Mitä ajattelet äidistä, joka on polttanut askin päivässä monen lapsensa raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Pidän ihmistä hyvin tyhmänä ja selkärangattomana. En soisi hänenlaiselleen lapsia ollenkaan, koska ei osaa asettaa lapsen terveyttä ja hyvinvointia omien mielitekojensa edelle.
 
"mimosa"
No ei se oikein ole, mutta minulla ei ole siltikään oikeutta sanoa kuka niitä lapsia ansaitsee ja kuka ei. Toivoisin että lopettaisi seuraavien kohdalla, tai edes vähentäisi reilusti.
 
"vieras"
Olen kuullut että se haittaa sikiötä, jos lopettaa kesken raskauden tupakoinnin kokonaan. Ehkä jos raskaus ei ole suunniteltu vaan yllätys, niin se polttamisen jatkaminen on ok sikiön hyvinvoinnin takia.
 
Pidän täys idioottina!
Itse lopetin välittömästi kun sain tietää olevani raskaana.
Olin polttanu 15 vuotta n.20-30 tupakkia päivässä ja lopettaminen oli helppoa, kun tiesi mikä viaton pikku otus sisällä kehittyy.

Äidin homma on suojella lastaan, eikä myrkyttää ja yrittää tukehduttaa!
 
just
[QUOTE="vieras";27444344]Olen kuullut että se haittaa sikiötä, jos lopettaa kesken raskauden tupakoinnin kokonaan. Ehkä jos raskaus ei ole suunniteltu vaan yllätys, niin se polttamisen jatkaminen on ok sikiön hyvinvoinnin takia.[/QUOTE]

Höpö höpö, se on aina pienempi paha kuin jatkaa. Lopettaahan se vauvakin niin sanotusti polttamisen synnytykseen. Vai jatketaanko sitä sitten niin että höngitään savut vauvan naamalle?

Ja vastaus kysymykseen: helevetin tyhmä ja itsekäs äiti ja toivoisin ettei olisi ikinä saanut lapsia.
 
[QUOTE="vieras";27444344]Olen kuullut että se haittaa sikiötä, jos lopettaa kesken raskauden tupakoinnin kokonaan. Ehkä jos raskaus ei ole suunniteltu vaan yllätys, niin se polttamisen jatkaminen on ok sikiön hyvinvoinnin takia.[/QUOTE]

Noei varmasti pidä paikkaansa.

Mä en henk koht ymmärrä miten viitsii olla niin itsekäs ja haluaa varaantaa lapsensa terveyden. Mutta en silti voi sanoa ettei voisi tehdä lapsia. Kaikki tekee omat päätöksensä. mutta itsekästä ja lapsellista musta on.
 
[QUOTE="vieras";27444344]Olen kuullut että se haittaa sikiötä, jos lopettaa kesken raskauden tupakoinnin kokonaan. Ehkä jos raskaus ei ole suunniteltu vaan yllätys, niin se polttamisen jatkaminen on ok sikiön hyvinvoinnin takia.[/QUOTE]

Vittu mitä paskaa! :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: himpsis
"vieras"
Höpö höpö, se on aina pienempi paha kuin jatkaa. Lopettaahan se vauvakin niin sanotusti polttamisen synnytykseen. Vai jatketaanko sitä sitten niin että höngitään savut vauvan naamalle?

Ja vastaus kysymykseen: helevetin tyhmä ja itsekäs äiti ja toivoisin ettei olisi ikinä saanut lapsia.
No, niin minulle kertoi joku. En ole asiaan tarkemmin perehtynyt. Ja tiedän ainakin itse yhden joka on jatkanut tupakointia koko raskauden. Itse en ole koskaan tupakoinut, niin vaikea arvostella.
 
just
[QUOTE="vieras";27444402]No, niin minulle kertoi joku. En ole asiaan tarkemmin perehtynyt. Ja tiedän ainakin itse yhden joka on jatkanut tupakointia koko raskauden. Itse en ole koskaan tupakoinut, niin vaikea arvostella.[/QUOTE]

Anna kun arvaan: se varmaan poltti itse koko raskauden? Tiedoksi että neuvolakin yrittää saada äidit lopettamaan polttamisen. Älä enää ikinä jakele tollaista ohjetta missään koska se on väärä ja voi vaikuttaa jonkun äidin polttamiseen raskauden aikana.
 
[QUOTE="vieras";27444402]No, niin minulle kertoi joku. En ole asiaan tarkemmin perehtynyt. Ja tiedän ainakin itse yhden joka on jatkanut tupakointia koko raskauden. Itse en ole koskaan tupakoinut, niin vaikea arvostella.[/QUOTE]

Joo nää on näitä polttamista jatkavien höpinöitä, ettei tarvis lopettaa.

Yks tuttu selitti juuri näin polttamista raskaana ja lapsen ollessa 1-v, selitti mulle miten polttaminen ei vaikuttanu mitenkään lapseen.
Tuskin sattumaa, että lapsi oli pienikokoinen syntyessään, paljo allergioita ja ihottumia.

Toinen tuttu sai lapsen, jolla oli syntyessä sydämessä reikä ja kasvoi ikäisiään reilusti hitaammin.
Poltti myös seuraavan raskausajan |O
 
Ihan suoraan sanottuna mielestäni ei pitäisi hankkia ensimmäistäkään lasta, ennen kuin on lopettanut tupakoinnin. Pitäisi lopettaa jo kun yrittää lasta. Viimeistään sitten, kun tekee positiivisen raskaustestin.

Pystyn ymmärtämään jossain määrin tilanteita, joissa raskaus on ollut yllätys, äiti on tosissaan yrittänyt lopettaa tai vähentänyt jne. Se ei mene ymmärrykseeni, että on jo useampi lapsi, joiden kohdalla ei ole lopettanut tai edes vähentänyt tupakointia ja sitten hankkii lisää lapsia eikä edelleenkään lopeta tupakoimista. Tupakointi ei ole yhtään vähempää kuin sikiön kiduttamista ja siihen pitää oikeasti suhtautua vakavasti. Raskausajan tupakointi ei tee äidistä kokonaisuudessaan huonoa äitiä, mutta se on kuitenkin vakava virhe ja kaikkien olisi syytä lopettaa ja jos ei lopeta niin edes vähentää roimasti.
 
Viimeksi muokattu:
Mollie
[QUOTE="vieras";27444344]Olen kuullut että se haittaa sikiötä, jos lopettaa kesken raskauden tupakoinnin kokonaan. Ehkä jos raskaus ei ole suunniteltu vaan yllätys, niin se polttamisen jatkaminen on ok sikiön hyvinvoinnin takia.[/QUOTE]

Joo, tää on näitä "polttamisen lopettaminen aiheuttaa stressiä ja stressi on pahaksi sikiölle" -juttuja. Täyttä roskaa millä nikotiiniaddiktit puolustelee tekojaan.

Mä en mielelläni tuomitse kanssaihmisiäni mutta raskaana polttaminen on itsekkäintä ja tyhmintä mitä tiedän.
 
"miumau"
Ajattelen ettei äiti joko ole täysin tietoinen tupakoinnin vaaroista sikiölle, tai välitä niistä. Joten valistusta ja jos tietoa jo on, niin suosittelisin esim. champix lääkitystä ennen seuraavaa raskautta jotta tupakointi saataisiin loppumaan, sitten vasta vauva. Jos ei millään saa yrityksistä huolimatta loppumaan, niin suosittelisin ainakin vähentämään alle 5 tupakkaan /pvä. Jossei sekään onnistu niin sitten suosittelisin lykkäämään lapsensaamista ennenkun onnistuu. En pystyisi tuomitsemaan, vaikka väärin onkin.
 
Täytyy vielä korostaa, että en leimaisi raskausajan tupakoinnin takia loppuelämäksi huonoksi äidiksi. Äitiys on kuitenkin kokonaisuus ja raskausaika vain yksi osa sitä. Iso moka se on ja todella vakava virhe, mutta ei se koko äitiyttä pilaa. Suurin osa onneksi oppii varmaan virheistään ja jatkossa lopettaa/vähentää. Tuli mieleen, kun täällä on pyörinyt joku, joka on pohtinut itsemurhaa raskausajan tupakoinnin takia. :( Ei se NIIN vakavaa sentään ole, että siitä pitäisi loppuikänsä itseään soimata!
 
[QUOTE="vieras";27444344]Olen kuullut että se haittaa sikiötä, jos lopettaa kesken raskauden tupakoinnin kokonaan. Ehkä jos raskaus ei ole suunniteltu vaan yllätys, niin se polttamisen jatkaminen on ok sikiön hyvinvoinnin takia.[/QUOTE]

Ei ole totta. Lopettamisesta on aina hyötyä äidille ja sikiölle.
 
Pidän täys idioottina!
Itse lopetin välittömästi kun sain tietää olevani raskaana.
Olin polttanu 15 vuotta n.20-30 tupakkia päivässä ja lopettaminen oli helppoa, kun tiesi mikä viaton pikku otus sisällä kehittyy.

Äidin homma on suojella lastaan, eikä myrkyttää ja yrittää tukehduttaa!
Jep.
En usko siihen, ettei joku muka pysty lopettamaan. Kyllä varmasti pystyy. Sitä täytyy vaan haluta.
 
......................
Aiheuttaahan juomisen ja huumeiden käytönkin lopetus stressiä, mites ne stten voi lopettaa? Parempi varmaan ongelmaisten jatkaa vaan ettei sikiö stressaannu.
 

Yhteistyössä