mitä ihmettä mä teen tolle yskälle

Mulla on jo tosi monta viikkoa ollut ääni välillä kateissa. Joutuu rykäisemään, et saa jonkinlaista pihinää aikaiseksi. Kunnon limaista yskää ei ole ollut muuten mut poskiontelot oli tukkoiset joku viikko sitten. Mut tuo öinen yskä. Heti kun yrittää nukkua, alkaa hillittömästi kutittaa kurkkua ja yskittää. Ihan kuin joku karva ois kurkussa. Vaikka yskii, mitään ei tule ja silti koko ajan yskittää. Ei auta veden juonti, ei Toncils, ei kurkkupastilli, ei mikään. Päivällä taas ei ole mitään oiretta (paitsi äänen suhteen). Mitä mä keksisin avuksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myrskyluodon Maija:
Menenpä lääkäriin... poskiontelontulehdus kenties... tarkistuta kuitenkin, että saisit lääkkeet. Yskänlääke auttaa vain oireisiin, ei paranna tautia!
En jaksa uskoa, et poskionteloissa ois mitään. Ne ei ole kipeät ja sarvikuonolla huuhdellessakaan ei mitään tule. Eikä keuhkoistakaan limaa nouse, yskittää silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ding:
Mene lääkäriin.

Kävin 2 vkoa sitten kun oli silmätulehduskin. Silloin tsekkas keuhkot, korvat ym. Lätkäs silmätippoja, duactia ja 600 buranaa. Tän lääkärin metodi oli, että yskä lähtee yskimällä. Tää on vaan niin kumma yskä kun mitään ei irtoa ja vaan öisin yskittää.
Akuuttitapaukseksi tämmöistä ei luokitella, joten uuden ajan voisi saada ehkä parin viikon päähän, luulisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
yskä lähtee yskimällä, sori oli pakko :saint:
Niinpä, mut tää ei tunnu lähtevän kun sieltä keuhkoista ei mitään tuu. Mä muuten karsastan noita yskänlääkkeitä. En oo ikinä käyttänyt muuta kuin niitä imeskeltäviä pastilleja. Mut ei ne tähän auta. Mä jo mietin, että onkohan tää jotain allergista juttua kun kotona ja yöllä vaan yskittää.

 

Yhteistyössä