Mitä ajattelet, jos ihminen sanoo ihan avoimesti, ettei pidä lapsista?

vierailija
No vihaamisesta ajattelisin että tavannut vain huonosti kasvatettuja lapsia. Ettei pidä...no en itsekään pidä kauheasti, toki riippuu lapsesta. En vihaakaan. Erittäin hyvin ymmärrän etteivät kaikki halua lapsia, se on ok. Muiden eteen voi uhrautua muutenkin kuin lapsia saamalla ja hoitamalla! Ei tarkoita että olis itsekäs jos ei halua lapsia.
 
vierailija
Mä en erityisemmin pidä lapsista. Tarkoitan sillä sitä, että en pidä lapsista sillä tavalla, kuin oletetaan, että pitäisin heistä kun ovat kerran lapsia. Oikeastaan minua ärsyttää kun lapset usein huutavat ja rikkovat ja laittavat tavaroita suuhun ja tahmaavat.
Ymmärrän kumminkin sen, että sellaisia lapset vaan ovat ja semmoisia heidän kuuluukin olla. Jos olen osallistumassa jossain seurakunnan jutussa, jossa olen lapsia varten, niin tottakai olen ystävällinen ja kiva heille. En jaksa lapsia pitkiä aikoja, mutta silloin kun olen lasten kanssa tekemisissä, otan hyvän asenteen, joka ei suinkaan ole feikki, mutta en jaksaisi samaa viikkotolkulla yhteen menoon.

En ehkä olisi hankkinut lapsia, koska en ole koskaan ollut innostunut hoitamaan kenenkään lapsia, vaikka juttelen kyllä lapsille ja osa lapsista on mielestäni todella hauskoja tyyppejä. Satuin kumminkin saamaan lapsen ja hän oli niin hyvä tyyppi, että halusin hankkia toisenkin. Molemmista tykkään, kun he ovat minun omia ja oppineet minun tavoille. Tykkään monista lapsista, mutta vieraiden lasten kanssa minun on erikseen otettava se asenne, että näen joka lapsessa jotain hyvää, se ei tule mulla niin itsestään. Ehkä olen sillä tavalla rikki.

En pidä kauheana, jos joku sanoo, ettei pidä lapsista. Se ei ehkä ole niin paha, miltä kuulostaa, se voi tarkoittaa, ettei pidä lapsista sen enempää, kuin muistakaan ihmisistä. Lapsilta puuttuu semmonen suodatin, että möläyttelevät asioita, jotkut lapset ovat tosi ilkeitäkin. Mutta jos joku sanoo vihaavansa lapsia, niin sitä pidän kummallisena. Ehkä semmoinen ihminen vihaa itseäänkin.
Peesi. Mäkään en pidä vieraista lapsista vaikka rakastan omiani. Varsin huonokäytöksiset, leluja paiskivat, riehuvat, märisevät kakarat on lähes sietämättömiä. Onneksi lähipiirissä lapset pääasiassa normaaleja lapsia raivoraunojen ja itku-iitujen sijaan. Parilla ystävällä kyllä sietokyvyn rajat ylittävät natiaiset ja tällöin treffailen perheen äitejä lapsettomien juttujen merkeissä. He tietävät, että mulla ei oo kärsivällisyyttä kattoo sekopää raivokakaroita, mutta myös ymmärtävät tuon kun ovat itsekin aika helisemässä lastensa kanssa. Aviomiehetkin viittä vailla nostamassa kytkintä kun lapset jostain ihan kuusta.
 

Yhteistyössä