Mitä aurinkorasvaa?

Mitä aurinkorasvaa olette käyttäneet vauvoillanne? Poika nyt 9,5kk ja kesäksi pitäisi hankkia joku aurinkorasva suojaamaan herkkkää ihoa, kun ei koko ajan voi olla pitkähihaisella ja -lahkeisellakaan jos hellettä paljon...
Sen tiedän että ei saa olla kemiallisia suodattimia vaan fysikaalisia.
Kokemuksia! :flower: B)
 
Mä ostin tytölle ulkomaanreissulle apteekista Vichyn 50+ enfants -aurinkorasvan. Eli on siis juuri fysikaalinen suoja aurinkoa vastaan, sen lisäksi on sekä veden- että hiekankestävä. Otin vielä sen spray-pullon ja oli todella kätevä =) lyhyen käyttökokemuksen perusteella suosittelen ja samaa aion käyttää täälläkin kesällä! Maksoi muistaakseni 19e.

Lisään vielä että toimi kyllä todella hyvin, reissussa oli n.28 astetta varjossa melkein joka päivä ja pakko oli pitää tytöllä sortseja ja hihattomia paitoja välillä, eikä kertaakaan palanut tai edes ruskettunut iho yhtään!<br><br>
 
meidän neuvolantäti sanoi (30 vuoden kokemus) että voi laittaa alkaen 6kk. ja että on parempi laittaa kuin vaihtoehtona on palaminan. Apteekista myös kyselin niin saman sanoivat (itsellä oli lapsia) ostin eucerinin kids 25 suojakertoimella. siinä on sitä sinkkiä niinku vauvarasvoissa muutenkin. humpuukkia toi liika varominen sanon mä. rasvataanhan vauvoja muutenkin. :whistle:
 
Minulle sanottiin neuvolassa,että saa käyttää (tyttö nyt onkin jo 1v.),mutta liikaa siihen ei pidä luottaa,eli lisäksi olisi hyvä pitää jotain vaatetta suojana ja vältellä aamu-/keskipäivän aurinkoa.
Aion kyllä mennä apteekista ostamaan jonkunlaista,laitelkaahan vinkkejä ja hintatietojakin lisää... B)
 
Tuo käyttö"kielto" koskee kemiallisia aurinkorasvoja, ei fysikaalisella suojalla varustettuja erityisesti lapsille tarkoitettuja. Myös kemiallisen suojan sisältävän rasvan käyttö on parempi kuin että ei käytä suojaa ollenkaan (siis jos ei vaikka ole saatavilla). Mutta pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet ja kunnon hattu ovat kaikkein parhaimmat suojat pienelle.
 
Mun neuvolassa oli kans ehdoton jyrkkä kommentti : ei mitään aurinkorasvoja alle 1v vauvalle. Liian tujuja vauvan iholle.
Ja onhan ne aika tököttejä.
Vauvat pidetään varjossa ja suojataan vaatteilla silloin kun ei ole siihen mahdollisuutta.

 

Yhteistyössä