mitä ajattelette perheestä joka asuu kaupungin vuokra-asunnossa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Tui:
Esimerkiksi uudella hienolla autolla ajaminen on turvallisempaa ja ympäristöystävällisempää kuin vanhalaa rämällä. Ei tarvitse pelätä auton oikuttelua pienten lasten kanssa - siinäkin on puolensa.

Jokainen priorisoi tavallaan - haluaako jättää jälkeläisille maksetun talon vai mukavia ja turvallisia lapsuusmuistoja tai puhtaamman maailman.
Onhan niitä välimuotojakin kalliin uuden auton ja vanhan rämän välillä. On myös edullisia JA turvallisia autoja. ;)
 
Yleensä olen aina ihmetellyt kuinka ihmiset mielummin valitsevat näköjään sen hienon auton, kun omistusasunnon. Sen auton arvo kun laskee nopeammin kun lehmän häntä ja asunnon arvo kumminkin pysyy, usein jopa nousee. No, ihmisiä on erilaisia ja mä mielummin ajan sillä vanhalla autolla ja asun omistusasunnossa.
 
nappi25
fiksua asua edullisesti ,jää rahaan elämiseen.Oispa kaikilla se mahdollisuus. Kyllä vaan käyttäisin ,mitä sitä turhaan prameilemaan uudella talolla ja veloilla ja laskemaan kaupassa onko varaa ostaa nakkipaketti vai makaroonia vaan.Nykysin monet näyttää prameileivan ja sit kuitenkin taistelee velkahelvetissä.
 
sinulle pamppelsson
Että ihan erittäin hyvän ystäväsi tilanteesta jaksat täällä jauhaa? Oletkohan ystävällesi kuitenkaan todellinen ystävä? En haluaisi olla ystäväsi ja onneksi ei tarvitsekkaan. Tuo ei ole todellista ystävyyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nappi25:
fiksua asua edullisesti ,jää rahaan elämiseen.Oispa kaikilla se mahdollisuus. Kyllä vaan käyttäisin ,mitä sitä turhaan prameilemaan uudella talolla ja veloilla ja laskemaan kaupassa onko varaa ostaa nakkipaketti vai makaroonia vaan.Nykysin monet näyttää prameileivan ja sit kuitenkin taistelee velkahelvetissä.
Eiköhän ihan meistä jokainen voisi asua vuokralla, ei se mikään saavutus ole. Mahdollisuus siihen on ihan kaikilla, toisilla ei ole muita vaihtoehtoja.

Ja niin, toiset asuu vuokralla ihan omasta vapaasta tahdostaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sinulle pamppelsson:
Että ihan erittäin hyvän ystäväsi tilanteesta jaksat täällä jauhaa? Oletkohan ystävällesi kuitenkaan todellinen ystävä? En haluaisi olla ystäväsi ja onneksi ei tarvitsekkaan. Tuo ei ole todellista ystävyyttä.
Hän on todella hyvä ystäväni, ja hän kyllä tietää kantani heidän asioihin. EI se ole mikään salaisuus.

(vai eikö ystävillä saa olla eriäviä mielipiteitä??)
 
En mä kyllä rehellisesti puhuttuna ymmärrä miten kaksi työssä käyvää ihmistä, joilla kummallakin on tulot alle 2000e/kk ja siitä verot pois, käteen jää joku 1400e naama olisi varaa asua omakotitalossa. Jos on lapsia, laskuja, harrastuksia ja sitten päälle vielä talolainan lyhennykset ja ylläpitokustannukset, auton ylläpito + bensat, lasten päivähoitomaksut... Ei se ole elämistä. ELÄMINEN on sitä että ei tarvitse ostaa kaikkea tarjouksesta ja tuntea huonoa omatuntoa jos tahtoo ostaa suklaalevyn kaupasta. Ja tämä on vain MINUN mielipiteeni, olen ollut työttömänä ja sossun tuilla muutaman vuoden, niin jo sitä kummasti arvostaa kun kuussa jää edes 1000e käteen.

Asia erikseen jos tulot on sitten vuositasolla useampia kymppitonneja (kummallakin), sitten on varmasti varaa ajaa mersulla ja ostaa hieno talo, jotka ei ole pankin koko loppuelämää.

Meidän perhe on kerjännyt asuntoa kaupungilta niin kauan, että nyt tekisi miele halata läpi kaikki työntekijät kyseisessä lafkassa kun asunto saatiin. Oma talo on haaveissa, sitten joskus. Kun on mies työtön ja ulosotto vie rahat niin että jää 1000e/kk käteen ja vuokra on yli
600e/kk + laskut, niin eihän tässä oikein ole varaa muuhun kuin kaupungin vuokrakämpään. Asiat ei tule näin kuitenkaan aina olemaan. Hyvä että on tällaisia asuntoja, jonne kaupungin "parempiosainen kerma" voi kokoontua. Emmä pidä itseäni yhtään huonompana vaikkei mulla ole miljoonakämpää, kolme autoa ja sisäkköä. Ihan hyvä näin.
 
Miettimisen aihetta
Luuletko olevasi sen parempi kun asut omassa asunnossa? Taidat olla tosi lapsellinen. Sanoit:

Eiköhän ihan meistä jokainen voisi asua vuokralla, ei se mikään saavutus ole. Mahdollisuus siihen on ihan kaikilla, toisilla ei ole muita vaihtoehtoja.

Toivottavasti tipahdat pilvilinnoistasi maan päälle. Kyllä se velkahelvettikin voi tulla joku kaunis päivä vastaan. Mieti sitten kuinka ylimielinen olet ollut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miettimisen aihetta:
Luuletko olevasi sen parempi kun asut omassa asunnossa? Taidat olla tosi lapsellinen. Sanoit:

Eiköhän ihan meistä jokainen voisi asua vuokralla, ei se mikään saavutus ole. Mahdollisuus siihen on ihan kaikilla, toisilla ei ole muita vaihtoehtoja.

Toivottavasti tipahdat pilvilinnoistasi maan päälle. Kyllä se velkahelvettikin voi tulla joku kaunis päivä vastaan. Mieti sitten kuinka ylimielinen olet ollut.
Missä kohtaa sanoin olevani parempi??
Sanoin, että ihmiset tekee kuten on pakko TAI kuten haluaa.
Ja velkahelvetti on nähty, kiitos kysymästä.
Jollain taitaa olla pieniä ongelmia oman tilanteensa kanssa..

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihanan pitkä ketju täsät tulikin. huhu huh. itte ollaan muuttamas kaupungin vuokrikseen ja siksi kyselin :)
Eikö tullutkin?
Mikä on sitten sun mielestä kallis auto?

kallis auto? riippuu mistä roikkuu. itse pidän 30 000 ylöspäin lähteviä jo ihan kalliina.
tuo sun mainitsemasi 200 000 euron auto on jo aika "naurettava". vai onks salonoja sun tää kaveri ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihanan pitkä ketju täsät tulikin. huhu huh. itte ollaan muuttamas kaupungin vuokrikseen ja siksi kyselin :)
Eikö tullutkin?
Mikä on sitten sun mielestä kallis auto?

kallis auto? riippuu mistä roikkuu. itse pidän 30 000 ylöspäin lähteviä jo ihan kalliina.
tuo sun mainitsemasi 200 000 euron auto on jo aika "naurettava". vai onks salonoja sun tää kaveri ?
Ei ole Salonoja, ja itsekin pidän asunnon /talon hintaits autoa todella naurettavana. Onneksi ei ole mun rahoista pois :D
Mutta siinä sen näkee, että "kallis" on suhteellinen käsite. Kun mun mielestä taas normiauto maksaa usein sen yli 30.000?.
Eipä kukaan sen hintaista auto massasta edes erota, mutta sitten taas noi luksusautot erottää kyllä vuokratalon parkkikselta :LOL:
ELi muuttakaa ihmeessä, ei kukaan kiinnitä autoonne huomiota :)
 
pöö
ei ole kuule mitään ongelmaa, kaikki asiat on mulla hyvin. Mutta ilmeisesti sinulla on jonkinlainen soputumiskriisi. Suosittelisin oikeesti miettimään onko sulla huono itsetunto vai mikä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
ei ole kuule mitään ongelmaa, kaikki asiat on mulla hyvin. Mutta ilmeisesti sinulla on jonkinlainen soputumiskriisi. Suosittelisin oikeesti miettimään onko sulla huono itsetunto vai mikä?

huono itsetunto jo olen huolissani ystävän rahasotkuista? En ihan heti osaa noita kahta asiaa toisiinsa yhdistää kyllä.
 
ei voi olla totta
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Että ovat typeriä kun ajavat kalliilla autolla mutta asuvat vuokralla.
Miksi vuokralla asujan pitäisi ajaa huonolla ja vanhalla röttelöllä...?
No ei varmaan tarkottanu tuota vaan sitä, että ennemmin ite käyttäs kalliiseen autoon käytetyt rahat asuntoon... Mut kuten yleensäkin, jokainen tyylillään. Mie kauhistuin ite, kun tajusin miten paljon oltiin vuokraa jo maksettu - onneksi ei enää tarvitse.
No tuota noin...

Autolaina ja asuntolaina on nyt 2 aivan eriasiaa.

Me asutaan vuokralla ja autolainaa on 27000euroa, mutta taas asuntolainaa ei oltas saatu kuin 80000euroa, eipä sillä hinnalla täältä saa omaa taloa mistään!
 
Ajattelen heidän asuvan siinä väliaikaisesti. Mutta jos asumismuoto on pysyvä, niin mielestäni, jos he eivät ole erityisen rikkaita, he eivät välttämättä ole järkeäviä, koska sijoitus omaan asuntoon on paljon järkevämpi ratkaisu, kuin sijoitus autoon, jonka hinta laskee kuin lehmänhäntä.
 

Yhteistyössä