Mitä asioita olet tajunnut vähän "myöhässä"?

  • Viestiketjun aloittaja Onneton tunari
  • Ensimmäinen viesti
Pienenä luulin kun aikuiset puhuivat että: "Poliisi antaa sakot!" että kaatavat kahvipannusta porot niskaan kun on ollut tuhmana....Yritin sitten paniikissa muistella että kummalla puolella tietä sitä pyörällä pitikään ajaa ettei saa sakkoja :D
Meillä keitettiin pannukahvia ja pannun pohjalle jäi sakat/sakot.
 
vier
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
mulla
Mulla meni tosi pitkään ennenkuin tajusin että mitä lukee sähköpostissa kun jostakin firmasta tulee esimerkiksi tilausvahvistus ja siinä lähettäjänä on noreply@firma.fi. Mä mietin aina että mikä ihmeen noreply, onko se jokin firman nimi tms. kunnes tajusin että sehän on siis no reply...
 
  • Tykkää
Reactions: Eragon
junttijustiina
Koluikäisenä sain ulkomaalaisen kirjekaverin, en muista miten ja mistä niitä saatiin. mutta kuitenkin...
Kerroinpa sitten omasta maastani, että täällä on hyvin tasaista, kun meidän kansallislaulussakin lauletaan "ei laaksoa ei kukkulaa".

Koskaan ei tullut vastausta kirjeseeni. Miksiköhän?
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
"tiuhti"
itse ihmettelin ihan viime vuoteen asti että miksi "enkeli taivaan lausui näin" laulun alussa kerrotaan että enkeli lausui taivaan jollain tietyllä tavalla (jota ei edes sitten eritellä kummemmin.).... kunnes tajusin et puhehan on taivaan enkelistä, joka sitten lausui jotain.
 
"piupiu"
Mä aina ihmettelin, että kun tosi monen kampaamon nimi on Salon 'jotain', että hemmetti toi "Salon" -ketju on iso (onkohan se perustajan sukunimi vai sen kaupungin mukaan vai mitä helvettiä..). Kunnes sitten vähän päälle parikymppisenä lamppu ilahduttavasti syttyi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: mamacita_
helsinkiläinen
T:mi. Luulin että se on lyhennys nimestä Taimi. Oli siis tosi paljon yrityksiä joiden omistajan etunimi oli Taimi...
Vasta myöhäisellä aikuisiällä sain ymmärrykseeni asian oikein laidan. :)
Minä luulin että se T:mi tarkoittaa tiimiä.

Ja aikuiseksi asti luulin, että synnytys on pelkkää ponnistamista. Vähän siis ihmettelin kertomuksia 10, 15 tai 20 tunnin synnytyksistä... Huh...

Sitten selvisi, että synnytyksessä on eri vaiheita. Ja sitten myöhemmin selvisi edelleen, etteivät ne tunnit kuitenkaan niin leppoisia ole vaikkei olisikaan kokoaikaista ponnistamista...
 
"Siru"
Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen;25176040:
Minä luulin että se T:mi tarkoittaa tiimiä.

Ja aikuiseksi asti luulin, että synnytys on pelkkää ponnistamista. Vähän siis ihmettelin kertomuksia 10, 15 tai 20 tunnin synnytyksistä... Huh...

Sitten selvisi, että synnytyksessä on eri vaiheita. Ja sitten myöhemmin selvisi edelleen, etteivät ne tunnit kuitenkaan niin leppoisia ole vaikkei olisikaan kokoaikaista ponnistamista...
Sama täällä. Telkkarista kun oli saanut sen kuvan, että synnytys on just sitä hiki päässä ponnistamista. Mietin, että miten joku voi jaksaa sitä tunti tolkulla. Ajattelin, että ensin menee vedet ja sitten se lapsi jo tuleekin = ruvetaan ponnistamaan :D.

Kun selvisi, että ponnistusvaihe voi olla muutamassa minuutissa ohi, ajattelin, että kyllä sitä nyt aina hetken kestää ja jaksaa. Selvisi tosiaan aika paljon myöhemmin, että se hiton avautumisvaihehan on se kivuliain ja ikävin homma.
 
Nosto
Nosto!

...Josta puheen ollen: Ehdin lukea keskustelupalstoja aika pitkään, ennen kuin selvisi, mitä "nosto" tarkoittaa. Aina silloin tällöin keskustelussa joku sanoi "nostan" tai "up" ja ajattelin, että se on varmaan jonkinlainen suosionosoitus hyvälle keskustelulle, vähän kuin peukalonnosto. Kunnes joku sanoi kerrankin suoraan ja selvästi, että "nostanpa tämän keskustelun taas etusivulle" tjsp...
 
outs
aika vasta älysin mitä tarkoitetaan, kun lehtijutussa puhutaan "kansallispukuun pukeutuneesta henkilöstä".. Mielikuvani oli että henkilö kulkee esimerkiksi Kainuun tai Peräpohjolan tms kansallispuvussa. Tunsin itteni ihan hölmöksi kun hoksasin jutun. Olin jo ihmetellyt että onko kansallispukujen suosio taas nousussa :)
 
aika vasta älysin mitä tarkoitetaan, kun lehtijutussa puhutaan "kansallispukuun pukeutuneesta henkilöstä".. Mielikuvani oli että henkilö kulkee esimerkiksi Kainuun tai Peräpohjolan tms kansallispuvussa. Tunsin itteni ihan hölmöksi kun hoksasin jutun. Olin jo ihmetellyt että onko kansallispukujen suosio taas nousussa :)
Olen nyt kai vähän hidas... Mutta mitä tuo kansallispukuun pukeutunut hlö sitten tarkoittaa?
 
jup jup
Eiii, apua, siis ihanko oikeasti!? :D. Anteeksi, ei millään pahalla todellakaan!

Itse luulin joskus tokaluokkalaisena että kun menkat alkaa, niin se on sitten yhtä veren tuloa vaihdevuosiin asti 365 pv vuodessa :D.
Ex-avomies ikää tosin 23v sillon joskus, seurustelun alussa ja mies vähän naisten kanssa tekemisissä ainakaan pidemmissä vakisuhteissa, kysyi samaa vuotaako naiset aina hautaan saakka kuukautisvuotoa... juu vuotaa tietysti.
 

Yhteistyössä