pikkutytöillä mummotyylistä, eli jotain vanhahtavaa kukkakuosia, pitsiä, helmiä, rusetteja...
 
Näin meilläpäin
Meillä Cirafin painokuviollinen potkupuku on kestänyt huomattavasti paremmin pesua kuin esimerkiksi PoPin vastaava, ja Cirafilla on mielestäni toisinaan tosi hyviä kuosejakin. Mieluiten ostaisin eettistä ja Euroopassa valmistettua tai hyväkuntoista kirpparitavaraa, mutta toisinaan tilanne vain on semmoinen, että ainoasta päiväunipuvusta hajoaa vetskari tms. ja tarvitaan nopeita ratkaisuja.

Tykkään perusväreistä, retrosta sekä selkeistä raidoista. Varsinaisia inhokkeja mulla ovat ainoastaan pään yli vedettävät vaatteet vastasyntyneellä, farkut, sammarit, tms. koppurat vaatteet vauvalla, aikuisvaatteet ja örkkimörkkikuvioprintit.
 
[QUOTE="vieras";24719290]Mä en pidä esim. Me&I vaatteista, varsinkaan äitien päällä. Onko mitään kamalampaa kun lörpähtänyt kotiäiti joka yrittää kätkeä vatsamakkaransa lastenkuosisen velour-tunikaan :X[/QUOTE]
Häh? Eihän niiltä saa edes niitä tunikoita lastenkuoseilla vaan ne on lähinnä yksivärisiä harmaita, mustia tms. Siis supertylsiä. Taitaa olla poikkeus jos sieltä on jotain medaljonkeja saanut. Ei, mulla ei oo yhtään meandin tunikaa.

Itse en varmaan merkin puolesta ole keksinyt yhtään inhokkia. Kuosit, mallit ja värit vaihtelevat kausittain ja välillä on merkillä X kivaa ja merkillä Y inhaa. Mutta pääsääntöisesti örkki-disney-muumi-leffa-kuosiset printtipaidat eivät meille rantaudu. StarWars on ainoa poikkeus, mutta siinäkin on tiukka seula (aihe on jees, toteutukset karseita). Lindexiä en osta juurikaan enää koska paidat menevät liian nopeasti huonoiksi.

Makuihanteet vähän vaihtelee kuoseittain ja kausittain. Välillä on enemmän yksiväristä, välillä retroa, välillä raitaa, jne.
 
"Four"
[QUOTE="piki";24719153]Mun on pakko takertua tuohon rasmus-nalleen. Se on täysin eri hahmo, kuin bamse. Bamse on aikanaan suomennettu maailman vahvin nalle-nimiseksi sarjakuvaksi/piirretyksi.[/QUOTE]

Jep. Bamse = maailman vahvin nalle
 
tn
[QUOTE="piki";24719153]Mun on pakko takertua tuohon rasmus-nalleen. Se on täysin eri hahmo, kuin bamse. Bamse on aikanaan suomennettu maailman vahvin nalle-nimiseksi sarjakuvaksi/piirretyksi.[/QUOTE]

Joo, sori. Sotkin ajatuksissani nallet :D
 
2.Bamse (Se ei edes ole mikään Bamse, vaan Rasmus-Nalle!!!)
Eikös se ole Maailman vahvin nalle? Rasmus nalle on eri tyyppi käsittääkseni.

Mutta siis aiheeseen sanoisin, että en tykkää mistään liian hempeistä tyyliin vaaleanpunaista mekkoa tytöillä jne. En myöskään tykkää niistä tusinavaatteista, joita suurimmalla osalla lapsista on päällä. Tällä tarkoitan sitä, että pojilla tyyliin sinistä/vihreää raitapaitaa tms ihan perinteistä vaatetta ja tytöillä sitten vastaavat punaisena. Siis tylsistä ja tavanomaisista vaatteista en tykkää kauheesti. Merkeistä en tiedä mitään, joten niitä en osaa kommentoida. Noista retrojutuista mitä haukuttiin, tykkään kyllä kovastikin. Esim se kuvassa ollut automekko on mielestäni aivan ihana! Makuja on monia! :)
 

Yhteistyössä