mistä tunnistaa

Mistä tunnistaa että vauvalla (kuukauden ikäisellä) on vatsavaivoja.? Ja mistä tunnistaa että se on koliikkia? Vauvani pitää ihmeellistä röhinää ja vetää päätä taakse ja "koko vartalo jännittyy. Tämän vuoksi nukkuu levottomasti. Onko kellään kokemusta?
 
Hei vaan!
Mä olen ymmärtänyt, että koliikkivauvat itkevät paljon eikä mikään auta itkuun. Oletan, että silloin vauvat saattavat myös kiemurrella kivusta. Tuosta jäykistelystä... onkohan sitä jatkunut kauan? Itselleni tuli sellainen olo, että voisiko olla neurologista? Esim. epilepsia voi pienokaisilla ilmetä monella tavalla. En halua mitenkään litesoa pelkoa, mutta kannattaa varmaan jutella vaikka neuvolassa. Eihän muutaman kuukauden ikäinen vielä käänny? Omalla lapsellani on epilepsia, joten siksi kirjoittelin.

Pistä kuulumisia, jos jotain selviää ja muutenkin miten pikkuinen jakselee. Voihan se vaikka olla ohimenevääkin.
 
emmami
No meijän lapsi ainakin oli sellanen että ei ihmeemmin itkeny mutta kokoajan oli semmonen ähinä ja puhina päällä ja se kiemurteli ja jännitti ihtiäsä melekosesti. neuvolan täti meinas että koliikki vaivaa. Ilmeisesti jotain vatsavaivoja. Sinuna en liikaa huolehtis, voithan seuraavalla kerralla neuvolassa siitä mainita.
 


vastasyntyneelläkin on vatsavaivoja vaikka ei suoraan huuda.. sen huomaa kun vauva "hymyilee".. moni luule että vauva hymyilee tyytyväisenä mut asia on päinvastion.. miksi vauva tekee näin on helppo ymmärtää.. vauva ei osaa erottaa kipua vaan tuntee olonsa huonoksi, siksi hymy on väärinkäsitys vastasyntyneistä jotka eivät osaa näyttää kipua kunnolla..
 
Päättelin itse että vauvallani on vatsvaivoja, koska ne aina tulee samaan aikaan aamuyolla ja sitten paivan puuhissa taas loppuu. On niita aina vahan mutta pahimmillaan vauva kähjää aamuyöstä aamuun. Joten taidan sulkea sen epilepsian pois....mutta kiitos neuvosta. Aion silti mainita asiasta neuvolassa, niin kuin mainitsen aina kaikki mikä minua huolestuttaa. Päivisin vauva nukkuu rauhaisaa unta, eikä saa ähise ja puhise.
 
Meiän pojalla oli muistaakseni just kuukauden paikkeilla kans sitä et jännitti ittensä ja veti kaarelle mut johtu vatsavaivoista. Sit ku kuulu pörinää niin rauhottu täysin. Ootko kokeillu maitohappobakteereja tai cuplatonta? Tuleeko kakka kunnolla?
 

Yhteistyössä