Mitä 1-vuotiaalle aamupalaksi?

Meidän 1-vuotias kuopus ei ole pitkään aikaan syöny aamulla oikeen mitään.. Onko ideoita? Ei putoo enää puurot eikä murot. Leipäkään ei kelpaa eikä hedelmäsoseet. Mitä teidän 1-vuotiaat syö?
 
Meillä kanssa tyttö syö viilistä/viiliä ja leipää, hedelmiä, muroja popsii sitten itse vielä päälle. Aluksi päätin että ei meillä ruveta maustettuja jugurtteja tai viilejä syömään mutta sitten tyttö lopetti puuron syönnin aivan täysin eikä maustamattomat menneet alas, olen nyt vaan tyytyväinen kunhan syö jotain :LOL:
 
Mä olen luullut että meidän neiti on maailman ainut tapaus joka ei syö puuroa. Ei ole kohta varmaan puoleen vuoteen puuroa syönyt. Nyt on ikää 1v8kk. Tein joku aika sit ite riisipuuroo,täysmaitoon ja EI,se ei tosiaan kelvannut neidille.( Onneksi minulle maistui :p ) . Syö aamuisin/iltaisin sit vaihtelevasti leipää,jugurttii,viilii,bananii,omenaa,muroja,tomattii,kurkkuu,mitä milloinkin löytyy =)
 
jos puuro ei mene alas, niin viiliä/viilistä ja leipää. muroja, hedelmiä, weetabix maidon ja hillon/marjojen kanssa.

ja meillä tehoaa yleensä kun ei tarjoa saman makuista puuroa kahten päivänä peräkkäin. :D oon antanu niitä elovena annos pussi juttuja, sit ku keittää ite ni josku voita sekaan, toisena päivänä marjoja tai maitoa yms.. ja kiisselit puuron kanssa on suurta herkkua!
 
Meillä tyttö on syönyt elämänsä, kun kiinteitä alko menemään kunnolla, niin joka aamu ja joka ilta ison lautasellisen tattaripuuroa!! Ja on nyt 1,5 v. Miksei lapset syö puuroa, niinkuin kuuluisi??
Meidän tyttö ei ole saanutkaan muuta, kun on allerginen, eli hyvin kelpaa puuro, kun ei tiedä paremmasta!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tammiäippä:
Miksei lapset syö puuroa, niinkuin kuuluisi??
Meidän tyttö ei ole saanutkaan muuta, kun on allerginen, eli hyvin kelpaa puuro, kun ei tiedä paremmasta!!
ei se vaan aina mee noin. meilläkin oli yksi kausi jolloin ei vaan puuro uponnut ja sitä ennen pojat ei olleet saanu muuta kuin puuroa. nyt tosin syövät taas puuron, mutta voi sitä vaihtelun vuoksi muutakin tarjota. kyllähän siihen kyllästyy itekkin jos joka aamu samaa syö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tammiäippä:
Meillä tyttö on syönyt elämänsä, kun kiinteitä alko menemään kunnolla, niin joka aamu ja joka ilta ison lautasellisen tattaripuuroa!! Ja on nyt 1,5 v. Miksei lapset syö puuroa, niinkuin kuuluisi??
Meidän tyttö ei ole saanutkaan muuta, kun on allerginen, eli hyvin kelpaa puuro, kun ei tiedä paremmasta!!
Ei nyt millään pahalla, mutta kävi niin tökkimään lause, että miksei lapset syö puuroa, kuten kuuluisi?..... Missä sanotaan, että lapsen kuuluu syödä aamuin illoin puuro?

Allerginen se on meidänkin poika ja vuoden kun pisteli aamuin illoin kaurapuuroa, niin kyllä se alkoi meilläkin tökkimään, ja tarjoan sijasta juuri noita cracotteja, hedelmiä, leipää, yosajugurtteja.. jne... Ovat varmasti aivan yhtä täysipainoinen ja hyvä ja tukeva aamupala pienelle taaperolle kuin puurokin. Etpä itsekään välttämättä haluaisi syödä esim. kaurapuuroa vuoden jokaisena iltana...? Vaikka sinun "kuuluisi"..

Ei henk.koht. pisti vain silmään..... :snotty:
 
Anna sitä mistä tykkään :) Aamupala on tärkeä!

Meillä syödään puuro, hedelmäsose ja maito. Ja puurohan se olisi kaikkein parasta! Pika on tosian aina ollut hyvä syömään ja kaikki menee alas mitä annetaan.
 
Puuroista menee ne "samettiset" esim. Spelttijauhoista tai Minuuttivellijauhoista tehty. Joskus keitän ihan tavan kaurahiutaleiden kanssa omenaa ja luumua jonka kypsennettyäni soseutan hienoksi sauviksella. Puuroon (jossa ei ole jo hedelmää) lisään hilloa tai voisilmän.

Maitokaakao. Ihan perus Nesquick kylmänä tai lämpimänä.

Sormiruoka on meillä suosiossa etenkin aamupalalla tällä 1-vuotiaalla. Hedelmäpalaset kaikki kelpaa, serranokinkkusiivuista revityt pienet palaset, Corn Flakesit, "valkoinen juusto", leivänmurut, keitetty kananmuna. Niitä poika pistelee sillä aikaa kun puuro kypsyy ja jäähtyy. Ei meillä tietenkään kaikkea joka aamupalalla ole. Tänä aamuna meni puolikas plataani (eli makea banaani Kanarialta ;) )

Tuoremehun puristan itse appelsiineista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tammiäippä:
Meillä tyttö on syönyt elämänsä, kun kiinteitä alko menemään kunnolla, niin joka aamu ja joka ilta ison lautasellisen tattaripuuroa!! Ja on nyt 1,5 v. Miksei lapset syö puuroa, niinkuin kuuluisi??
Meidän tyttö ei ole saanutkaan muuta, kun on allerginen, eli hyvin kelpaa puuro, kun ei tiedä paremmasta!!
no voi hyvää päivää...Kyllä minäkin toki sitä puuroa tarjoan aamuin illoin, mut kun ei syö niin ei syö. Enkä tiedä miksi, kun ei osaa vielä vastata kun kysyn;) Aika tyhmä kysymys, anteeksi. Eiks teidän lapsi sitten ikinä todellakaan ole syönyt mitään muuta kun puuroa, kun ei tiedä paremmasta;) Allerginen lapsi on mullakin, kyllä se silti muutakin saa kun puuroa syödä.
 
Tukeva, mut meillä uppoava aamu ja iltapala on munakas. =) Joskus kun tuntuu, et poika ei oo vähään aikaan syöny mielestäni riittävän hyvin, niin teen munakkaan kahdesta munasta ja se menee kyllä aina! :) Täytteeksi laitan yleensä kinkkua ja juustoa. Lautasella sitten paloittelen sen sopivan kokoisiksi paloiksi. Ja kylkeen vielä tuorekurkun siivuja: Myös juotavat jogurtit ovat meidän pojan herkkua! :)
 
Noppis
Jotkut lapsethan ei vaan yksinkertaisesti syö aamupalaa... ainakaan ennen kuin reilun ajan kuluttua heräämisestä.

Itse oon viime aikoina sekoittanut maustamatonta jogurttia ja hedelmiä muussattuna (banaani tai kiiwi) tai raasteena (omena, päärynä ). On nopeampi laittaa kuin puuro, ja terveellinen kuitenkin.

Tosin meidän neitille uppoaa silti parhaiten pehmeä täysjyväleipä ja margariini. Ja se on niin kätevää, kun sen syömisessä menee 1-v:ltä varmaan 20 min, niin äitikin saa syödä oman aamupalansa ihan rauhassa:D
 
Meillä on kans kausia, jolloin ei ruoka meinaa upota... eikä ainakaan syötettynä!
Juomat sen sijaa tuntuis kelpaavan aina, joten tämä äippä huijaa... Valion marjakeitot menee mukista juomalla alas :) Ja kun on jotain suuhunsa saanu niin sen jälkeen usein kelpaa vielä pienet kiinteemmätkin eväät, joita saa ite sormin syödä.
 

Yhteistyössä