Mitä hyviä voiteita kuivalle atooppiselle iholle?

Meidän tytön iho on taas niin raavittu, talven tullen iho mennyt huonommaksi. Hänellä on ohut atooppinen iho, iho kutiaa ja hän raapii sitä, mitään ihottumaa ei ole. Meillä on ollut tuo Essex lotion hydrogeeli, mutta se ei tunnu nyt riittävältä. Mutta jos voide on rasvainen, olen havainnut sen vain pahentavan kutisemista.

Mitä emulsiota/voidetta kannattaisi kokeilla, että kosteuttaisi hyvin, mutta ei kutiaisi? Apteekissahan on rivipäin tuotteita, että mitä sitä kokeilisi niistä?
 
mie
Meidän poijille ainakin toi Essexin hydrogeeli on liian kevyt talvella, ei kosteuttaa tarpeeksi. Meidän lapsille on sopineet toi liila Essex (taita olla se ihan perusrasva) ja Decubal, kummatkin ovat rasvaisempia, mutta imeytyvät aika nopsaa. Samoin rasvapesuu punaisella Abo Basella tekee hyvää :)
 
vieras
meillä on ollut todella hyvä A-DERMAn EXOMEGA voide, ikävää vain on se ettei siitä saa Kelan korvauksia, kun on ns. kosmeettinen tuote. Olen ostanut sitä yliopiston apteekista.
 
lk
Dermosilillä on Extra-voidetta. Itse käytän sitä moneenkin. Siskollani on atooppinen iho ja on käyttänyt Apobasea (?) ja Essexiä, mutta viime aikoina myös tykästynyt Extraan. Reseptiä sille ei tietty saa, muttei myöskään ole kallis. On kyllä rasvainen, mutta siskollani toiminut hyvin.
 
Vieras
Kuvaus oli kuin suoraan meiltä.. Lapsella allergioita, mutta ei ihottumaa. Kutisee ja raapii paljon. Nyppii vanhat ruvet auki ja sotkee vereen mm. Nyt tapetin (3v kiltti lapsi - ei ilkeyttään tee ). Oily Cream on ollut aika hyvä. Myös tuo Lipolan. Pesettekö miten usein? Kahta lajia ohjetta on saatu -Päivittäin pesu ja 1-2krt vko suihkutus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuvaus oli kuin suoraan meiltä.. Lapsella allergioita, mutta ei ihottumaa. Kutisee ja raapii paljon. Nyppii vanhat ruvet auki ja sotkee vereen mm. Nyt tapetin (3v kiltti lapsi - ei ilkeyttään tee ). Oily Cream on ollut aika hyvä. Myös tuo Lipolan. Pesettekö miten usein? Kahta lajia ohjetta on saatu -Päivittäin pesu ja 1-2krt vko suihkutus.
Meillä myös on sanottu että pestävä päivittäin tai kerran viikossa. Meillä suihkutellaan joka toinen tai kolmas päivä suunnilleen, ehkä se on liikaa, mutta kevyt pesu se tosiaan on vain, ei joka kerta pestä esim. hiuksia. Meilläkin tyttö on ihan vereslihalle raapinut itsensä taas joistain kohdin. Ja se iho tuntuu tosiaan ihan hirveän ohuelta, ihan erilainen kuin meidän poitsulla.

Kirjoittelin näistä vastauksista tuotemerkkejä ylös, täytyy katsella tuubeja apteekissa. Tuo Apobase voiteena iholle on ainakin ollut liian rasvainen, se lisäsi kutinaa ja raapimista. Pesuvoiteena se voisi toimiakin.
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuvaus oli kuin suoraan meiltä.. Lapsella allergioita, mutta ei ihottumaa. Kutisee ja raapii paljon. Nyppii vanhat ruvet auki ja sotkee vereen mm. Nyt tapetin (3v kiltti lapsi - ei ilkeyttään tee ). Oily Cream on ollut aika hyvä. Myös tuo Lipolan. Pesettekö miten usein? Kahta lajia ohjetta on saatu -Päivittäin pesu ja 1-2krt vko suihkutus.
Meillä myös on sanottu että pestävä päivittäin tai kerran viikossa. Meillä suihkutellaan joka toinen tai kolmas päivä suunnilleen, ehkä se on liikaa, mutta kevyt pesu se tosiaan on vain, ei joka kerta pestä esim. hiuksia. Meilläkin tyttö on ihan vereslihalle raapinut itsensä taas joistain kohdin. Ja se iho tuntuu tosiaan ihan hirveän ohuelta, ihan erilainen kuin meidän poitsulla.

Kirjoittelin näistä vastauksista tuotemerkkejä ylös, täytyy katsella tuubeja apteekissa. Tuo Apobase voiteena iholle on ainakin ollut liian rasvainen, se lisäsi kutinaa ja raapimista. Pesuvoiteena se voisi toimiakin.
Abobase oli ainakin meillä liian rasvaista ja lisäs kutinaa,siks yllätyinkin kun Lipolan niin kevyeltä kuin se tuntuikin sen jälkeen,poisti kaikki vaivat.
 
samaa rataa harmaana
Apteekissa sanoivat, että rasvasempaa talvella ja kesällä vetisempää rasvaa. Ostin tummansinistä Apobasea. Iho huomattavasti parempi ja ei kutia niin paljon kun ennen.
 
sh-äiti
Monia rasvoja kokeiltu meilläkin, mutta nyt viimein löytynyt se hyvä rasva eli Locobase rasvainen emulsiovoide. Tilasin sitä alkuun Oriolalta suoraan kun halvempi kuin apteekissa, mutta nyt pyysin reseptin siihen.
 
minä
mä kokeilin oikeestaan ihan huvikseni pojan naamaan Helosania,kun sattu sitä olemaan,ja totesin sen hyväksi.Se on paksu ja rasvainen voide,mutta välillä käytettynä hyvä ja poika tykkää sen rasvan tuoksustakin :)
 
Mulla on ollu atooppinen kuiva iho koko elämäni laitan tähän muutamia juttuja mitkä mulla on auttaneet.Löysin oikeat hoitokeinot itselleni vasta nyt muutamia vuosia sitten:)

huomasin että mitä enemmän laitan paksua rasvaista rasvaa,sitä enemmän ihoni tarvitsee sitä,tulee tavallaan jonkunlainen toleranssi.Itselleni suositeltiin harvoin suihkussa käymistä,mutta se vaan ärsytti ihoa enemmän kun bakteerit levisivät. Käyn suihkussa joka päivä/joka toinen päivä ja laitoin suihkun jälkeen vain kortisonia (aluksi kun iho oli pahimmillaan laitoin kortisonin ja kiedoin kelmua päälle se piti ihon kosteana koko yön+en pystynyt raapimaan ihoa rikki,voisi toimia perusvoiteellakin) Nyt tarvitsee enään maks. kerran viikossa rasvata ihoa,jotenkin ihon oma rasvantuotanto toimii paremmin ilman paksuja rasvoja.

Toinen asia mikä mulla itsellä oli,oli se että ihoni reagoi vaaleisiin viljoihin. Vaalean leivän kun olen jättänyt ruokavaliosta pois niin se on myös auttanut paljon.

Toivottavasti löydätte keinon auttaa atooppisia lapsianne,se on todella ikävä vaiva..
 

Yhteistyössä