Mitä aattelet jos näät vanhan (42 v) odottajan?

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
"Tuikku"
Ikä on vain numero. :heart:

Joku on hyvin nuorekas vaikka 50-vuotiaana, jos pitää itsestään huolta.

Sitten taas joku voi olla jo hyvinkin lässähtänyt 30-vuotiaana.

En yleensä ajattele mitään sen kummempaa, kun näen raskaana olevan naisen. Onnea vaan heille.
 
Hmm. Tänä kesänä näin yhden naisen, jonka huomasin lähemmäs kävelessä olevankin vähän vanhempi kuin keskiverto-odottaja. Ehkäpä nelikymppinen. Olin vähän, että "ahaa, tämä olikin nelikymppinen" ja sitten taisin unohtaa asian.

Tuskinpa kovin moni kiinnittää paljon huomiota saati sitten miettii asiaa sen tarkemmin.
 
dtuk
Ajattelisin varmaan tuttavaa, jolla lapsenteko jäi ikään, jossa jouduttiin käyttämään luovutettuja munasoluja. Tosin enhän minä tiedä, olisiko omilla onnistunut nuorempanakaan. No ja varmaan mietin sitäkin, etten itse olekaan niin kovin vanha kuitenkaan, kolmenkympin päällä ollaan kun ensimmäistä suunnitellaan. :)
 
"vierailija"
katselin just eräässä puistossa äitiä, joka oli jo iällä. Hyvin harmaat hiukset ja väsyneen oloinen. Lapsia 8, taisi jo olla mummo.Järkytyin kun näin mummon olevan raskaana.
 
Että voi lapsi parkaa. Voihan olla, että vauva-aika meneekin vielä ihan hyvin, mutta sillä lapsella on oikeus siihen, että hänellä on myös murrosiässä vanhemmat, jotka jaksavat asettaa rajat ja valvoa niitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24449937:
Että voi lapsi parkaa. Voihan olla, että vauva-aika meneekin vielä ihan hyvin, mutta sillä lapsella on oikeus siihen, että hänellä on myös murrosiässä vanhemmat, jotka jaksavat asettaa rajat ja valvoa niitä.
Tämän aamun piristys :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24449937:
Että voi lapsi parkaa. Voihan olla, että vauva-aika meneekin vielä ihan hyvin, mutta sillä lapsella on oikeus siihen, että hänellä on myös murrosiässä vanhemmat, jotka jaksavat asettaa rajat ja valvoa niitä.
Ja alle kuuskymppinen ei jaksa? Jos mä kattelen omia vanhempiani ovat 64 ja 68 vuotiaat, niin hienosti jaksaisivat useammankin teinin perään katsella ja rajat olis varmaan tiukemmat kuin monella nuorella.

Ap:n kysymykseen, kattoisin et mä en enää kyllä jaksais (oon ite 42v)
 
Enpä varmaan ajattelisi mitään sen ihmeempiä, kuin nähdessäni 25-vuotiaan odottajankaan. Mun täti on saanut ainoan lapsensa 41-vuotiaana ja nyt parii viikkoo vaille 60-vuotiaana jaksaa edelleen ihan hyvin 18-vuotiaan kanssa. Myös mun anoppi on saanut nuorimmaisensa päälle 40-vuotiaana ja on kyllä edelleen oikeen menevä mummi.
Ihan on näistä molemmista lapsista kasvanut normaaleja ihmisiä ja rajat on jaksettu asettaa niin lapsena, kuin teininäkin.
 
[QUOTE="vieras";24449980]Ja alle kuuskymppinen ei jaksa? Jos mä kattelen omia vanhempiani ovat 64 ja 68 vuotiaat, niin hienosti jaksaisivat useammankin teinin perään katsella ja rajat olis varmaan tiukemmat kuin monella nuorella.

Ap:n kysymykseen, kattoisin et mä en enää kyllä jaksais (oon ite 42v)[/QUOTE]

Sun on tosi helppo ulkopuolisena sanella, kuinka sun vanhemmat jaksais sitä ja tätä, kun ei tarvitse omalle kohdalle ajatella, eikä sen puoleen kukaan velvoita vanhempiasikaan jaksamaan. Onhan se teinien kaitseminen satunnaisesti tapahtuvana varmasti mieltä piristävää puuhaa, mutta entäs 24 tunnin ajan jokaisena vuoden päivänä?
 
Ajattelisin että onkohan eka lapsi vai onko lapsia jo useampi, onko saanut alkunsa luommuna vai apukeinoin ja hmmm mitähän muuta... Varmaan arvuuttelisin tuleeko tyttö vai poika :D Eli en syyttäisi itsekkääksi kun niin "vanhana" vielä tekee lapsia. Nyt äkkiä hommiin niin vielä kerkiät!
 

Yhteistyössä