Mitä evästä sairaalakassiin?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:02 Arjaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 08:01 Mansku kirjoitti:
No mulla on vähän huonot fiilikset ekasta synnärireissusta, silloin piti lähteä tyksiin synnyttämään ja me asutaan porissa...mitään evästä ei ehditty ottaa mukaan, ei edes juotavaa.

Iltapäivällä neljän aikaan alkoi supistukset, siitä lähdettiin sairaalaan, illalla klo 22 poika syntyi, syötävää juu tuotiin synnytyksen jälkeen 2 LEIVÄNKÄNTTYÄ, VÄHÄN VOITA PÄÄLLE!!!! ne sitten piti jakaa miehen kanssa, molemmilla tietty hirveä nälkä, ei se auttanu kuin kärvistellä aamuun.

Mutta että tuon jälkeen aion todellakin ottaa omat eväät, sen mitä nyt lähtiessä ehtii mukaan kaappaamaan, luultavasti hedelmiä.

En nyt ihan voileipiä ala vääntämään, mut jotain pitää varmuuden vuoksi olla.

Tämän toisen synnytän luultavasti ihan täällä porissa, että sen puoleen...täällä on edes vähän paremmat eväät.
Tiedätkös mitä täällä Porissa synnytyksen aikana/jälkeen tarjotaan ja kuinka paljon? Saako isä mitään? =)
Meille kun ei noista asioista ole puhuttu... :/
Ei mullekaan noista ole varsinaisesti kerrottu, mutta olin vasta siellä 3 päivää osastolla tarkkailtavana supistusten takia, silloin tuli syötyä sairaalan pöperöitä ja oli ne ainakin paremmat kuin tyksissä ja riittävästi sai :)

Tietty sillä on varmaan paljon merkitystä, että synnyttääkö päivällä vai illalla/yöllä, päivällä saa varmasti lounaat ja muut jos siihen aikaan sattuu olemaan synnyttämässä...tai siis tuskin äiti itse mitään syö, ennenkuin vasta synnytyksen jälkeen, mutta mies.

Jokatapauksessa meilläkin nyt helpompi kun saa synnyttää täällä kotipaikkakunnalla (toivottavasti), mies pääsee vaikka pikaisesti kotiin syömään, jos synnytys sattuisi pitkäksi venähtämään.

Mun mielestä siinä ei ole mitään kummallista, jos haluaa vähän pakata hedelmiä mukaan sairaalaan tms. ei ne sairaalan ruuat aina niin herkkua ole, kiva kun on itellä jotain välipalaa mukana.

Tässä ketjussa tuntuu tosi moni naureskelevan koko eväs kysymykselle, mutta en ole edes ainoa joka täällä on moista kysyny, sitäpaitsi sairaalasta on käsketty ottaa miehelle omat eväät.

Joten meitä on kai moneen junaan, toiset haluaa jotain pikku purtavaa ja toiset taas pärjää ilman, mutta ei kai tätä asiaa nyt niin kovasti tarttis kummastella.

 
[/i]Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu, mutta miksi kaikki tuntuvat ottavan kauhean sokerisia eväitä? Pillimehuja, suklaata, karkkia... Saahan noilla verensokerin nousemaan ja energiaa äkkiä, mutta siitä vasta huono ja heikko olo tulee kun verensokeri laskee yhtä nopeasti.

Meillä ainakin on sanottu että ottakaa suklaata mukaan että saa sitä nopeaa energiaa
 
[/i]Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu, mutta miksi kaikki tuntuvat ottavan kauhean sokerisia eväitä? Pillimehuja, suklaata, karkkia... Saahan noilla verensokerin nousemaan ja energiaa äkkiä, mutta siitä vasta huono ja heikko olo tulee kun verensokeri laskee yhtä nopeasti.

Meillä ainakin on sanottu että ottakaa suklaata mukaan että saa sitä nopeaa energiaa


Niin ja tuskin sitä tulee tuskissaan kokonaista levyä vedettyä, hyvä jos pari palaa saa alas...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:02 Mansku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:02 Arjaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 08:01 Mansku kirjoitti:
No mulla on vähän huonot fiilikset ekasta synnärireissusta, silloin piti lähteä tyksiin synnyttämään ja me asutaan porissa...mitään evästä ei ehditty ottaa mukaan, ei edes juotavaa.

Iltapäivällä neljän aikaan alkoi supistukset, siitä lähdettiin sairaalaan, illalla klo 22 poika syntyi, syötävää juu tuotiin synnytyksen jälkeen 2 LEIVÄNKÄNTTYÄ, VÄHÄN VOITA PÄÄLLE!!!! ne sitten piti jakaa miehen kanssa, molemmilla tietty hirveä nälkä, ei se auttanu kuin kärvistellä aamuun.

Mutta että tuon jälkeen aion todellakin ottaa omat eväät, sen mitä nyt lähtiessä ehtii mukaan kaappaamaan, luultavasti hedelmiä.

En nyt ihan voileipiä ala vääntämään, mut jotain pitää varmuuden vuoksi olla.

Tämän toisen synnytän luultavasti ihan täällä porissa, että sen puoleen...täällä on edes vähän paremmat eväät.
Tiedätkös mitä täällä Porissa synnytyksen aikana/jälkeen tarjotaan ja kuinka paljon? Saako isä mitään? =)
Meille kun ei noista asioista ole puhuttu... :/
Ei mullekaan noista ole varsinaisesti kerrottu, mutta olin vasta siellä 3 päivää osastolla tarkkailtavana supistusten takia, silloin tuli syötyä sairaalan pöperöitä ja oli ne ainakin paremmat kuin tyksissä ja riittävästi sai :)

Tietty sillä on varmaan paljon merkitystä, että synnyttääkö päivällä vai illalla/yöllä, päivällä saa varmasti lounaat ja muut jos siihen aikaan sattuu olemaan synnyttämässä...tai siis tuskin äiti itse mitään syö, ennenkuin vasta synnytyksen jälkeen, mutta mies.

Jokatapauksessa meilläkin nyt helpompi kun saa synnyttää täällä kotipaikkakunnalla (toivottavasti), mies pääsee vaikka pikaisesti kotiin syömään, jos synnytys sattuisi pitkäksi venähtämään.

Mun mielestä siinä ei ole mitään kummallista, jos haluaa vähän pakata hedelmiä mukaan sairaalaan tms. ei ne sairaalan ruuat aina niin herkkua ole, kiva kun on itellä jotain välipalaa mukana.

Tässä ketjussa tuntuu tosi moni naureskelevan koko eväs kysymykselle, mutta en ole edes ainoa joka täällä on moista kysyny, sitäpaitsi sairaalasta on käsketty ottaa miehelle omat eväät.

Joten meitä on kai moneen junaan, toiset haluaa jotain pikku purtavaa ja toiset taas pärjää ilman, mutta ei kai tätä asiaa nyt niin kovasti tarttis kummastella.
Kyllä minullakin tuolla laukussa on pillimehuja ja ISO karkkipussi :p ymmärrän tuon eväsjutun ihan täysin, itse en vain oikein tiedä mitä ottaisi... Miehellä kestää kotimatka alle 5min/suunta, joten hän pääsee pikaisesti kotiin syömään.

Miehen äiti on keskussairaalan keittiössä töissä, joten jos päiväsaikaan sairaalassa ollaan, niin hän pääsee äitinsä helmoihin ruokittavaksi ;) Mielestäni satks:n ruoat ovat ihan hyviä, jos vähän vaikka lisää suolaa...

mutta tosiaan, voisihan sitä esim. jotain hedelmiä pitää varalla... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:32 Sisi kirjoitti:
[/i]Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu, mutta miksi kaikki tuntuvat ottavan kauhean sokerisia eväitä? Pillimehuja, suklaata, karkkia... Saahan noilla verensokerin nousemaan ja energiaa äkkiä, mutta siitä vasta huono ja heikko olo tulee kun verensokeri laskee yhtä nopeasti.

Meillä ainakin on sanottu että ottakaa suklaata mukaan että saa sitä nopeaa energiaa


Niin ja tuskin sitä tulee tuskissaan kokonaista levyä vedettyä, hyvä jos pari palaa saa alas...



Ei tosiaankaan tule syötyä paljoa
 
tuli vaan mieleen porissa kerran synnyttäneenä... siellä loppui aina ruoka kesken lapsivuodeosastolla. jonon viimeiset jäivät useasti ihan luumumehu / persilija linjalle kun kaikki ruoka, siis ihan kaikki leipiä myöten loppui kesken. neljä ppäivää siellä vietin ja niistä kolmena loppui kesken. en tiedä oliko osasto jotenkin täynnä vai mikä ihme mättäs. meillä oli mukana leipävehkeet, jotka synnärin jälkeen siirrettiin osaston jääkaappiin ja tuli tosi tarpeeseen. nälkähän siellä oli koko ajan kun ruokaa oli vähän ja maidon nousut ja kaikki.
itse synnytyksessä riitti pillimehut. mies kyllä kävi itselleen leipiä ja kahvia keittämässä jossaikin välissä, synnytys kesti 18 h eikä miehelle mitään tarjottu. sitten kun lapsi oli syntynyt saimme molemmat voileivät ja kahvit. ja kylläpä ne maistuikin urakan päätteeksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 08:01 Mansku kirjoitti:
No mulla on vähän huonot fiilikset ekasta synnärireissusta, silloin piti lähteä tyksiin synnyttämään ja me asutaan porissa...mitään evästä ei ehditty ottaa mukaan, ei edes juotavaa.

Iltapäivällä neljän aikaan alkoi supistukset, siitä lähdettiin sairaalaan, illalla klo 22 poika syntyi, syötävää juu tuotiin synnytyksen jälkeen 2 LEIVÄNKÄNTTYÄ, VÄHÄN VOITA PÄÄLLE!!!! ne sitten piti jakaa miehen kanssa, molemmilla tietty hirveä nälkä, ei se auttanu kuin kärvistellä aamuun.
TYKSissä äiti saa synnytyksen ja imetyksen jälkeen kyllä ihan kunnon aamiaisen (tai no, mulle se oli aamiainen, jollekin välipala...). Leipää, jugurttia, mehua ja kahvia/teetä.
Isälle siellä ei tosiaan oo varattu mitään, mutta se kyllä kerrotaan etukäteen - tietty tuossa teidän tilanteessa siitä ei olis ollu apua...

Se riippuu äidin voinnista, synnäristä, synnytyksen edistymisestä sun muusta että saako syödä vai ei.
 

Yhteistyössä