Mitä hyötyä yksinhuoltajuudesta?

  • Viestiketjun aloittaja kohta ex rouva
  • Ensimmäinen viesti
kohta ex rouva
Ymmärrän että silloin toinen puolisko ei ainakaan voi viedä lapsia maasta ilman huoltajan suostumusta, mutta mitä muuta hyötyä siitä on? Entä haittaa? Meillä ehkä ero edessä niin tälläisiä käytännön asioita mietin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
eihän siitä nyt mitään hyötyä ole,päinvastoin.lapsella on oikeus äitiin sekä isään ja toisinki päin.
Lapsella on oikeus turvalliseen lapsuuteen ja rauhalliseen kasvuun. Kuhan se toteutuu, ei sillä kodin kokoonpanolla niin väliä ole.
 
hmm
no yksinhuoltajuus on selkeämpi vaihtoehto, jos toinen vanhempi on esim taipuvainen harrastamaan kiusantekoa, tai on jotenkin ongelmainen... (siis siinä mielessä, ettei häntä ikinä tavoita, ei suostu allekirjoittamaan papereita, antamaan lupia tms)
 
Kohta ex rouva
Kiitos vastauksista. Hyöty on siis siinä että saan itse allekirjoittaa lapsia koskevat viralliset paperit, hoitaa siis yksin heidän asioitaan. Mun lapsilla on edeellen oikeus sekä isään et äitiin, mut aikuisten yhteiselo ei vaan suju.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta ex rouva:
Kiitos vastauksista. Hyöty on siis siinä että saan itse allekirjoittaa lapsia koskevat viralliset paperit, hoitaa siis yksin heidän asioitaan. Mun lapsilla on edeellen oikeus sekä isään et äitiin, mut aikuisten yhteiselo ei vaan suju.
Juuri näin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta ex rouva:
Kiitos vastauksista. Hyöty on siis siinä että saan itse allekirjoittaa lapsia koskevat viralliset paperit, hoitaa siis yksin heidän asioitaan. Mun lapsilla on edeellen oikeus sekä isään et äitiin, mut aikuisten yhteiselo ei vaan suju.
eikös se silti olisi parempi vaihtoehto se yhteishuoltajuus?vai meinaatko että sun ex käy vaikeaksi eron jälkeen?yleensä nimittäin sitä yksinhuoltajuutta pitää hakea ja jos isä haluaa yhteishuoltajuutta,myös hänen sanansa painaa jonkin verran.yksin sä et yksinhuoltajuudesta päätä paitsi erittäin painavista syistä.
 
Kohta ex rouva
Ei meillä niitä painavia syitä yksinhuoltajuuteen oo (tai mikä nyt on painava syy), voi olla etten sitä saiskaan tai edes hakis. Kyselimpähän nyt vaan vastasen varalle. Oon kuullut niitäkin tarinoita että ero on menny ihan ok, mut sit onkin alkanu kaikenlaiset ilkeilyt ja elämän hankaloittamiset tän ex:n taholta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta ex rouva:
Kiitos vastauksista. Hyöty on siis siinä että saan itse allekirjoittaa lapsia koskevat viralliset paperit, hoitaa siis yksin heidän asioitaan. Mun lapsilla on edeellen oikeus sekä isään et äitiin, mut aikuisten yhteiselo ei vaan suju.
eikös se silti olisi parempi vaihtoehto se yhteishuoltajuus?vai meinaatko että sun ex käy vaikeaksi eron jälkeen?yleensä nimittäin sitä yksinhuoltajuutta pitää hakea ja jos isä haluaa yhteishuoltajuutta,myös hänen sanansa painaa jonkin verran.yksin sä et yksinhuoltajuudesta päätä paitsi erittäin painavista syistä.
Sillon kun mä erosin vanhemman lapsen isästä niin me sovittiin että mulle tulee yksinhuoltajuus juuri sen takia et asioitten hoitaminen käy helpommin. Ei siinä mitään painavia syitä tarvinnu. Se kun alunperin sovittiin näin lastenvalvojalla.
Pienemmän lapsen isän kanssa mulla yhteishuoltajuus. Yksihuoltajuuden saan jos isä on siihen suostuvainen, jos ei suostu niin sitten pitäs lähtee käräjöimään ja siihen en sitten ala...
 
vieras
jos se ex käy myöhemmin hankalaksi niin yhteys lastenvalvojaan ja sitä kautta prosessi vireille yksinhuoltajuuden saamiseksi.Yleensä kuitenkin myös se isä haluaa olla siinä määrin osallisena ja vastuussa lapsistaan eron jälkeen,että myös hänen mielipidettään pitää tärkeissä asioissa kysyä ja tuo yhteishuoltajuus tuo nimenomaan tämän turvan molemmille.Kumpikaan ei voi yksinään päättää lasten asioista kuten eivät ole voineet ennen eroakaan.
 

Yhteistyössä