Mistä voi johtua viiltävä kipu varpaassa?

njp
Osaisko joku keksiä selityksen tähän tai onko kellään muulla vastaavaa. Mulla siis iskee välillä pariksi sekunniksi ihan järjetön viiltävä kipu toisen jalan yhteen varpaaseen, tuohon, mikä on ukkovarpaan vieressä. Ihan kuin puukolla iskettäisiin, mutta parissa sekunnissa menee ohi. Sama toistuu satunnaisesti, mutta useita kertoja päivässä. Tätä on ollut joskus aiemminkin, mutta nyt vaiva palasi pitkän tauon jälkeen viime yönä ja kipu tuntuu jotenkin voimakkaammalta kuin ennen. Ulospäin ei näy mitään. Ajattelin kyllä lääkäriin mennä, mutta haluaisin vähän tutustua itsekin etukäteen aiheeseen. Googlaamalla saa lähinnä kihdin ja jonkun hermopinteen, mutta eikös kihti iske yleensä isovarpaaseen ja voiko kipu olla silloin tuollaista äkillistä, joka häviää saman tien?
 
Hiippari
Joku hermopinne tulis mieleen ekana.
Huonot kengät ja paljon seisaalteen työskentely yhdessä voi tehdä vaikka ja mitä vaivoja jalkoihin. Mulle tulee helposti tuollaisia outoja tuntemuksia just varpaisiin, kun vääränlaiset uudet kengät on päivänki jalassa. Iän myötä nää vaan pahenee.. :D
 
vierailija
Mulla on siis aivan sama ongelma. Kipu tulee aina samaan paikkaa (vasen jalka, isovarpaasta seuraava), kipu on pysäyttävä, mutta menee ohi nopeasti. Oon yrittänyt googlata, mutta mitään ei löydy.

Selvisikö AP mistä kyse?
 

Yhteistyössä