mitä hemmetin ammatteja teillä oikein on?

  • Viestiketjun aloittaja Taare
  • Ensimmäinen viesti
Taare
jos joku tuhannen palkka verojen jälkeen on pieni :eek: ja mitä ihmeen tukia saatte jos lasten kanssa kotona olemisella saa 1100? käteen jos sitte niitä lapsia ei oo enempää
 
heh
Mulla tulee vähän ne Honda-mainokset mieleen, kun seurailee keskustelua tällä palstalla.

Keskiverto-otoksena kun täällä porukalla on viimeistä mallia olevat autot, omakotitalot, mies vaan töissä, itse kotihoidontuella, kaksi lasta (tyttö ja poika naturally) ja rahaa vaikka aurinkolomiin...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mulla tulee vähän ne Honda-mainokset mieleen, kun seurailee keskustelua tällä palstalla.

Keskiverto-otoksena kun täällä porukalla on viimeistä mallia olevat autot, omakotitalot, mies vaan töissä, itse kotihoidontuella, kaksi lasta (tyttö ja poika naturally) ja rahaa vaikka aurinkolomiin...
Ja sitten ne samat palstalaiset odottaa tilipäivää kuin kuuta nousevaa, kyselee vinkkejä millä elättää perheen kun käytössä on 20e/viikko ennen lapsilisiä (jotka toisessa ketjussa menee säästöön tai sijoitustilille)
Valittaa muutenkin rahapulaa
 
No mun mielestä 1000e on tosi vähän.
Me asutaan Helsingissä ja oon koulutukseltani restonomi.
Teen oman alani töitä, mutta tällä hetkellä oon hoitovapaalla eikä siitä paljoin fyrkkaa tipu.
Mitään muita tukia ei saada ku normaalit lapsilisät ja kotihoidontuen perusosa sekä kuntalisä.
 
Mischa
Alkuperäinen kirjoittaja Hip Hip Hippo:
Ota huomioon, et moni asuu pk-seudulla, jossa palkat aika paljon korkeammat, kuin muualla. Johtuen kai siitä, et myös asumiskustannukset korkeat. Mun miehellä nousi melkein 40% palkka, kun muutettiin tänne.
Näin on tiukkaa tekee kun jää käteen päälle 1000? ja on velkoja maksettavana.Olen yh.
 
Mä saisin hyvin kilpailutettua yskityisellä palkkaani pk-seudulla lähelle 2500-3000 bruttona. ja täällä Turun seudulla nihkeesti joku voi maksaa 1800-1900 kuussa ja näinkin "cityssä" ollaan täällä Turun seudulla. Eli pk:n palkat on huimia ja pakkohan olla, kun muut kustannukset on kanssa isommat.
 
vieras
Mä saan seuraavat
kotihoidontuki 294,28?/kk, toisesta sisaruksesta 94,09 ?/kk ja isommasta 60,46 ?/kk + kuntalisän 180?/kk = 628,83?, lisäksi tuosta yhdestä tulee erityishoitoraha 361,21?/kk, joka vissiin nyt laskee siihen pienempään 186,28?/kk (kun olen kuulema oppinut hoitamaan)

Eli tukia tulee nyt 990,04?/kk brutto elokuusta sitten noin 200? vähemmän jos kelan päätös tuen laskusta pitää.
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
jos joku tuhannen palkka verojen jälkeen on pieni :eek: ja mitä ihmeen tukia saatte jos lasten kanssa kotona olemisella saa 1100? käteen jos sitte niitä lapsia ei oo enempää
Mä olen sairaanhoitaja. Sain äitiyspäivärahaa puolen vuoden tulojen mukaan. Niihin tuloihin laskettiin lisät (kolmivuoro) ja lomarahat (olin sijainen niin lomia ei ollut vapaana). Sen n.20% maksoin veroa niin käteen jäi siitä ä.rahasta 1100 (olisko ollut pari euroa yli). Tämä oli vielä sen vanhankaavan mukaan, nythän siinä on se nosto.
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ja sitten kaikki ovat itse koulutukseltaan lähihoitajia. :)
Tähän vielä...Hyvin voisi saada lähihoitajakin 1100e ja enempikin ä.rahaa. Vaikka se peruspalkka on n.1650e niin lisät tekee paljon. En mäkään tehnyt viimeseen puoleen vuoteen montaakaan yövuoroa joista sitä rahaa hyvin saisi. Aina puhutaan, että hoitajien palkat on huonot, mutta ei ne nyt ihan onnettomat ole. Riippuu mihin vertaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ja sitten kaikki ovat itse koulutukseltaan lähihoitajia. :)
Tähän vielä...Hyvin voisi saada lähihoitajakin 1100e ja enempikin ä.rahaa. Vaikka se peruspalkka on n.1650e niin lisät tekee paljon. En mäkään tehnyt viimeseen puoleen vuoteen montaakaan yövuoroa joista sitä rahaa hyvin saisi. Aina puhutaan, että hoitajien palkat on huonot, mutta ei ne nyt ihan onnettomat ole. Riippuu mihin vertaa...
Mä en nyt oikein osaa ajatella sitä äitiyslomalla oloa ammattina...voihan sitä äp-rahaa saada vaikka kuin hyvin jos on edelliset tulot olleet hyvät, mä käsitin tän työhön menon tuolla palkalla verrattuna kotona oloon niin että vaihtoehdot on kotihoidontuki/työttömyys/töihin meno tonnilla kuussa. Kun ei itellä ois tullut mieleenkään mennä kesken äitiysloman töihin niin mun mielestä ne äitiysloman/vanhempainvapaan aikana saadut tulot ei kuulu tähän asiaan.

Kotihoidontukihan on kuitenkin kaikille sama, toisin kuin äp/vanhempainraha. Eli kotihoidontuki vs. töissä tonnin kk-palkalla??? Ymmärsikö mua kukaan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ja sitten kaikki ovat itse koulutukseltaan lähihoitajia. :)
Tähän vielä...Hyvin voisi saada lähihoitajakin 1100e ja enempikin ä.rahaa. Vaikka se peruspalkka on n.1650e niin lisät tekee paljon. En mäkään tehnyt viimeseen puoleen vuoteen montaakaan yövuoroa joista sitä rahaa hyvin saisi. Aina puhutaan, että hoitajien palkat on huonot, mutta ei ne nyt ihan onnettomat ole. Riippuu mihin vertaa...
Mä en saa edes yölisiä ja mulla jää enemmän kuin toi. Tai olen mä saanut yölisää max 3h/kk kun menee ennen klo 7 töihin.

Kyllä sillä Helsingissä elää. Jos on kova juhlimaan, polttaa ... niin eihän mikään raha ole silloin tarpeeksi.

 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ja sitten kaikki ovat itse koulutukseltaan lähihoitajia. :)
Tähän vielä...Hyvin voisi saada lähihoitajakin 1100e ja enempikin ä.rahaa. Vaikka se peruspalkka on n.1650e niin lisät tekee paljon. En mäkään tehnyt viimeseen puoleen vuoteen montaakaan yövuoroa joista sitä rahaa hyvin saisi. Aina puhutaan, että hoitajien palkat on huonot, mutta ei ne nyt ihan onnettomat ole. Riippuu mihin vertaa...
Mä en nyt oikein osaa ajatella sitä äitiyslomalla oloa ammattina...voihan sitä äp-rahaa saada vaikka kuin hyvin jos on edelliset tulot olleet hyvät, mä käsitin tän työhön menon tuolla palkalla verrattuna kotona oloon niin että vaihtoehdot on kotihoidontuki/työttömyys/töihin meno tonnilla kuussa. Kun ei itellä ois tullut mieleenkään mennä kesken äitiysloman töihin niin mun mielestä ne äitiysloman/vanhempainvapaan aikana saadut tulot ei kuulu tähän asiaan.

Kotihoidontukihan on kuitenkin kaikille sama, toisin kuin äp/vanhempainraha. Eli kotihoidontuki vs. töissä tonnin kk-palkalla??? Ymmärsikö mua kukaan :whistle:
En mä tainnut nyt ymmärtää. Tuota...Mä tarkoitan että lh voi hyvin saada pelkkää ä.rahaa 1100e kuussa edellisten tulojen mukaan. Tämä 1100e siis ihan kelan rahaa, ei palkkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
1000 euroa käteen on mun mielestä orjapalkka, suoranaista riistoa :eek:
Minen sillä rahalla töitä tekis kuin äärimäisen pakon edessä.
Kävin sentään kouluja yhteensä melkein 8 vuotta.
No mä kävin 1,5 v.
:saint:
En mä vastusta että palkkanousisi mutta en usko että se kauheasti tosta nousee ja mä olen ainakin tiennyt hoitoalan huonot palkat jo ennen kouluun menoa joten en valita. Itse olen ammattini valinnut ja kyllä tällä palkalla elää (saan toki vähän enemmän kuin 1000?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ja sitten kaikki ovat itse koulutukseltaan lähihoitajia. :)
Tähän vielä...Hyvin voisi saada lähihoitajakin 1100e ja enempikin ä.rahaa. Vaikka se peruspalkka on n.1650e niin lisät tekee paljon. En mäkään tehnyt viimeseen puoleen vuoteen montaakaan yövuoroa joista sitä rahaa hyvin saisi. Aina puhutaan, että hoitajien palkat on huonot, mutta ei ne nyt ihan onnettomat ole. Riippuu mihin vertaa...
Mä en nyt oikein osaa ajatella sitä äitiyslomalla oloa ammattina...voihan sitä äp-rahaa saada vaikka kuin hyvin jos on edelliset tulot olleet hyvät, mä käsitin tän työhön menon tuolla palkalla verrattuna kotona oloon niin että vaihtoehdot on kotihoidontuki/työttömyys/töihin meno tonnilla kuussa. Kun ei itellä ois tullut mieleenkään mennä kesken äitiysloman töihin niin mun mielestä ne äitiysloman/vanhempainvapaan aikana saadut tulot ei kuulu tähän asiaan.

Kotihoidontukihan on kuitenkin kaikille sama, toisin kuin äp/vanhempainraha. Eli kotihoidontuki vs. töissä tonnin kk-palkalla??? Ymmärsikö mua kukaan :whistle:
En mä tainnut nyt ymmärtää. Tuota...Mä tarkoitan että lh voi hyvin saada pelkkää ä.rahaa 1100e kuussa edellisten tulojen mukaan. Tämä 1100e siis ihan kelan rahaa, ei palkkaa.
Siis; nythän ei ole ä-rahasta kyse vaan kotihoidontuesta! Näin mä asian olen ajatellut. Tottakai minäkin olen vauvan kanssa kotona sen ajan mitä äitiyslomaa ja vanhempainvapaata on, sehän on itsestään selvää, mutta SEN JÄLKEEN kun tulee aika valita menenkö töihin tonnilla kuussa vai jäänkö kotiin kotihoidontuella, sen mä käsitin tässä olevan asian ytimenä.

Ja mä edelleen oon töissä tonni käteen kuussa ja se on yli tuplasti enemmän kuin KHT. Etten oikein ymmärrä (erityistapauksia l. sairas lapsi tms ) lukuunottamatta miten joku VOI saada kotona olosta enemmän rahaa. Eri asia tietysti jos lapsia on paljon...

Ja asian vierestä, sitä henkistä hyvinvointia ja tyydytystä minkä työnteosta saan ei voi korvata mikään =)
 

Yhteistyössä