Mistä muusta kuin keskenmenosta voisi johtua verenvuoto alkuraskaudessa? :/

  • Viestiketjun aloittaja murhe
  • Ensimmäinen viesti
murhe
Hedelmöittymisestä ois vasta n. viikko, plussat testiin saatu. Tänään kuitenkin valkovuodossa oli vähän verta mukana, ihan kirkasta ja sit myös sellaista vaaleanpunaista vuotoa. Loppui ja nyt on vaan normi valkovuotoa. Eikai enää mitään kiinnittymisvuotoakaan voi tulla?

Huoli on kova ja toivokin aikalailla jo heitetty, kun on yksi keskenmeno takanakin ja se alkoi pienellä verenvuodolla.
 
"Anne"
No esimerkiksi istukasta kohdunsuulla, tai vaikka vuodosta limakalvoilta. Tumma voi olla vanhaa verta, esim kuukautiset. Näin minulle luetteli lääkäri, kun kävin ultrassa alkuraskauden vuotojen takia.
 
murhe
:/ tää on ihan alussa, eikai mikään istukkakaan voisi moista aiheuttaa. Limakalvo ehkä, tosin ei olla seksiä tai mitään harrastettu ettäkö mikä sen ois rikkonut. Kuukautisia mietin, mutta tummaa verta ei ollut. Eihän tässä auta kuin odottaa, se vaan on just pahinta. Odotus.

Kiitos.
 
**vieras**
Kun odotin kaksosia, niin Rv.13 alkoi kirkas ja runsas vuoto. Jopa lääkäri oli yllättynyt, kun sikiöt voivat kuitenkin hyvin ja kaksi <3 <3 sykkivät. Ja verta tuli... Se oli kamalaa ja sitä kesti 2kk, väheni kylläkin ja muuttui ruskeaksi. Taisi olla hematooma tai joku, tarkkaa syytä ei tiedetty. Epäiltiin aluksi istukan olevan kohdunsuulla, mutta ei ollut. Vuodelepoa... Seuraavassa raskaudessa pelkäsin, että koska se vuoto taas alkaa... Muistan sen tunteen, sitä huolta ja pelkoa. :( Nyt meillä kolme touhukasta lasta. :) Ennen kaksosraskautta koin myös keskenmenon. Tsemppiä.
 
"vierailija"
Mun tuttavapiirissä tuntuu olevan sääntö eikä poikkeus, että alkuraskaudesta tulee vuotoja. Joillain on ollut isompiakin vuotoja.

Itsellä vuosi pikkuisen noin viikot 6-11, mitää syytä ei oikei löydetty. Oli todella uuvuttavaa.
 
"V ieras"
Eli hedelmöittyminen tapahtunut noin viikko sitten, kiinnittyminen kohtuun 3-5 päivää myöhemmin. Vaikka eihän näistä niin tarkkaan tiedä.
Kai tuo vois kiinnittymisvuotoakin vielä olla..
 
"vierailija"
Mulla kahdessa raskaudessa kolmesta on ollut alussa pientä vuotoa. Neuvolatätin mukaan on vuoto ihan tavallista. Yksi keskenmenokin takana ja siinä vuoto melko pian muuttui runsaaksi ja veriseksi. Nämä toiset vuodot ovat siis olleet vaaleanpunaista tai ruskehtavaa. Mm jokin tulehdus voi kuulemma aiheuttaa, mutta läheskään aina ei edes syytä löydy.
 
"Bee"
Minulla tuli pientä vuotoa tasan viikko hedelmöityksestä - tai siis oletetusta sellaisesta koska mitään ovistestejä ei tehty. Verta tuli vähän paperiin pyyhittäessä, se oli kirkasta, ja sitä tuli vain parin tunnin ajan. Ajattelin että se en kiinnittymisvuotoa. Plussaa en ollut vielä saanut. Raskaana olin ja kaikki sujui hyvin!
 
murhe
Hups, siis kiinnittymisestä vois olla n. viikko. Olenhan jo plussatkin testiin saanu.... Voihan tietty hedelmöitys olla ollut myöhemmin kuin luulin tai jotain. Mutta sit olisi aika aikaseen testi reagoinu.

Ei ole vielä jatkunut verenvuoto. Mutta niin se taisi olla viime keskenmenossakin, alussa vaan tuhrutteli.

Kiitos kokemuksista, niitä oli mielenkiintoista lukea.
 
raskaana
Mulla tuhrutti 12 viikkoa ja oli kyllä hermoja raastavaa aikaa. Välillä vessapaperi oli aivan punainen. Pöksyihin asti ei tainnut koskaan tulla mitään. Matkassa tuo on edelleen ja kohta on jo puoliväli. Toivotaan ap parasta!
 
Mulla oli viimesimmässä raskaudessa ihan alussa (plussatestien jälkeen) juuri tuollaista vuotoa kuin sinulla. Tuossa se vauva 5 kk köllii eli ei meinannut mitään. Toivottavasti sullakin on kaikki hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
"Mini"
Sen takia pyydetäänkin, että testattaisiin vasta kun menkat viikon myöhässä, kun niin monella menee kuitenkin kesken ihan jo alkutaipaleella, siis suomeksi sanottuna ei edes kiinnity kunnolla ja sitten ihmiset itkee keskenmenoa, kun ollaan hailu plussa saatu jo ennen kun menkat edes oikeasti myöhässä, ja eihän se mikään keskenmeno edes ole jos ei ole edes kiinnittynyt, vaan yritys raskaudesta. Aamen. Järki käteen.
 
lhhjj
:(
Harmi..
Mut aika pian ovulaatiosta alko kuukautiset/vuoto. ? Onkohan sun luteaalivaihe tarperks pitkä että hedelmöittynyt alku voisi edes kiinnittyä..?
Joskus ln kirjoitettu myös et herkällä testillä saatu plussa on jopa yleisempää kuin että munasolu kiinnittyisi ja raskaus jatkuisi.. että ei ehkä oikeestikasn kannata tehdä niitä testejä ennen ku kuukautiset puuttuu...

Mutta kaikkea hyvää ja lämpimiä ajatuksia pikkumunasoluille jatkossa
 

Yhteistyössä