Mitä ihmeessä mä teen. Juhliin olis meno enkä todellakaan osaa meikata :(

  • Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti
Jos et osaa meikata, et yleensä siis ilmeisesti meikkaa. Silloin ei edes juhlissa tarvitse kovin vahvaa meikkiä. Jos et raaski meikkaukseen mennä, niin sitten vaan opettelet. Ripsiväri ja huulikiilto riittää hyvin ja mineraalimeikillä saa helposti nätin pohjan. Huulikiillon värinen poskipuna piristää ilmettä, eikä sekään niin vaikeaa ole, sellainen sählymailan muotoinen veto alkaenohimolta ja päätyen poskelle hiukan poskiluun alapuolelle. Lopuksi vielä harjaa koko kasvot samalla harjalla, jolla levitit mineraalimeikin.
 
tassut
Juhlava kampaus ja asu. Muuta ei tarvii välttämättä. Olo vois tuntua luonnottomalta täydessä meikissä. Jos haluat meikin ammattilaisen tekemänä, kerro, ettet tavallisesti meikkaa, niin tekee oikein hillityn meikin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jos et osaa meikata, et yleensä siis ilmeisesti meikkaa. Silloin ei edes juhlissa tarvitse kovin vahvaa meikkiä. Jos et raaski meikkaukseen mennä, niin sitten vaan opettelet. Ripsiväri ja huulikiilto riittää hyvin ja mineraalimeikillä saa helposti nätin pohjan. Huulikiillon värinen poskipuna piristää ilmettä, eikä sekään niin vaikeaa ole, sellainen sählymailan muotoinen veto alkaenohimolta ja päätyen poskelle hiukan poskiluun alapuolelle. Lopuksi vielä harjaa koko kasvot samalla harjalla, jolla levitit mineraalimeikin.
Joo, en meikkaa koskaan ja ostin nyt ripsiväriä että mukamas alan harjottelemaan ni eihän siitä tullu mitään. Kauhat paakut vaan sain aikaseks :LOL: :ashamed: Noita ripsareitaki on niin miljoonasti ettei niistä edes tiedä mikä ois hyvä (ja helppo) käytössä.

 
mene sellaisena mikä tuntuu mukavalle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huihigh:
jos et yleensä meikkaa, ei sinun täydy meikata juhliinkaan. osta vaikka huulikkilto. se tuo kivaa piristystä, muttei leviä tai näytä suttuiselta.
Onko noloa mennä häihin ilman meikkiä? :(
Ja ikä oli kun tällaista kysyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitää:
mikä on mineraalimeikki? kysyy hömelö joka kyllä meikkaa päivittäin muttei tuota tiiä :O
http://www.kauneusjaterveys.fi/artikkeli/mineraalimeikit-kayttoopas

Tuhti tietopaketti mineraalimeikeistä :) Ja huom. markettien "mineraalimeikit" (Lumene, L'Oreal jne) eivät ole oikeita mineraalimeikkejä... Itse en voisi enää elää ilman EverydayMineralsin mineraalimeikkejä, nuo kun löysin niin mun atooppinen iho muuttui paljon paremmaksi enkä enää laittais meikkivoiteita ym. naamalleni!
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huihigh:
jos et yleensä meikkaa, ei sinun täydy meikata juhliinkaan. osta vaikka huulikkilto. se tuo kivaa piristystä, muttei leviä tai näytä suttuiselta.
Onko noloa mennä häihin ilman meikkiä? :(
Kyllä on! Meikin ei tarvitse olla vahva, mutta näyttää todella hölmöltä kun naiset pynttää itsensä, käyvät monet jopa kampaajalla tukan laittamassa ja sit naamaan ei ole saatu edes sitä meikkivoidetta! Kaikki näpyt ja ihohuokoset näkyvät eikä oo kivaa katteltavaa. Meikki viimeistelee ilmeen juhlaan ja jos ei muuten meikkaa, niin se meikkivoide/puuteri, ripsari (tai kestovärjäys) + huulikiilto riittävät ihan hyvin! Ammattilainen ottaa muutaman kympin meikin teosta.
 
niin se vielä että meikkaan kyllä itse mutta onhan se ammattilaisen kädenjälki paljon hinompaa ja siistimpää ja lisäksi saa vielä kulmat nätisti. On kiva näyttää juhlissa kauniilla ja juhla saa erottua arjesta ja silloin voi ihan rohkeasti laittautua.
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Kyllä mie olin meikkaamattomana siskoni häissä. Enkä siitä haukkuja saanu.
Nii in, toiset vaan ei ehostuksia kaipaa. Ja toisilla on pienet ihohuokoset niin ei ole rumaa/häiritsevää kuten joku kitisi tuolla.
 
Yksi vaihtoehto on katsoa netistä meikkaamisoppaita, siis sellaisia missä lähdetään ihan perusteista, värin valinnasta, pohjustuksen tekemisestä jne. ja opetella siitä ajan kanssa. Meikkaamisen opettelusta kun on hyötyä muulloinkin, meikkajalla käynti ratkaisee ongelman vain väliaikaisesti.

Ja itse oon kyllä huomannut että kun laittaa edes vähän väriä kulmiin ja ripsiin niin heti näyttää paremmalta, ilme kohenee ja tulee jotenkin parempi olokin. Mut mä en olekaan "luonnonkaunis" joten ehkä siinä yksi syy :) Mut jotenkin kun on tottunut meikkaamaan niin sit jos on ilman meikkiä jossain niin on sellainen homssuinen olo. Jos juhliin laittaisin nätin mekon yms. viimesen päälle, niin tuntuis tyhmältä kun naama olis arkinen ja tylsä. Meikkaaminen on myös tapa saada itsensäkin vähän juhlatuulelle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huihigh:
jos et yleensä meikkaa, ei sinun täydy meikata juhliinkaan. osta vaikka huulikkilto. se tuo kivaa piristystä, muttei leviä tai näytä suttuiselta.
Onko noloa mennä häihin ilman meikkiä? :(
ei ole noloa mennä.
joku tuossa jo sanoinkin, että voithan käydä kosmetologilla värjäyttämässä ripset. kauniisti korostaa silmiä, muttei mene tuhruksi. kestovärjäys ei siis ole mikään lopullinen juttu, kuluu pois pikkuhiljaa.

itse ajattelen, että meikkiin tottumaton voi helposti sormillaan söhriä meikkejä päivän aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Kyllä mie olin meikkaamattomana siskoni häissä. Enkä siitä haukkuja saanu.
Nii in, toiset vaan ei ehostuksia kaipaa. Ja toisilla on pienet ihohuokoset niin ei ole rumaa/häiritsevää kuten joku kitisi tuolla.
No sitä en niin tiedä ettenkö kaipais ehostusta :LOL:
Mie en vaan tykkää meikata niin en meikkaa. Jos se jotakuta häiritsee niin se on voi voi :D
 

Yhteistyössä