mistä tietää että yömaitoa ei enää tarvita?

tuo puolivuotias on alkanut nyt heräilemään 2kertaa yössä. Aijemmin söi vaan kerran 3-5 välillä nyt herää jo noin 12 aikaan ja sitten toisen kerran aamuyöstä. Voiko oikeasti olla nälkäinen jo silloin 12 aikaan? Annanko maitoa vai annanko huutaa ja koitan tutilla nukuttaa? Nyt siis olen antanut maitoa ja nukahtaa maidon jälkeen kllä takaisin, pelkällä tutilla en ole saanut nukahtamaan (en ole kyllä ihan kauheen kauaa antanut huutaa, vaan hakenut pullon)
 
meillä heräiltiin tuossa iässä samalla tavalla ja edelleen hyvänäkin yönä herätyksiä 2 joista toisella kerralla annan rintaa, tyttö 8kk.
periaatteessa jos lapsesi syö 5 ateriaa päivässä hyvin niin ei luulisi yöllä olevan nälkä mutta eipä sitä kai mistään tiedä.
minä olen jatkanut rinnan antamista koska meillä muutenkin ollut levotonta ja se että en antais lisäisi vaan herätys ja huutokertoja.
esikoinen aikanaan luopui tisusta yöllä 10kk iässä ja nyt tämä kuopus saa tissiä niin kauan kun syö,ellei nyt sit ala koko aika pyytämään.meillä ainakin yöllä on selkeesti jano vaikka ei niin nälkä oliskaan.
 
Meillä poika lopetti yösyönnit tuossa puolen vuoden ikäisenä. Yösyönnit loppui siihen kun oltiin matkalla, ja poika nukkui eri "huoneessa", meidän sänky oli siis alkovissa. Siellä ei halunnut kertaakaan ruokaa, eikä sen jälkeenkään. Ilmeisesti olin siis syöttänyt vähän turhaankin öisin kotona, kun poika vehtasi ja luulin että sillä on nälkä.

Muoks, siinä vaiheessa oli jo lopettanut tissin syömisen eli pullolla ja kiinteillä mentiin.
 
Meilläkin pikku-ukko lopetti itse maidon vaatimisen yöaikaan tuossa 6kk iässä. Ensin siirtyi omaanhuoneeseen, jossa syömis kerrat putosi kahteen entisestä viidestä ja siitä sitten satunnaisesti nukkui koko yön syömättä. Puoli vuotta kun täytti niin aina kun heräsi niin tassutin uneen ja unet jatkui aika pian tassuttelusta.
 
Mutta mistä sen tietää, että lapsi ei TARVITSE enään maitoa ts. jos lapsi herää öisin ja haluaa maitoa, mutta haluaa sitä "mukavuussyistä"? Onko joku ikä milloin yömaidot voi alkaa lopettelemaan? Entä mitä HeMa05 tarkoitit tuolla 5 ateriaa/pvä: kaikkiko kiinteitä?

Meillä neiti tosin vasta 4,5kk ja ollaan viikko maisteltu kiinteitä, mutta kiinnostaa jo etukäteen yöimetyksen lopettaminen ;) Tosin eipä hän nyt syö kuin kerran, mutta koska pullo ei ainakaan toistaiseksi kelpaa niin mietin vain koska tuon yöimetyksen saisi jättää pois..
 
Meillä sen huomasi siitä miten helposti poika nukahti ilman maitoa kun muutamana yönä en antanutkaan. Odotin sellasta kauheaa huutomaratonia muttei se kovin kauaa eikä raivokkaasti parkunut. Heräili kyllä vastaisuudessakin mutta tyyntyy muutoin.
 

Yhteistyössä