Mistä syystä olette joutuneet sairaslomalle ennen ä.loman alk?

Ihan vain kyselen, kun itse olin aamupäivän töissä ja iltapäivästä nyt ainakin kuukauden eteenpäin poissa työpaikalta. Uusi lääkäriaika toisellapaikkakunnalla jossa olemme "tarkkailussa" päättää sairasloman jatkon..

Teen terveyskeskuksen vuodeosastolla töitä hoitajana+jumpparina ja eilen illalla alavatsa kipeytyi.. nyt hieman kosketusarkuutta.

Ultrassa kaikki hyvin vauvalla ja sisätutkimus vahvisti että kohdunsuu kiinni jne. Mutta istukka on "liian" alhaalla ja koska ed hätäsektiosta vähän vajaa 2v niin lääkäri meinasi että lepo on parasta. Saattaa tässä vaiheessa ts. raskauden puolivälissä (rv18+) haavakin alkaa venymään ja siksi "kiristää".

Tiedä nyt sitten.. voihan olla että syy löytyy siitä koska liikuimme todella paljon pyhänä ja viikonloppuna. Lisäksi hyysäsin vieraita. Katsotaan ja seurataan. Ainakin itselle tuli parempi mieli kun näki "eemelin" vilkkaana :)

 
se toinen täti harmaantui
Mä käin sairaslomalle n. 4 kk ennen pojan syntymää koska en jaksanut tehdä töitä parin tunnin päästä töiden aloituksesta ja maha kovettui aivan kovaksi, niin etten pystynyt liikkumaan.
 
Noh... Mun työkaveri on viikoilla 16 ja neuvolan nainen oli eilen sanonut, että oot melko sinnikäs, kun vielä töitä teet... Ihmeteltiin siinä sit, että millon me aletaan kilpaa hakea saikkua =) Olen hoitokodissa, joka vastaa tk:n vuodeosastoa.
Mutta hyvin usein tällä alalla jäädään aion pois, puolessa välissä suunnilleen.
Valitettavaa mutta totta, työ on liian raskasta.
 
Kyllä mietiskelin kanssa että ehtii taatusti muutaman kerran pyörähtämään oman peffansa ympäri ennen syyskuun loppua =) Silloin tehdään sektio edelleisen hätäisen jäljestä ja koska tuo istukka nyt tuppaa olemaan noin alas "tipahtanut". La muutoin 9.10!
 
Turkilmas
Suppareita ja kohdunkaulan kanavan kypsymistä täällä. Eka olin 3 viikkoa saikulla (18-21) ja sit ehdin olla pari viikkoa töissä kunnes jäin saikulle rv. 22+4 . Siitä asti saikulla, paitsi että nyt olen jo kesälomalla josta jään suoraan äippälomalle =)
 
Mä jäin tosi aikasin sairaslomalle supistelujen takia. Mun työmatka on 50km, joten jo se autossa istuminen auheutti supistuksia. Mulla oli myös pahoinvointia ja oksentelua vielä loppuvaiheessakin, joten työnteosta ei ois tullu mitään, ku ois pitäny vielä oksentamassa käydä välillä.
Eka raskaudesta olin töissä kotipalvelussa vielä 3 viikkoa ennen laskettua aikaa, ja grillillä töissä vielä 4 päivää ennen synnytystä...
Mutta tää toinen raskaus oli täysin erillainen, joten pakko oli saikulla olla.
 
Miulla ei syytä löydetty, mut huippas ihan jatkuvasti koko alkuraskauden ajan eikä pystyssä pysynyt yhtään. Töissä makoilin vaan lattialla jalat seinää vasten ylhäällä. Loppuraskaudessa olikin sit selkä, lantio ja jalat niin paskana, ettei liikkuminen ollu enää kovin helppoa...
 

Yhteistyössä