Mistäs päin porukat on?

Tossa pikku myyn kanssa keskusteltiin ni tuli mieleen että mistäs päin porukat on? minä itse olen pohjanmaalta, syntynyt hesassa sieltä muutettiin australiaan kun olin 6kk. takasin suomeen kun menin eka luokalle lohjalla puoli vuotta sitten turussa12 vuotta sieltä turun saaristoon 10 vuotta ja nyt olen kotiutunut tänne pohjanmaalle =) Kiva kuulla mistä porukat on kun murteet on niin kivoja =)
 
asustelen Turussa, melkeinpä keskustassa.Ja asunut olen täällä koko ikäni =) :heart: .Miehenikin on turkulainen ja isäni ja äitini ja heidänkin vanhempansa =) =) Voidaan kai jo sanoa,että olen paljasjalkainen turkulainen.Tykkään olla täällä ja rakastan merta, joka näkyy hyvin meidänkin ikkunoista.
Totta, noi murteet on niin ihania kuulla tai siis lukea,lisää vaan... ;)
 
olen ihan Helsingissa syntynyt. Sielta muutettiin Espooseen kun koulutieni alkoi.MIehen kanssa yhteenmuutettiin Lauttasaareen.Sen jalkeen onkin miehen tyo kuljettanut ensin Italiaan 5 v, Ranskaan 2 v , Jenkkeihin 3+2 v, vuosi siina valilla oltiin Shanghaissa. Suomeen ja Lohjalle kanssa paluumuutettiin v -06 ja taman vuoden elokuussa osoite ollut Singapore. Koti jai tyhjilleen Lohjalle meidan paluumuuttoa odottamaan.

Olikohan siina kaikki :wave: ?
 
EP:llä asustan minä. Itä-Suomessa synnyin, muutin 5-vuotiaana Ouluun, opiskelin ja olin töissä Tampereella 15 vuotta ja työn perässä muutin tänne. Mitään murretta en osaa, vaan puhun savolais-tamperelais-pohjalais-sekoitteista yleiskieltä. Ja minulla on välillä kielivaikeuksia näiden eteläpohjalaisten kanssa, en aina ymmärrä täällä syntyneen miehenikään puhetta. ;)
 
Joo, murteet on tosiaan ihania. =)
Mä oon aikoinani muuttanu Hämeenlinnaan Kemistä. En vieläkään tunne itteeni hämäläiseksi, vaikka täällä ollu jo parikytä vuotta. En tosin tunne itteeni enää kemiläiseksikään. Mikä lie irtolainen =)

Mutta kyllä mä mieluusti pohjois-Suomeen muuttasin takas. Mut mies ei halua niin kauas, joten kyllä mä ennemmin tuon miehen valitsen...
 
Me asumme Töölössä, Helsingissä. Itse olen alunperin Seinäjoelta ja opiskellut ja asunut Turussa ja Jyväskylässä ja opiskelujen jälkeen Washington D.C:ssä, josta paluumuutimme Helsinkiin. Mieheni on Montrealista. Asumme ihan keskustan tuntumassa, mutta ihania pieniä puistoja on tässä lähellä vaikka kuinka paljon..ja merikin lähellä.
 

Yhteistyössä