Mitä ajattelette ihmisestä jolla mennyt luottotiedot?

  • Viestiketjun aloittaja pullataikina
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
ettei osaa hoitaa asioitaan. Luottotiedot ei mee, vaikka lasku menis ulosottoon. Pitä vaan soittaa sopivin väliajoin ulosottomiehelle ja sanoa että kyllä mää sen heti kun voin...ja välillä vähän laittaa rahaa puhelun perään.
Eli joko vähän tyhmä tai tosi saamaton, koska rahasta siinä ei ole kyse.
Siinä vaiheessa kun pääsin sairaalasta olin yksin esikoista odottamassa työttömänä. Se kaksikymppiäkin kuukaudessa olis ollut liikaa.... Ja jos olisin maksanut sen verran olis siitä 7 euroa mennyt käsittelykuluja..... Eli en ollut tyhmä enkä saamaton!!! |O Mun mielestä vain oli tärkeämpi ostaa vauvalle kaikki tarpeellinen, itse en todellakaan mihinkään tuhlannut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
ettei osaa hoitaa asioitaan. Luottotiedot ei mee, vaikka lasku menis ulosottoon. Pitä vaan soittaa sopivin väliajoin ulosottomiehelle ja sanoa että kyllä mää sen heti kun voin...ja välillä vähän laittaa rahaa puhelun perään.
Eli joko vähän tyhmä tai tosi saamaton, koska rahasta siinä ei ole kyse.
Jospa se aivan oikeasti on rahasta kiinni. Jos laskut perintätoimistossa eikä rahaa maksaa niitä? Tyhjästä on paha nyhjästä eikä ne loputtomiin anna siellä maksu aikaa.
No sitten on kyllä myös vähän tyhmä, jos niin pahasti elää yli varojensa, ettei saa mitenkään muutoin laskujaan sovittua, kun lluottotiedot menettämällä.
Mulla on ittellä tota saamattoman vikaa, etti tule hoidettua niitä ajoissa, vaan perintään vasta tulee soitettua, mutta kun soittaa jo ennen alkuperäistä eräpäivää -ja mielellään maksaa edes vähän- maksuaikaa saa kyllä miltei loputtomasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Riippuu tapauksesta, yleensä asia ei mulle kuulu.. Jotkut hölmöilee joskus, toisilta luottotiedot menee muiden hölmöilyjen seurauksena. Asiat on aina korjattavissa ja hatunnosto heille jotka pyrkivät asiansa saamaan kuntoon =)

Anteeksi vain, mutta luottotiedot menee vain oman hölmöilyn vuoksi!!!

Jos joku laittaa nimensä toisten lainapaperiin esim. takaajana, täytyy ottaa siitä vastuu ja ymmärtää että lasku voi paukahtaa itselle.

Ei ole mitään typerämpää kuin sotkea raha-asiansa ja ostaa velaksi, vaikkei ole tietoa millä rahalla velat maksaa. Taloudenpito on tosi yksinkertaista:OSTA VAIN SILLOIN KUN SINULLA ON RAHA KÄDESSÄ OSTOKSIASI VARTEN. Ei ole monimutkaista...




Tuohon sun viimeiseen kappaleeseen otan kantaa. On tilanteita kun pitää punnita tätäkin vaihtoehtoa, jos se käsittää raha-asioidensa sotkemisen, kun elämässä voi tulla tilanteita että asiat pitää punnita ja laittaa tärkeysjärjestykseen.

 
pöllölaaksossa tavataan
Kyllä se nyt vaan on niin (myöntäkää pois) että 95% :ll luottotiedot on mennyt ihan omien hölmöilyjen takia. Toki muitakin tapauksia on (se 5% joukosta) mutta pitääkö aina ottaa ne näihin juttuihin mukaan, koska ovat äärimmäisen harvinaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yks vakkarimpi ruskeena:
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
joko tyhmä tai välinpitämätön. Muuta vaihtoehtoa ei ole.
perus harmaan vastaus taas

:kieh:

kuten joku sanoi ei ole välttämättä ittestään edes kiinni :snotty:

Miten niin ei ole? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt? Se on nimenomaan itsestä kiinni!!!

ei tod.ole näin.itsellä isä käytti minun nimeä hyväksi kun olin vielä alaikäinen(tilas lehtiä joita ei maksanu jne)sen seurauksena mulla oli kamalasti laskuja ja luottotiedot menny,mutta onneks yhden aikusen opastuksella ja avulla sain aika paljon laskuja mitätöityä ja luottotiedotki kohta jo taas kunnossa :)
Onks tämmönen oikeesti siis mahdollista,oon joskus kuullut vastaavaa,,,mutta en uskonut että tää on totta! :kieh:
 
Usein luottotiedot menneet hyvin nuorena joten niitä nuoruuden toilailuja.
Lähipiirissä pari luottotietonsa menettäneitä ja puhtaat paperit saaneita ja kyllä he ainakin nykyään visusti pitävät asiansa kunnossa.
 
ei voi ymmärtää
Alkuperäinen kirjoittaja MaidA:
mut ei minuu haittaa se et luottotiedot meni exän takika. nyt häneltä on mennyt tavallaan mun takia ku oon laittanut lapsen elatusmaksut ulosottoon kun ei ole maksanut ajallaan! :kieh: :LOL: :kieh: :LOL:
kyllä on hauskaa. hah hah.
 
Tunnen monia, joilla on luottotiedot mennyt - kenellä mistäkin syystä. He ovat aivan tavallisia ihmisiä, jotka pyrkivät hoitamaan asiansa kunnolla, aina kaikki ei vaan mene niin kuin toivoo, elämästä kun ei ikinä voi tietää. Tarkemmin en ala selittämään, koska täällä on niin paljon ihmisiä, jotka eivät mitään ymmärrä. Esimerkiksi hyvään ammattiin valmistuinen ei takaa työpaikkaa, tai sitä, ettei esimerkiksi tuli allerkiseksi jollekin työpaikan kemikaalille (esim kemian tehtaalla) tms. ikinä ei tiedä minkälaiseen mieheen rakastuu, itse en ainakaan ole valinnut miestäni rahan perusteella. elämä voi yllättää, vaikka yrittäisi laskelmoida hyvin. Teidät se yllättää joskus karuimmin, jotka ette tajua, miten arvaamattomasti asiat saattavat muuttua. kaikkea ei voi kontrolloida.
 
Serendipity
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
joko tyhmä tai välinpitämätön. Muuta vaihtoehtoa ei ole.
Toivottavasti et ole takaajana kenenkään lainassa. Se voi tehdä sinusta joskus tyhmän tai välinpitämättömän ihmisen.
mun mielestä on tyhmää yleensäkään alkaa kenenkään lainan takaajaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haltia:
Tunnen monia, joilla on luottotiedot mennyt - kenellä mistäkin syystä. He ovat aivan tavallisia ihmisiä, jotka pyrkivät hoitamaan asiansa kunnolla, aina kaikki ei vaan mene niin kuin toivoo, elämästä kun ei ikinä voi tietää. Tarkemmin en ala selittämään, koska täällä on niin paljon ihmisiä, jotka eivät mitään ymmärrä. Esimerkiksi hyvään ammattiin valmistuinen ei takaa työpaikkaa, tai sitä, ettei esimerkiksi tuli allerkiseksi jollekin työpaikan kemikaalille (esim kemian tehtaalla) tms. ikinä ei tiedä minkälaiseen mieheen rakastuu, itse en ainakaan ole valinnut miestäni rahan perusteella. elämä voi yllättää, vaikka yrittäisi laskelmoida hyvin. Teidät se yllättää joskus karuimmin, jotka ette tajua, miten arvaamattomasti asiat saattavat muuttua. kaikkea ei voi kontrolloida.
Tästä on helppo olla samaa mieltä.

 
Olen minäkin ollut tiukilla nuorempana kun esikoisen isä järjesti mulle vinon pinon laskuja maksettavaksi,silti hoidin asiat niin ettei luottotiedot menneet.Kyllä se on itsestä kiinni.Ei muakaan ois huvittanu ukon laskuja maksaa mut ennemmin niin ku et omat luottotiedot menee.Opinpahan jotai.Kyllä sai helposti maksuaikaa ku tajus heti mitä oli käymässä ja älysi pyytää maksuaikaa ENNEN ku tuli mitää kirjeitä perintätoimistoilta,ulosottomiehiltä ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nahis:
Olen minäkin ollut tiukilla nuorempana kun esikoisen isä järjesti mulle vinon pinon laskuja maksettavaksi,silti hoidin asiat niin ettei luottotiedot menneet.Kyllä se on itsestä kiinni.Ei muakaan ois huvittanu ukon laskuja maksaa mut ennemmin niin ku et omat luottotiedot menee.Opinpahan jotai.Kyllä sai helposti maksuaikaa ku tajus heti mitä oli käymässä ja älysi pyytää maksuaikaa ENNEN ku tuli mitää kirjeitä perintätoimistoilta,ulosottomiehiltä ym.
mutta kun luottotiedot voimennä, vaikka et olis itse tehnytlaskuja.

mieheni takasi isälleen asuntolainaan (jolla ei koskaan asuntoa ostettu) ja kun isänsä kuoli tuli velka miehelle maksettavaksi korkoineen.

Onneksi hän on päässyt nyt velkasaneraukseen ja muutaman vuoden päästä hän pääsee puhtaille kirjoille.
vaikka velka jääkin suurimmaksi osaksi silti maksamatta, jää se sitten valtion omaksi tappioksi.
mitäs pankki antoi sairaalle eläkeläiselle velkaa, eikä tarkistanut edes että ostettiinko silllä se asunto. tää ukko joi kaikki rahat.

harmitta tuollainen kun ei sen takia saa edes kunnon vakuutuksia autoon, ei yksityisiltä asuntoja ym ym.... meidät leimataan monen silmissä huonommiksi ihmisiksi,vaikka eihän me olla sitä velkaa tehty.

onneksi nyt tänä vuonna mies saa omat veronpalautuksensa, ennen ne meni suoraan kaikki ulosottoon, eikä silti velka lyhentynyt senttiäkään kun se meni ulosottomaksuihin kaikki.

j
 
Emeriina
Turha oikeastaan tähän ketjuun edes vastata kun niin monien täysin tietämättömän naiiveista vastauksista päätellen iso osa vastaajista on syntynyt vasta 90-luvun alun laman, markan kellumaan laittamisen, markan devalvoimisen, valuuttalainojen moninkertaistumisen devalvoinnin myötä sekä pankkien jälkeenpäin laittomiksi todettujen takaisinperintöjen jälkeen. Em. sanojen merkistyksen voi jokainen halutessaan tarkistaa vaikkapa wikipediasta sillä luulenpa että suurin osa täällä suuria viisaita mielipiteitään holtittomuudesta ym. laukovista ei ole moisia sanoja koskaan kuullutkaan. Yrityksen perustamislainat, yksityisyrittäjyys ym. lie näille kansakuntamme älyköille tuntemattomia käsitteitä. Kaikki edellämainitsemani kuitenkin sanoja joiden avulla teidänkin älynlahjojen äitiyspäivärahoja, lapsilisiä sun muita tukia maksellaan. Että se siitä KAIKKIEN maksuhäitiömerkintöjä saaneiden vastuuttomuudesta ja tyhmyydestä... Mitatkoon jokainen tämän tekstin lukija oman suuren viisautensa vaikkapa peiliin katsomalla.
 
Liinuska74
En taida koskaan päästä kokeilemaan, mitä ajattelisin, tuskin sitä kukaan tulee mulle kertomaan; hei kuule, multa on mennyt luottotiedot!
Jos jonkun kuulisin asiaa kertovan, ajattelisin ehä, että aika avoimestippa kertoo asioistaan!
Itse en kertoisi kenellekään.
 
Meidän hyvältä ystävältä on mennyt ja vain siksi, kun oli takaamassa hyvää hyvyyttään vanhempiaan ja joutuikin maksamaan takauslainat, tai maksaa edelleen, noin 10v yhteensä. Joka kuukausi lyhentää tunnollisesti lainaa, mutta luottotiedot meni silti :/
 
vieras
kylläpähän ne todellakin voi menettää toistenkin syystä. tiedän sellaisia, jotka tilailee kaikenmaailman juttuja esim.lastensa nimillä koska omat luottotiedot ovat menneet. sitten jättävät ne taas maksamatta niin kyllähän lapsia naurattaa kun 18 täyttävät ja luottotiedot menevät samantien. että näin.
 
Meillä taas mieheltä meni luottotiedot kun joku oli ilmoittanut tv-luvan hänen nimissään asuntoon jossa hän ei edes asunut (ja oli kaiken lisäksi jo muuttanut Ruotsiin). Tv-lupa oli ilmoitettu soittamalla ja peruttu pari kuukautta myöhemmin. Saatiin tämäkin selville nyt 3 vuotta myöhemmin kun muutettiin takaisin Suomeen ja ihmeteltiin mistä oli merkintä tullut. Mitään laskuja ei siis koskaan saatu.
Onneksi asia kävi selvittää, ja merkinnän pitäisi olla jo poissa.

Tv-lupahallinnolla oli vain päivämäärät ja kellonajat milloin nämä puhelut olisi tehty. Puhelinnumeroa tai ääninauhoja ei ollut mahdollista saada, koska puhelut oli ottanut vastaan telemarkkinointifirma jota ei ole enää olemassa. Epäilemmekin, että joku on provikoiden toivossa ilmoittanut tv-luvan mieheni nimissä ja sitten perunut sen...

ELI EI TODELLA AINA OLE ITSESTÄ KIINNI!! :kieh:
 

Yhteistyössä