Mitä hyötyä pataruuissa on laakerinlehdestä?

vierailija
Joo, laakeripuu on lievästi myrkyllinen, mutta maustekäytössä kuitenkin vaaraton. Antaahan se omanlaisensa maun, mutta minä ainakin jätän sen aina pois. Ei siitä siis mitään hyötyä ole, ei ruuan eikä terveyden suhteen, mutta jos pitää sen mausta niin vapaasti vain käyttämään.
 
Itsellänikin on ollut hieman vaikeuksia ollut ymmärtää miksi sitä on käytetty maustamiseen (antimaustamiseen) ja ainut looginen selitys minkä olen löytänyt on se, että sitä on käytetty säästösyistä, eli kun ruoka on riittävän pahaa, niin se on huomattavasti riittävämpää :geek:

Mun mielestä se antaa vaan jonkun omituisen kitkerän maun.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Itsellänikin on ollut hieman vaikeuksia ollut ymmärtää miksi sitä on käytetty maustamiseen (antimaustamiseen) ja ainut looginen selitys minkä olen löytänyt on se, että sitä on käytetty säästösyistä, eli kun ruoka on riittävän pahaa, niin se on huomattavasti riittävämpää
Heh, samasta syystä Pätkä kehotti Pekkaa laittamaan tervaa mansikkahilloon, jotta säilyisi pitempään...
 
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
vierailija
Merimiespihviin laakerinlehti kuitenkin jotenkin kuuluu. En ole sitä syönyt aikoihin mutta muistan joskus nuorempana ottaneeni annoksesta pois kokonaisia lehtiä, kun sitä söi.
 
Minulla on Pekat ja Pätkät vielä katsomatta, lapsena yritin katsoa niitä, mutta ne tuntui jotenkin raskailta (en muista miksi) niin jäi katsomatta.

Täytyy yrittää katsoa niitä uudemman kerran, kun löydän sille aikaa (kiitti vinkistä, vaikka ei ollut varsinainen vinkki (herätys?, ei kuulosta paremmalta, jospa pysytään siinä vinkissä) :)

Heh, samasta syystä Pätkä kehotti Pekkaa laittamaan tervaa mansikkahilloon, jotta säilyisi pitempään...
 
vierailija
Minulla on Pekat ja Pätkät vielä katsomatta, lapsena yritin katsoa niitä, mutta ne tuntui jotenkin raskailta (en muista miksi) niin jäi katsomatta.

Täytyy yrittää katsoa niitä uudemman kerran, kun löydän sille aikaa (kiitti vinkistä, vaikka ei ollut varsinainen vinkki (herätys?, ei kuulosta paremmalta, jospa pysytään siinä vinkissä)
Tää juttu ei ollut niissä elokuvissa, vaan ikivanhassa Pekka ja Pätkä -sarjiksessa (siis sarjakuva-albumissa). Mutta leffat on kans hauskoja, vaikka moent jutut kyllä jo vähän ajan kauhduttamia.
 
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt

Yhteistyössä