Mitä ehkäisyä suosittelette???

Nyt on tullut ajankohtaiseksi minulle tuo ehkäisy asia...
Mitä te suosittelette??
Olen miettinyt kierukkaa tai minipillereitä...
Olen kuullut että kierukan haittavaikutuksia on runsaamat ja kivuliaammat menkat, onko näin? Onko ne yleisiä??
Mulla on normaalistikin olllut runsaat ja kivuliaat menkat ja se siinä kierukan otossa pelottaakin...
Onko joku kokeillut ehkäisylaastaria? Tai sitä ihon alle laitettavaa kapselia??
Kiitos vastauksista..
 
Hanskin mamma harmaa
itse olen syönyt Harmonet-nimisiä pillereitä ja mulle on sopineet hyvin... tää suositteluasia on vähän hankala kun joku sopii toiselle ja toiselle ei lainkaan. Tiedän et joillekin on tullu Harmoneteista tosi pahoja sivuvaikutuksia..
 
Hannie
Mulla on laastari ja se sopii hyvin.Helppokäyttönen,kun ei tarvi joka päivä muistaa vaan vaihto kerta vkoon riittää.Pysyy paikallaankin hyvin saunassa,liikkuessa jne..menkatkin rauhottui siitä.
 
mia
mulla rengas jo toista vuotta ja on ollut mulle p+aras ehkäisy. aiemmin pillerit vaikka monia kokeilin, aiheutti pahoinvointia, oksentelua päänsärkyä yms. nyt ei mitään,. ja ihanaa kun ei tartte muistaa kuin kerran kuussa laittaa ja toisen kerran ottaa pois. eli helppo. javaikka lapsiakin on tehty pari, niin ei ole ainakaan vielä ollut paikat niin löysät että rengas itestään olisi pois tippunut. ja kun on kunnolla laittanut paikalleen niin ei tunnu missään. kokeilun arvoinen. niin ja ennen runsaat menkat lyheni kolmeen päivään :)

ja kuten mikään muukaan ehkäisy, niin kaikki ei sovi kaikille.
 
Kierukat, varsinkin jos olet juuri synnyttänyt.
Kuparikierukasta saattaa menkkavuoto ja kivut lisääntyä, On vaan halvempi, noin 35?
Hormoonikierukka voi jopa lopettaa menkat kokonaan viideksi vuodeksi. Sopii myös imettävälle naiselle. Hinta noin 165?
 
syysmamma-82 harmaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2004 klo 23:56 Hanskin mamma harmaa kirjoitti:
itse olen syönyt Harmonet-nimisiä pillereitä ja mulle on sopineet hyvin... tää suositteluasia on vähän hankala kun joku sopii toiselle ja toiselle ei lainkaan. Tiedän et joillekin on tullu Harmoneteista tosi pahoja sivuvaikutuksia..
joo mä tulin harmoneteista toooosi agressiiviseks ja vaihdoin marveloniin..nyt vähän kelju mieli kun eivät nvolas ees ehdottanu laastaria(en ennen tiennyt sellasest ees)..aika huono muistamaan noitten pillerien kans..
 
minäkin kehun tuota nuvaring rengasta, sitä kun ei usein tarvitse muistaa. ei tosin mullekaan lääkäri olisi edes ehdottanut kun sen verran uusi juttu ettei itse kunnolla tiennyt. vaan ite kysyimn ja sain ja olen tykännyt. kohta vuoden verran ollut käytössä
 
nainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2004 klo 23:56 Hanskin mamma harmaa kirjoitti:
itse olen syönyt Harmonet-nimisiä pillereitä ja mulle on sopineet hyvin... tää suositteluasia on vähän hankala kun joku sopii toiselle ja toiselle ei lainkaan. Tiedän et joillekin on tullu Harmoneteista tosi pahoja sivuvaikutuksia..
mä oon syöny noita joskus 3kk,mut lääkäri halus vaihtaa ne jostain syystä merciloniin,ite en ois halunnu. mut nyt onki masuasukki masus mut ku se pois tulee ni aijon kysyy noita uuestaan..
 
Mä suosittelen ehdottomasti ehkäisypiikkiä!!!! Ei tarvi muistaa muuta, kun kolmen kuukauden välein käydä se ottamassa! Ja menkkoja ei oo näkyny eikä kuulunu enää!
Minipillereistä tuli mulle ainaski tiputtelua, joka ei loppunu ollenkaan! Se ongelma poistu samana päivänä, kun kävin piikin ottamassa!
Niin ja sopii käytettäväksi myös imetyksen aikana ja on halpakin 7,80e/3kk!

 
mami2003
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 17:03 Hennuska04 kirjoitti:
Mä suosittelen ehdottomasti ehkäisypiikkiä!!!! Ei tarvi muistaa muuta, kun kolmen kuukauden välein käydä se ottamassa! Ja menkkoja ei oo näkyny eikä kuulunu enää!
Minipillereistä tuli mulle ainaski tiputtelua, joka ei loppunu ollenkaan! Se ongelma poistu samana päivänä, kun kävin piikin ottamassa!
Niin ja sopii käytettäväksi myös imetyksen aikana ja on halpakin 7,80e/3kk!
Tuota vaihtoehtoa mulle ei ole kerrotukkaan!! HÖH :ashamed: Kuulostaa mahdottoman mukavalta! Onko ollut mitään negatiivisia sivuvaikutuksia?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 17:03 Hennuska04 kirjoitti:
Mä suosittelen ehdottomasti ehkäisypiikkiä!!!! Ei tarvi muistaa muuta, kun kolmen kuukauden välein käydä se ottamassa! Ja menkkoja ei oo näkyny eikä kuulunu enää!
Minipillereistä tuli mulle ainaski tiputtelua, joka ei loppunu ollenkaan! Se ongelma poistu samana päivänä, kun kävin piikin ottamassa!
Niin ja sopii käytettäväksi myös imetyksen aikana ja on halpakin 7,80e/3kk!
Minäkään en ole tollaisesta ennen kuullut?
Onko siinä jotain haitta vaikutuksia?? Kuinka varma ehkäisy keino se on??
 
piikissä samat haitat kun pillereissä eli jos pillerit ei sovi niin ei kannata kokeilla koska vaikutus ei lakkaa kun vasta sitten 3kk päästä. kaverilla kävi juuri niin. oksenteli kolmisen kuukautta päivittäin.
mutta jos pilsujen kanssa ei oo ongelmia niin ok
 
Ehkäisyrengasta suosittelen!!!
Helppokäyttöinen ja ei tarvitse muistaa kuin kolmen viikon välein pois ja viikon päästä uusi. Mulle ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Pillereistä mulle tuli ihan huomaamatta kymppi kilo lisää painoa ja mielialat vaihteli, mut renkaaseen olen ollut tyytyväinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 17:20 mami2003 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 17:03 Hennuska04 kirjoitti:
Mä suosittelen ehdottomasti ehkäisypiikkiä!!!! Ei tarvi muistaa muuta, kun kolmen kuukauden välein käydä se ottamassa! Ja menkkoja ei oo näkyny eikä kuulunu enää!
Minipillereistä tuli mulle ainaski tiputtelua, joka ei loppunu ollenkaan! Se ongelma poistu samana päivänä, kun kävin piikin ottamassa!
Niin ja sopii käytettäväksi myös imetyksen aikana ja on halpakin 7,80e/3kk!
Tuota vaihtoehtoa mulle ei ole kerrotukkaan!! HÖH :ashamed: Kuulostaa mahdottoman mukavalta! Onko ollut mitään negatiivisia sivuvaikutuksia?
Mulle ei oo tullut kyllä mitään negatiivisia vaikutuksia ja tosiaan vieläkään ei menkkoja oo kuulunut! Tosin ennen raskautta mulle sopi pillerit hyvin, niistäkään ei tullut mitään oireita! Edelleen suosittelen ehkäisypiikkiä! =)
 
koukero
mulle ei sopinu pillerit,,,välivuodot,huono-olo ja verenpaine.renkaasta tuli välivuotoja cystia.mutta sen on pieni prosentti kelle se ei sovi.nyt hormonikierukka.menkat runsaat kuten ollu aina ollu kohta vuoden ja nyt tuntuu ettei ole ollu välivuotoja peräti 2kk no kierto oli nyt peräti 29 yleensä 23.jos tämä nyt sopis harkitsen kyllä streilisaatioita jos päätän että en varmasti kolmatta lasta toivo.
 
kuutyttö
Tällä hetkellä minä käytän nuva ring ehkäisyrengasta ja se on ollut kaikin puolin hyvä, helppo eikä sivuvaikutuksia juuri ollenkaa, ei myöskään tunnu yhdynnän aikana, paitsi joskus.
Lääkäri sanoi minulle, että ehkäisyrenkaassa ja laastarissa ei ole muuta eroa, kun rengas on rengas ja laastari on laastari, et kummasta, vaan tykkää enemmän. Mitkään e-pillerit eikä minipillerit ei ole käyny, kun tulee, niin hirvee migreeni... kierukkaakaan en voi käyttää eli rengas ja laastari melkeimpä ainoat.
 

Yhteistyössä