Mitä D-vitamiinia annat lapselle? Tipat vai tabletti

  • Viestiketjun aloittaja D-vitskut
  • Ensimmäinen viesti
D-vitskut
Neuvolan täti ohjeisti minua antamaan 1v4kk lapselleni d-vitamiinia tabletteina tippojen sijaan.. Annatteko jo noin pienelle tablettina? Mikä merkki käytössä?

Kiitos!
 
Musta Aurinko
Kokeilkaas Musta Aurinko nimisiä salmiakin makuisia tabletteja. Uppoo kuin häkä lapsille. Ne söis vaikka koko purkin jos saisivat. Apteekista löytyy.

Meillä nuorempi oli joku 1,5v kun oli pakko saada samaa kuin isoveli ja siihen jäi tipat kerrasta.
 
tiiteni harmaana
Annan sekä 6-vuotiaalle, että puolitoistavuotiaalle tippoja. Bioteekin TEHO-D-tipat on vahvoja. Yhdessä tipassa on 10 mikrogrammaa, joten pullo riittää pitkään. Tätä mulle suositeltiin luontaistuotekaupassa kun vatsavaivainen oli tuo pienempi aikanaa. On myös hyvin imeytyvää eikä sisällä turhia ylimääräisiä aineita.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27983712]Annan möllerin pikkukaloja, niissä tulee kalaöljy ja d-vitamiini kerralla ja uppoavat hyvin 2-vuotiaalle.[/QUOTE]

Meillä sama, mutta annan näiden lisäksi välillä myös 10 mikrogrammaa sisältäviä tabletteja d-vitamiinia erikseen.
 
"vieras"
Noin 2-vuotiaasta on meillä lapset syönyt Yliopiston apteekin oman tuotemerkin D-vitamiinia. Vauvana tietysti oli tipat, mutta heti kun olin varma, etteivät tukehdu pilleriin, siiryimme siihen. Koko perheemme syö samaa tuotetta.
 
"vieras"
tabletteihin siirryttiin kun lapsi oli jotain 1v2kk. Tippojen saaminen suuhun oli vaikeaa, mutta tabletit tuo pureskelee ihan innoissaan, ottaisi lisääkin jos annettaisi.
 
tiiteni harmaana
[QUOTE="vieras";27983868]tabletteihin siirryttiin kun lapsi oli jotain 1v2kk. Tippojen saaminen suuhun oli vaikeaa, mutta tabletit tuo pureskelee ihan innoissaan, ottaisi lisääkin jos annettaisi.[/QUOTE]

Miten niin vaikeaa? Tipat lusikkaan (vaikka aamupuurolusikkaan) ja lusikka suuhun!
 
Ja pakko myöntää, et mä olin niin paska äiti, etten antanu kummallekaan tippoja. Ne oli niiiiin hankalia, maistui kamalalle ja aiheutti vatsavaivoja, eli meidän lapset on alkaneet saada D-vitamiinia vasta reilussa vuoden iässä kun ovat oppineet ensin syömään purutabletteja ja nyt nielemään.
 

Yhteistyössä