Mitä ajattelette ihmisestä..

  • Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:06 DakotanEmo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:00 Emmaliina kirjoitti:
Eipä tossa mitään ihmeellistä mun mielestä enää nykyään ole. Henk koht vaan ihmettelen ihmisä, jotka ei ihan oikeesti halua kuin maks sen yhden lapsen. Yks hyvä ystävä ei halua edes yhtä ja mun mielestä se vaan on omituista, koska ite taas haluan ison ison perheen. Monta junaa juu..
Tiedostat, että ihmisiä on moneksi ja silti sinusta on omituista?
Pikkusen sellainen ristiriitainen fiilis tulee. Mutta moneen junaan juu.. :whistle: :D

Sanonkin tähän, että mitä hittoja se kenenkään päätä niin vaivaa onko perhe yksi lapsinen, lapseton vai kirmaako pihalla 12 kappaletta niitä herran terttuja? Ja kohta toisessa ketjussa perään kuluutetaan kun jos on vaikkapa 5 lapsen yh ja rahat tiukilla niin joku jo huutaa pitikö niitä niin monta tehdä kun ei ole varaa :whistle: Got it?
Kyseessä siis oli tosiaan mun oma mielipiteeni noista lapsista..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:12 Vieras kirjoitti:
Kuulostaa ihan nyky naisen "vaatimuksilta" melkeimpä. Lapsia tosin saatetaan odottaa sitä kahta, mutta noin muuten. Nuohan ovat hyväksyttäviä ominaisuuksia tänä päivänä, jopa ihailtavia.
Peesi. Nykyäänhän halveksitaan ja syljetään sellaisen päälle, joka on "kiltti" tai palvelee toisia ja auttaa muita ja ajattelee muita kuin itseään. lapset laitoksiin, vanhukset hoitokoteihin.

Hyi mikä sylkykuppi joka ilmaiseksi hoitaa yhteiskuntaan monta lasta kotona.

Ja kaikkien pitää ajatella omaa eläkettä, omaa aikaa, omia harrastuksia (ei ennen aikuiset harrastaneet mitään, suurin osa), nykyään mummot ja papat kuuluu harrastaa golfia, lentää afrikkaan jne.

Ja joka vaan vaikka auttelee toisia, niin hyi mikä arvoton sylkykuppi. Ei kuluta sikana ja mieti omaa persoonaa ja omaa ulkonäköä ja mitä ostaisi seuraavaksi ja miltä oma koti näyttää, onko se "oman näköinen".

Eli tuossahan on kuvattu nyky-yhteiskunnan ihanne.
 
Tuossa listassa ei ollut ainutakaan sellaista asiaa joka mulle tois minkänlaisia ajtuksia akselilla kateus-halveksunta-palvonta, mulle muut seikat ihmisessä ovat tärkeämpiä, noilla perusteilla en osaa ihmistä "luokitella" mitenkään B)
 

Yhteistyössä