Mitä hel*etin toukkia mun keittiössä on?!? :O

Muoviastiakaapissa säilytetään myös kissan kuivaruokaa, sekä koiran aktivointileluja.

Siivosin nyt tuota kaappia ja yhden aktivointilelun sisällä oli muutama toukka. Osa ainakin oli kuolleita mutta en tiedä oliko kaikki. Ällöttävää!!! Mitä ne on ja pitääkö nyt myrkyttää koko talo vai riittääkö kunnon siivous?

Ne oli sellaisia pieniä, ehkä 1-1,5 cm pituisia vaaleita toukkia.

:O:O:O:O:O:O

 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23270836]Sokeritoukkia? Kuolleena voi olla ne piikit irronneet.[/QUOTE]

Ne on niin ällöjä etten perehntynyt oliko piikkejä vai ei. Siis voi että miten mua ällöttää...nyt tekee mieli raapia koko kroppaa ja äsken hyppesin metrin taaksepäin, kun olin näkevinäni sellaisen toukan tässä näppiksilläkin! No ei ollut toukka, mutta iteni tuntien sätkyn nyt sitten seuraavan viikon.

ARGH!

Mutta eikö ne sokeritoukat ole niitä pisaran mallisia joita voi olla pesuhuoneessa vanhemmissa taloissa? Ei se semmosia olleet, vaan luonnonvalkoisia ja ihan toukan mallisia...semmosia lyhkäsiä matoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ne on niitä;23270861:
Ne on helvetintoukkia, kasvavat isoiksi karvaisiksi joilla on kaksi sarvea päässä ja terävät hampaat.
ja ne kasvaa yhdessä yössä! No ei vaiskaan. Millainen se riisihärö onkaan? Sitä on joskus jauhoissa sun muissa kuivaelintarvikkeissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23270848:
Ei kai sulla ole ollut siinä aktivointipallossa mitään lihaa?
Kun muistais että mitä on ollut. Kyseessä on Dog Spinny, eli sellainen lauta. Mä muistan kyllä että siinä on ollut koirien kuivamuonaa, mutta on siinä makkaraakin saattanut olla. En tosiaan muista kun ei olla hetkeen käytetty. Eikä näköjään käytetä jatkossakaan. Nyt se on pihalla ja mies saa roudata sen roskiin kun tule töistä.
 
"vieras"
Ne on niin ällöjä etten perehntynyt oliko piikkejä vai ei. Siis voi että miten mua ällöttää...nyt tekee mieli raapia koko kroppaa ja äsken hyppesin metrin taaksepäin, kun olin näkevinäni sellaisen toukan tässä näppiksilläkin! No ei ollut toukka, mutta iteni tuntien sätkyn nyt sitten seuraavan viikon.

ARGH!

Mutta eikö ne sokeritoukat ole niitä pisaran mallisia joita voi olla pesuhuoneessa vanhemmissa taloissa? Ei se semmosia olleet, vaan luonnonvalkoisia ja ihan toukan mallisia...semmosia lyhkäsiä matoja.
Meillä oli niitä sekä vessassa että keittiössä 2000-luvulla rakennetussa talossa.
 
Olivatkohan keittiökoisia? Oletko nähnyt lentelevät sellaisia koin näköisiä öttiäisiä keittiössä? Ne munivat ja sitten lopputulema on just 1-1,5 cm vaaleanruskeita toukkia. Kannattaa katsoa kaikki kuivatuotteet läpi, sillä lisääntyvät helposti. Kaikki pilantuneet ruuat heitetään pois ja jatkossa ostetaan purkkeja, joissa on kannet ja säilytetään ruokaa niissä. Voi olla pitkäkestoinenkin vaiva. Meillä kävi ihan myrkkymieskin, mutta ei ole vielä auttanut. Noi ötökät ei välttämättä tule huonosta hygieniasta, vaan esim. kaupassa voi olla joku pilaantunut jauhopussi yms. Ja öttiäiset voivat myös kulkeutua asunnosta toiseen kerrostalossa rakenteiden kautta..... Tsemppiä taisteluun!
 
Keittiönoita
Kun muistais että mitä on ollut. Kyseessä on Dog Spinny, eli sellainen lauta. Mä muistan kyllä että siinä on ollut koirien kuivamuonaa, mutta on siinä makkaraakin saattanut olla. En tosiaan muista kun ei olla hetkeen käytetty. Eikä näköjään käytetä jatkossakaan. Nyt se on pihalla ja mies saa roudata sen roskiin kun tule töistä.
Meillä puudeli jemmasi aikoinaan luun ja kun se löytyi, luussa oli kuvailemasi kaltaisia toukkia :x Onneksi jemmapaikka oli takapihalla eikä sisällä.
 
Koitin googletella mutta mun mielestä ne näyttää kaikki samalta.

Mitään lenteleviä tyyppejä ei ole näkynyt, eikä kuoriaisiakaan.

Vanhentuneita elintarvikkeitakaan ei pitäisi olla ja ihmisten ruoka ei sijaistse tuossa kaapissa, mutta käyn kaikki nyt läpi.
 
Otin kuvan...kippasin yhden toukan ikkunanpieleen niin erottuu väri paremmin. Tosin tyyppi taitaa olla tässä kanttuvei, eli kai väärinpäin.

En uskaltanut tonkia enempää mutta ne mitä näin, oli kuolleita kaikki.

 

Yhteistyössä