Mistä olette hakeneet apua vauvan nukkumisongelmiin?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Meillä on puolivuotias vauva, joka ei ole koko tähän astisen elämänsä aikana nukkunut yönsä kuin parin tunnin pätkissä. (lukuun ottamatta parin vkon pätkää kolmen kuukauden iässä, jolloin nukkui jopa 5h yhteen menoon). jos koko yö menee parin tunnin pätkissä, meillä hurrataan. kolmen tunnin pätkiä tulee enää tosi harvoin ja enimmäkseen heräilee 30min-1h 30min välisissä pätkissä. Kiinteitä syö aamu ja iltapuurot, ja kaks peruna ateriaa päivässä. muuten rinta ruokinnalla.
epäilen et enimmäkseen on jotakin maha vaivaa. allergia testit on tehty mut tuloksia ei ole saatu. Onko teillä kokemuksia jotka ovat auttaneet teidän vauvojenne unipulmiin?
 
Pojalla oli maitoallergia ja myös muita allergioita . Kun allergisoivat ruoka-aineet jätettiin pois (siis mun ruokavaliosta kun imetin) niin rauhoittui yöt täysin ja turhat päiväkitinätkin jäivät pois.
 
ap
kun meillä vauva on mitä tyytyväisin päivisin. jätin itse kyllä maidonkin pois joksikin aikaa, mut ei auttanut. ja neuvolasta oli sitä mieltä etten missään nimessä saa jättää maitoa pois omasta ruokavaliostani kun luut haurastuu...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä olisin voinut kirjoittaa tuon tekstin. Aivan samat kokemukset oli tuon meidän 3-vuotiaan kanssa vauva-ajasta. Meillä siihen ei auttanut muu kuin aika.
minkä ikäinen teidän vauva oli ku aika viimein auttoi?
 
hivenenhullu
hmm, meillä poika nukkui yöunet klo 22-04 ja heräili pahimmillaan 10krt sinä aikana... n.2-3krt söi ja muuten rutisi milloin ilmavaivoja milloin jotakin muuta...
pumppailin jalkoja jotta ilma pääs ulos.. vauva nukkui villa lapanen bodyn sisässä masua vasten... alkoi saamaan velliä myöskin suht ajoissa...
päivisin oli hyväntuulinen ja ihana mutta ei myöskään nukkunut... :/ 15-30min kerrallaan, kunnes 2-3kk ikäisenä älysin ottaa sen viereeni nukkumaan päikkärit... silloin nukkui 3 tuntia... mutta yöllä tuosta samasta ei ollut hyötyä...
nyt jätkä on 2,5v ja edelleen saattaa itkeskellä öisin kerran taikak kaksi.. tutin tai jonkun muun syyn takia... reilu vuoden ikäiseksi heräili 3-5krt yössä... kerran syömään ja muuten vaan...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä olisin voinut kirjoittaa tuon tekstin. Aivan samat kokemukset oli tuon meidän 3-vuotiaan kanssa vauva-ajasta. Meillä siihen ei auttanut muu kuin aika.
minkä ikäinen teidän vauva oli ku aika viimein auttoi?
Tätä et varmaankaan haluaisi kuulla, mutta kyllä se oli likempänä 2-vuotissynttäreitä, kun alkoi nukkua yönsä joten kuten.

Ja meillä tuo heräily paheni 8 kk:n iässä, kun oppi samassa rytäkässä istumaan, nousemaan ylös ja kävelemään tuettuna. Silloin alettiin herätä joka saa.....nan yö tunnin välein ja sitä jatkettiin 1-vuotissynttäreihin asti. Kun nukkui yhden vuoden ikäisenä muutaman yön heräämättä, niin arvaas vaan, käytiinkö me useamman kerran yössä katsomassa, että hengittääkö toi poika edes. :LOL: :LOL:

Todella rankkaa aikaa. Kyllä mä ton rumban aikana jo aloin pelätä, että selviänkö itse tästä ilman mitään suurempia sairauksia. Mies kyllä joutui sairaalaan, kun sai jonkin kohtauksen kohtauksen. Syyksi ei löydetty mitään, joten epäiltiin sen johtuneen tuosta kuukausia johtuneesta valvomisesta.
 
Ja mie otin yhteyttä neuvolaan, jonka kautta sain kirjallisia vinkkejä unikouluun. Opit toimivat ja unikoulu paransi yöunet jo kahden yön aikana. =)
 
ap
elikkä ei auta ku jaksaa. no onneksi meidän lapsiluku on nyt täynnä. Ja jos puoli vuotta on jo valvonut niin eiköhän se toinenkin mene, eikö? Jos vaan omat aivot ei lyö sopimusta irti aikasemmin...
 
Meillä taasen allergiat ilmenivät sillä, että nukkui ihan liikaa alusta asti...
Nukkui siis 6-7 tunnin putkia aina kun nukahti, joutui itse herätellä tissille välillä.

Tää nelonen taas ihan oma tapauksensa, päivärytmi täysin persiillään.Mut pian voidaan sitä alkaa rukata.
 

Yhteistyössä